افزایش 40 درصدی پروازهای جزیره کیش در 9 ماه گذشته

به گزارش دَبی بلاگ، کیش از اولین شهرهای عاری از کرونا بود که واکسیناسیون همه اهالی خود را از مرداد ماه سال 1400 همزمان با همه گیری موج پنجم کووید-19 دلتا شروع کرد. سیاست های منطقه آزاد کیش برای احیای گردشگری در استان هرمزگان برنامه های متعددی را برای جذب مسافران بدون دغدغه کرونا در نظر داشت. از جمله این سیاست ها افزایش ظرفیت پروازی به کیش بود.

افزایش 40 درصدی پروازهای جزیره کیش در 9 ماه گذشته

یکی از اقداماتی که در همین خصوص انجام گرفت، برقراری مجدد پروازهای کیش - دبی پس از 1.5 سال توقف خطوط هوایی بین المللی بود. پروازهای بین المللی کیش از تاریخ 14 مهرماه آغاز شد که با آغاز نمایشگاه اکسپو دبی 2020 کاملا همخوانی داشت.

فرودگاه کیش تنها دو مقصد بین المللی را پوشش می دهد. مسقط در کشور عمان دومین مقصد فرودگاه بین المللی کیش است که به علت شرایط و پروتکل های سفرهای هوایی عمان، آغاز پروازهای کیش به مسقط تا اواسط آذرماه به تعویق افتاد.

به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز کیش، راه اندازی پرواز کیش به مسقط و بالعکس باعث توسعه روابط مالی و گردشگری خصوصا در بخش گردشگری سلامت خواهد شد.

سرپرست شرکت توسعه و مدیریت بنادر کیش هم گفت یکی از سیاست های احیای گردشگری در خلیج فارس افزایش پروازهای خارجی به کیش است.

بهبود شرایط کرونا و افزایش ظرفیت های پروازی بعد موج پنجم کرونا و از طرفی همزمانی با فصول سرد سال، باعث شد تا در نیمه پایانی سال 1400 شاهد افزایش چند برابری پروازهای ورودی به کیش باشیم.

به نقل از سازمان روابط عمومی و امور بین الملل منطقه آزاد کیش، از ابتدای فروردین تا آذرماه امسال مجموع تعداد پروازهای ورودی و خروجی به فرودگاه بین المللی کیش به بیش از 18 هزار پرواز رسید. در این بین به بیش از یک میلیون و 900 هزار نفر در فرودگاه کیش خدمات پروازی ارائه شده است.

منبع: علی بابا
انتشار: 26 خرداد 1401 بروزرسانی: 26 خرداد 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 25027

به "افزایش 40 درصدی پروازهای جزیره کیش در 9 ماه گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 40 درصدی پروازهای جزیره کیش در 9 ماه گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید