بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر

به گزارش دَبی بلاگ، بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر

در این مطلب می توانید تمامی بخشنامه های هواپیمایی ایران ایر را از تاریخ 1398/12/11 به بعد دنبال نمایید.

بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر- نیمه دوم سال 1398

دانلود بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر- نیمه اول سال 1399

بخشنامه های خارجی ایران ایر- نیمه دوم سال 1399

به روزرسانی مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 26/12/99، پیرو دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و با هدف اقدامات پیشگیرانه در جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در کشور، شرایط پذیرش مسافران و ورودی در پروازهای بین المللی به توضیح ذیل اعلام می شود.این رویه جایگزین رویه های پیشین می شود.

1. کلیه مسافران بالای هشت سال اعم از عادی و دیپلمات در پروازهای ورودی به ایران صرف نظر از مدت زمان اقامت خارج از ایران می بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند. در صورتی که نتایج برگه های آزمایش به زبانی غیر از انگلیسی صادر شده باشد، نتیجه آزمایش می بایست صرفنظر از مثبت یا منفی بودن توسط کنسولگری توضیح داده و ممهور شود. انجام این تست برای کلیه مسافران اتباع ایرانی و غیر ایرانی الزامی بوده و در صورت به همراه نداشتن گواهی فوق از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل می آید. از مسافران مشکوک و مسافرانی که از مبدا کشورهای پر خطر سفر نموده و یا از آن کشورها به عنوان نقطه ترانزیتی استفاده نموده اند، در بدو ورود به ایران تست PCR گرفته خواهد شد. هزینه تست بر عهده مسافر می باشد.

2. تکمیل فرم خود اظهاری و فرم تعهد نامه توسط مسافران قبل از پرواز و تحویل آن به نمایندگان بهداشت مرزی در فرودگاه امام خمینی (ره) الزامی است.

3. استفاده از ماسک در فرودگاه ها و در طول پرواز الزامی می باشد.

تا اطلاع ثانوی صدور ویزا توریستی در بدو ورود به ایران امکان پذیر نمی باشد. مسئولیت اطلاع رسانی موارد فوق به مسافران بر عهده صادر نماینده بلیط (حضوری، تلفنی، اینترنتی) می باشد و در صورت عدم اطلاع رسانی، کلیه مسائل احتمالی ایجاد شده برای مسافران بر عهده دفتر صادر نماینده بلیط خواهد بود. این رویه از تاریخ 28 اسفند 99 برابر با 18 مارچ 2021 در شبکه پروازی بین المللی هما قابل اجرا خواهد بود.

به روز رسانی مقررات سفر به کشور ترکیه در شرایط کنونی (الزام تکمیل فرم اظهارنامه الکترونیکی)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/12/23، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در ترکیه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ترکیه و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا مسافران دارای تابعیت ایرانی می توانند با مجوز اقامتی یا به صورت توریستی به این کشور سفر نمایند. (این رویه از تاریخ 25 اسفند 99 برابر با 15 مارچ 2021 جایگزین رویه 1215/م ب می شود.)

کلیه مسافران بالای شش سال در پروازهای ورودی به ترکیه می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست اطلاعات خود را در لینک https://register.health.gov.tr ثبت نموده و کپی از تاییدیه نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار بع داخل کابین پروازی مجاز نبودهو مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور انگلستان در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR و قرنطینه)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/11/19، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در انگلستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور انگلستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور انگلستان سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/انگلستان

2. انواع مجوزهای اقامت و کارت اقامت انگلستان، مسافران دارای اقامت دائم که بیش از 2 سال خارج از انگلستان اقامت داشته اند، مجوز آنان ابطال شده و اجازه انجام پرواز به انگلستان را نخواهند داشت.

3. ویزای معتبر انگلستان، مسافران با ویزای توریستی می بایست بلیط رفت و برگشت داشته باشند.

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به انگلستان می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 10 روز، خود را در محل سکونت شخصی خود، قرنطینه خانگی نمایند. همچنین کلیه مسافران قبل از سفر به کشور انگلستان می بایست نسبت به تکمیل فرم خوداظهاری پزشکی اعلام شده در لینک ذیل اقدام نموده و پس از دریافت QR code، کپی آن را در بدو ورود به پلیس گذرنامه در انگلستان تحویل نمایند.

https://www.gov.uk/provide-journey-contact-details-before-travel-uk

ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین، استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور ایتالیا در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/11/18، پیرو اطلاع واصله از نمایندگی فروش هما در ایتالیا در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ایتالیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور ایتالیا سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس، بلیط تایید شده هواپیما یا قطار در ادامه جهت به کشور صادرنماینده کارت اقامت به صورت ترانزیت الزامی است.

3. ویزای تایپ D ایتالیا دارای اعتبار

4. ویزای تایپ C ایتالیا دارای اعتبار به غیر از ویزای صرفا توریستی

5. مسافران به صورت ترانزیت بین المللی

افرادی که اعتبار کارت اقامت آنان در بازه زمانی 01JAN20-31DEC20 به پایان رسیده، جهت انجام مسافرت تا تاریخ 31APR21 معتبر می باشد. به همراه داشتن کارت منقضی شده جهت انجام سفر الزامی می باشد.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد پیوست را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک ایتالیا، مسافران به مدت 14 روز در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گرفته و صدور بلیط با اقامت کمتر از 14 روز مجاز نمی باشد. همچنین ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

الزام استفاده از ماسک FFP2 در جهتهای پروازی به اتریش و آلمان

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/11/18، به اطلاع می رساند پیرو مقررات جدید کشورهای اتریش و آلمان جهت جلوگیری از انتشار ویروس کرونا، استفاده از ماسک FFP2 جهت مسافران راهی به کشورهای اتریش و آلمان الزامی می باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور امارات متحده عربی در شرایط کنونی(الزام تست PCR در بازه زمانی 72 ساعت)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/11/13، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در امارات در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور امارات و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران با ملیت و اقامت اماراتی و مسافران با ویزای توریستی با شرایط ذیل می توانند به کشور امارات سفر نمایند.

کلیه مسافران بالای 12 سال در پروازهای ورودی به امارات (Transit, Stopover) می بایست قبل از پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز در یکی از مراکز تایید شده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. لیست مراکز تایید شده آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی در لینک http://health.behdasht.gov.ir می باشد. نصب برنامه COVID-19 DXB Smart App بر روی گوشی همراه مسافران، قبل از انجام سفر به دبی الزامی است. همچنین داشتن بیمه نامه مسافرتی و بلیط رفت و برگشت برای مسافران با ویزای توریستی الزامی می باشد. مسافران دارای اقامت می بایست قبل از ورود به کشور امارات، با مراجعه به لینک زیر، فرم مربوطه را تکمیل و کپی تایید آن را همراه داشته باشند.

مقیم های دبی https://tinyurl.com/ReturnPermitServiceForm

مقیم های شارجه و ابوظبی https://uaeentry.ica.gov.ae

شایان ذکر است ورود هرگونه بار دستی به داخل کابین پروازی در جهت به/ از دبی ممنوع بوده و مسافران می بایست به هنگام پذیرش و دریافت کارت پرواز، بار خود را به همکاران خدمات فرودگاهی تحویل نمایند. استفاده از ماسک در فرودگاه و در طول پرواز الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی(الزام تست PCR در فرودگاه و قرنطینه)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/11/12، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در لبنان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور لبنان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، شرایط سفر به کشور لبنان به توضیح ذیل اعلام می شود.

1. کلیه مسافران بالای دوازده سال، در پروازهای ورودی به لبنان می بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافرانی که مدت اقامتشان خارج از لبنان، کمتر از 7 روز باشد، از مقررات فوق مستثنی می باشند.

2. تکمیل فرم الکترونیکی Airport Tracking Registration در سایت https://covid.pcm.gov.lb/

3. تکمیل فرم پزشکی الکترونیکی ارائه شده در سایت https://arcg.is/0GaDnG و ارائه کپی این اظهارنامه به کارکنان وزارت بهداشت لبنان الزامی است.

4. از کلیه مسافران راهی به کشور لبنان در بدو ورود، تست PCR در آزمایشگاههای مورد تایید وزارت بهداشت لبنان مستقر در فرودگاه به عمل می آید. هزینه این تست، در نرخ بلیط محاسبه شده و از مسافران دریافت می شود. نرخ فوق، در سیستم نرخ گیری بروزرسانی شده است.

5. مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 72 ساعت، خود را در محل سکونت شخصی خود، قرنطینه خانگی نمایند.

رویه صدورصندلی اضافی، بار داخل کابین

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/10/07، به اطلاع می رساند محاسبه نرخ و صدور بلیط مسافرانی که در پروازهای داخلی و بین المللی هما نیاز به صندلی اضافه (Extra comfort seat, Cabin baggage) دارند، به توضیح ذیل اعلام می شود. این رویه، قابل اجرا در سیستم HomaRes و جایگزین رویه های قبل می شود.

1. در هنگام تشکیل رزرو، در مرحله Flight Search، از قسمت Advance Search گزینه Include Extra seat/Cabin Baggage را انتخاب نمایید.

2. هزینه EXST یا CBBG در جهتهای داخلی و بین المللی، نرخ یک بلیط در جهت پروازی کلاس موجود (به همراه مالیاتهای مربوطه) به اضافه یک نرخ خام کلاس پروازی موجود (بدون احتساب مالیات ها) محاسبه خواهد شد. شایان ذکر است محاسبه نرخ EXST یا CBBG براساس نرخ بلیط یک طرفه یا رفت و برگشت خواهد بود.

3. نرخ بلیط و صندلی EXST/CBBG براساس نرخ بزرگسال و بدون تخفیف محاسبه می شود.

4. در مرحله Passenger Detail پس از وارد نمودن اطلاعات مسافران، گزینه Extra Seat/Cabin Baggage Passenger برای مسافری که از EXST/CBBG استفاده خواهد نمود را انتخاب نمایید.

5. درخواست Ancillary صرفا به هنگام تشکیل رزرو امکان پذیر می باشد. پس از ایجاد Reference حذف و یا اضافه نمودن Ancillary برای مسافر، امکان پذیر نخواهد بود.

6. پس از تشکیل رزرو و دریافت Reference، واحد نگهداری جا، اقدام به تایید درخواست دفتر مربوطه خواهد نمود و پس از تایید واحد نگهداری جا، صدور بلیط امکان پذیر خواهد بود.

7. تغییر تاریخ بلیط مسافران فوق، امکان پذیر نبوده و در صورت درخواست مسافران، بلیط می بایست استرداد شده و مجدد در تاریخ جدید، مراحل فوق انجام شود.

8. هزینه های استرداد و No-show براساس دو برابر (یک بلیط مسافر و یک صندلی اضافه) هزینه های مربوطه بلیط محاسبه خواهد شد.

9. تغییر بلیط صادر شده مسافر، به حالت EXST/CBBG امکان پذیر نبوده و در صورت درخواست مسافر، قبل و یا پس از آغاز مسافرت، بلیط اولیه با هزینه های مربوطه استرداد و بلیط جدید (EXST/CBBG) با شرایط فوق، صادر خواهد شد.

بروزرسانی آزمایشگاههای مورد تایید کشور امارات متحده عربی جهت انجام تست PCRکرونا

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/09/30، پیرو بخشنامه مورخ 99/05/29 لیست بروز رسانی شده مراکز درمانی مورد تایید کشور امارات جهت انجام تست PCR به پیوست اعلام می شود. آزمایشگاه هایی که در ستون آزمایش تشخیص مولکولی مسافران برون مرزی دارای ستاره و سبز رنگ هستند، مورد تایید کشور امارات متحده عربی می باشند. شایان ذکر است مراکز درمانی اعلام شده صرفا جهت سفر به کشور امارات متحده عربی می باشد.

دانلود فایل PDF مراکر درمانی اعلام شده برای سفربه کشور امارات متحده عربی

بروز رسانی مقررات سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی (الزام قرنطینه هتلی)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/10/02، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در هندوستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور هندوستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس جدید کرونا در انگلستان (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند جهت مسافرت به این کشور تا پنج روز قبل از پرواز، اقدام به خرید بلیط در جهت تهران به بمبئی نمایند.

1. پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان

2. کارت OCI (Overseas Citizen of India)، کارت PIO (Persons of Indian Origin)

3. هر نوع ویزای صادره دارای اعتبار به غیر از ویزای Medical صادره قبل از 21OCT20، ویزاهای توریستی و E-Visa جهت انجام پرواز معتبر می باشد.

ثبت اطلاعات مسافران دارای پاسپورت هندوستان و OCI قبل از صدور بلیط در لینک https://forms.gle/TPcpb2Be8dVytSnQ7 الزامی می باشد. در رزرو مسافر، ثبت اطلاعات پاسپورت یا OCI، ایمیل، شماره همراه مسافر در هندوستان و ایران و آدرس مسافر به همراه کدپستی درهندوستان الزامی می باشد. پس از صدور بلیط، اطلاعات مسافران از طریق هما به سفارت هندوستان ارسال شده و صرفا پس از تایید سفارت، مسافران قادر به انجام پرواز خواهند بود. کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به هندوستان می بایست قبل از پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. نصب برنامه Arogya Setu بر روی تلفن همراه مسافر و تکمیل فرم خوداظهاری در سایت www.newdelhiairport.in در محدوده 72 ساعت قبل از پرواز و ارائه دو نسخه کپی آن به همکاران خدمات فرودگاهی هما و مسئولان مربوطه در هندوستان الزامی می باشد. پس از ورود به کشور هندوستان، تمامی مسافران در هتل های موردتایید دولت هندوستان در بمبئی به مدت 7 روز تحت قرنطینه قرار گرفته و از همه مسافران در روز پنج تا هفتم، تست PCR به عمل می آید. کلیه هزینه های اقامت و تست PCR بر عهده مسافران می باشد. مسافران پس از پایان 7 روز قرنطینه در هتل و در صورت منفی بودن جواب تست آنها، می بایست 7 روز دیگر خود را قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

شایان ذکر است استرداد بلیط های مسافران پرواز تهران بمبئی به شماره پرواز 810 به تاریخ 25DEC20 بدون کسر هزینه ای قابل استرداد می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی (حذف قرنطینه خانگی و الزام قرنطینه هتلی)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/10/01، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در قطر در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل های بهداشتی این کشور، در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران مقیم با شرایط ذیل می توانند به کشور قطر سفر نمایند.

1. کفیل مسافران مقیم می بایست از طریق سایت https://portal.www.gov.qa/ نسبت به دریافت اجازه ورود آنان اقدام نمایند. (تکمیل فرم الکترونیکی Exceptional Entry Permit to Qatar Service)

2. پس از دریافت اجازه ورود، مسافران می بایست از طریق سایت discoverqatar.qa نسبت به انجام رزرو هتل جهت 7 روز قرنطینه اقدام نمایند. به هنگام ورود به کشور قطر، آزمایش PCR از مسافران گرفته خواهد شد. شایان ذکر است هزینه هتل و تست PCR بر عهده مسافران می باشد. لیست مسافرانی که از قرنطینه هتلی مستثنی می باشند، در سایت ذیل اعلام شده است. در صورتی که مسافران از قرنطینه هتلی مستثنی باشند، می بایست به کفیل خود جهت دریافت اجازه ورود، اعلام نمایند.

https://www.qatarairwaysholidays.com/qa-en/welcome-home-7-night-booking/overview

3. نصب برنامه EHTERAZ بر روی گوشی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی

4. تکمیل فرم اطلاعات پزشکی و فرم تعهد نامه پیوست توسط مسافر

مسافران جهت انجام سفر می بایست هر 4 برگه فوق را (اجازه ورود توسط کفیل، رزرو هتل، اطلاعات پزشکی و تعهد نامه) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاه ها الزامی می باشد.

شایان ذکر است استرداد بلیط های مسافران پرواز شیراز دوحه به شماره پرواز 5303 به تاریخ 20DEC20 و پرواز لار دوحه به شماره پرواز 685 به تاریخ 22DEC20 بدون کسر هزینه ای قابل استرداد می باشد.

رویه تعویق و استرداد بلیتهای ticketless صادر شده در شبکه پروازی هما

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/10/02، به اطلاع می رساند از تاریخ 22DEC20 سامانه رزرواسیون و فروش بلیط هما از طریق سایت booking.homares.ir قابل بهره برداری می باشد. لذا از تاریخ 22DEC20 رزرو، صدور و استرداد بلیط بر روی سامانه SITA مجاز نمی باشد. رویه تعویض و استرداد بلیط های صادر شده در شبکه پروازی هما که به صورت Ticketless تا تاریخ 21DEC20 صادر شده است، به توضیح ذیل اعلام می شود.

1. شرایط کوپن پروازی مسافر را با استفاده از سامانه iranair.com استعلام نمایید.

2. مبلغ استردادی بلیط با استفاده از سامانه فوق محاسبه و فرم پیوست تکمیل شود.واحد Helpdesk پس از بررسی فایل ارسالی، نسبت به استرداد اقدام خواهد نمود.

3. جهت استعلام از No-show و یا UN شدن پرواز مربوطه، درخواست خود را به آدرس [email protected] ارسال نمایید.

4. فرم استردادی پس از تکمیل توسط دفتر متقاضی مهر شده و سپس جهت انجام استرداد به آدرس [email protected] ارسال شود. ارسال تصویر واچر مهر شده و فایل Excel مربوطه الزامی است. فایل Excel جهت استرداد به صورت ریالی و فایل PDF جهت استرداد به صورت ارزی می باشد.

5. پس از انجام استرداد، مبلغ استردادی به اعتبار دفتر خدمات مسافرت هوایی اضافه خواهد شد.

نکته: استرداد بلیط های صادره Ticketless در جهتهای داخلی که تاریخ مسافرت آنان از 22DEC20 به بعد می باشد، توسط دفتر صادر نماینده بلیط و بر روی سیستم جدید امکان پذیر می باشد.

شایان ذکر است صرفا دفاتر فروش مرکزی هما جهت تغییر تاریخ بلیط، می توانند پس از ارسال فرم فوق، مبلغ ما به التفاوت را از مسافر دریافت نموده و فرم مربوطه را به همراه فیش واریزی ما به التفاوت، ضمیمه گزارش نمایند. درج شماره بلیط اولیه در قسمت Endorsement بلیط جدید الزامی می باشد.

اصلاحیه تغییر سامانه رزرواسیون و فروش هما به HomaRes

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/09/29، با عنایت به تغییر سامانه رزرواسیون و فروش بلیط هما، به استحضار می رساند سامانه SITA Gabriel دوشنبه در تاریخ 99/10/01 ساعت 23:00 به وقت تهران (21DEC20 19:30 GMT) قطع و سامانه جدید HomaRes سه شنبه در تاریخ 99/10/02 ساعت 5:00 صبح (22DEC 01:30 GMT) راه اندازی خواهد شد. بدیهی است در این بازه زمانی امکان تشکیل رزرو و صدور بلیط بر روی شبکه پروازی هما مهیا نمی باشد. به همین دلیل، دفتر پشتیبانی این سامانه از روز سه شنبه، آماده پاسخگویی به سوالات دفاتر فروش خواهد بود.

جهت دریافت پاسخ در خصوص نحوه صدور و تعویض بلیط در سامانه HomaRes و استرداد و تغییر تاریخ بلیط های صادره در سامانه Ticketless می توانید درخواست و سوال خود را به آدرس ایمیل [email protected] ارسال نمایید. ساعات کاری این واحد همه روزه از ساعت 8 صبح تا 18:30 می باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور اسپانیا در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/09/15، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور اسپانیا و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور اسپانیا سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان/ استرالیا

2. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان، بلیط تایید شده هواپیما یا قطار یا اتوبوس در ادامه جهت به کشور صادرنماینده کارت اقامت بصورت ترانزیت الزامی است.

3. ویزای معتبر تایپ D اسپانیا (کاری، اقامتی، دانشجویی، خانوادگی)

4. ویزای تایپ C Estancia اسپانیا به همراه کارت اقامت منقضی شده خارج از محدوده هشدار

5. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

6. دیپلماتها که در حال انجام وظایف خود می باشند.

کلیه مسافران در پروازهای ورودی به اسپانیا می بایست در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. اجازه های موقت/ دائم اقامتی و کاری، اجازه های اقامت تحصیلی (و کارت های اقامتی مربوطه)، کارت های اقامتی تحت عنوان عضو خانوادگی تبعه اروپایی و کارت های اقامت 5 ساله (اقامت دائم) که اعتبار آنها طی مدت زمان شرایط هشدار و حتی 90 روز تقویمی پیش از آغاز شرایط هشدار به پایان رسیده باشد، بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه پس از پایان شرایط هشدار معتبر می باشد. ویزاهای منقضی شده با تایپ D شامل تمدید اتوماتیک فوق نمی گردند. شرایط هشدار در تاریخ 14MAR20 در اسپانیا آغاز شده و در تاریخ 21JUN20 به پایان رسیده است. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.spth.gob.es/ بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییدیه نهایی و QR کد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور قطر در شرایط کنونی(حذف قرنطینه هتلی)

بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/09/04، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در قطر در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور قطر و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران مقیم با شرایط ذیل می توانند به کشور قطر سفر نمایند.

1. کفیل مسافران مقیم می بایست از طریق سایت https://portal.www.gov.qa/ نسبت به دریافت اجازه ورود آنان اقدام نمایند. (تکمیل فرم الکترونیکی Exceptional Entry Permit to Qatar Service)

2. نصب برنامه EHTERAZ بر روی گوشی همراه مسافران و تکمیل اطلاعات درخواستی

3. تکمیل فرم اطلاعات پزشکی و فرم تعهد نامه پیوست توسط مسافر

مسافران جهت انجام سفر می بایست هر 3 برگه فوق را (اجازه ورود توسط کفیل، اطلاعات پزشکی و تعهد نامه) به هنگام سفر به همراه داشته و به هنگام دریافت کارت پرواز به همکاران خدمات فرودگاهی ارائه نمایند. در صورت نقص در مدارک فوق از انجام سفر ممانعت به عمل آمده و بلیط با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد. از مسافران در بدو ورود تست PCR گرفته خواهد شد و پس از آن مسافران می بایست به مدت 7 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند. همچنین ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

ممانعت از پذیرش مسافران مبتلا به بیماری کووید19 در پروازهای داخلی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/09/01، پیرو نامه به تاریخ 99/08/18 سازمان هواپیمایی کشوری در ارتباط با عدم جابجایی مسافران دارای تست مثبت کرونا، به اطلاع می رساند کلیه دفاتر فروش اعم از تلفنی، اینترنتی و حضوری قبل از انجام رزرو ملزم به اطلاع رسانی به مسافران در خصوص ممانعت از پذیرش مسافران ناقل بیماری کووید - 19 براساس استعلام از پایگاه داده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهند بود؛ بدین صورت که آن دسته از مسافرانی که از تاریخ دریافت پاسخ مثبت تست کرونای آنان 14 روز نگذشته باشد، از پذیرش آنان در پروازهای داخلی هما ممانعت به عمل خواهد آمد. لذا از صحت درج کد ملی مسافران به هنگام تشکیل رزرو اطمینان حاصل نمایید. بدیهی است حسن اطلاع رسانی به مسافران در خصوص موارد فوق بر عهده دفتر صادر نماینده بلیط خواهد بود و در صورت عدم پذیرش، هزینه های مربوطه بلیط (استرداد، No-show) بر عهده مسافر خواهد بود.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور آلمان در شرایط کنونی(ثبت نام و تکمیل فرم به صورت آنلاین)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/08/21، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در آلمان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور آلمان سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار بصورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده کارت اقامت به همراه داشته باشند.

3. ویزای تایپ D معتبر آلمان (Business, Student, Family, …)

4. ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشند. نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوطه به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.

5. ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از 17MAR20 به بعد باشد.

6. ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی بصورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده ویزا به همراه داشته باشند.

7. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به آلمان می بایست در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران با ویزای تایپ C توریستی که تاریخ صدور آن قبل از 17MAR20 باشد، تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست خود را در لینک https://www.einreiseanmeldung.de بصورت online ثبت نام نموده و کپی از تاییدیه نهایی و بارکد تشکیل شده را به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 10 روز خود را در محل سکونت شخصی خود قرنطینه خانگی نمایند که پس از روز پنجم قرنطینه از مسافران تست PCR گرفته خواهد شد. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/08/19، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در فرانسه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور فرانسه و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور فرانسه سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

3. برگه Laissez-Passer

4. ویزای تایپ D فرانسه دارای اعتبار

5. ویزای خانوادگی تایپ C جهت پیوستن به خانواده، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

6. ویزای دانشجویی تایپ C، به همراه داشتن برگه تاییدیه از سفارت الزامی می باشد.

7. ویزای پزشکی تایپ C جهت درمان، کلمه COURT SEJ.CIRC در ویزا درج شده باشد.

8. مسافران بصورت ترانزیت بین المللی

کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به فرانسه می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. کلیه مجوزهای اقامت صادره در فرانسه که اعتبار آنها در بازه زمانی 16MAR20-15JUN20 به پایان رسیده است، بصورت اتوماتیک و بدون نیاز به انجام مراحل اداری تا 6 ماه تمدید شده است.مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. پس از ورود به خاک فرانسه مسافران می بایست در محل سکونت شخصی خود در قرنطینه خانگی قرار گیرند.استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

https://www.interieur.gouv.fr/Actualites/L-actu-du-Ministere/Attestation-de-deplacement-et-de-voyage

بروزرسانی مقررات سفر به کشور هندوستان در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/08/20، پیرو اطلاع واصله از سفارت هندوستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور هندوستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافارن دارای مدارک ذیل می توانند جهت مسافرت به این کشور تا پنج روز قبل از پرواز، اقدام به خرید بلیط در جهت تهران به بمبئی نمایند.

1. پاسپورت هندوستان، اقامت هندوستان

2. کارت (Overseas Citizen of India) OCI، کارت (Persons of Indian Origin) PIO

3. ویزای دانشجویان و خردسالانی که پدر یا مادر آنان دارای پاسپورت هندوستان یا OCI باشند.

4. مسافران دارای ویزای معتبر که همسر آنان دارای پاسپورت هندوستان باشد.

5. هر نوع ویزای صادره دارای اعتبار به غیر از ویزای توریستی، E-Visa و Medical جهت انجام پرواز معتبر می باشد.

ثبت اطلاعات مسافر قبل از صدور بلیط در لینک https://forms.gle/TPcpb2Be8dVytSnQ7 الزامی می باشد. در رزرو مسافر، ثبت نام و نام خانوادگی مطابق پاسپورت، ایمیل (CTE)، شماره همراه مسافر در هندوستان و ایران (CTM) و آدرس مسافر به همراه کدپستی در هندوستان و ایران (CTA) الزامی می باشد. پس از صدور بلیط، اطلاعات مسافران از طریق هما به سفارت هندوستان ارسال شده و صرفا پس از تایید سفارت، مسافران قادر به انجام پرواز خواهند بود. بدیهی است در صورت عدم تایید سفارت جهت انجام سفر، بلیط مسافران با هزینه های مربوطه استرداد خواهد شد. کلیه مسافران بالای یازده سال در پروازهای ورودی به هندوستان می بایست قبل از پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. همچنین کپی از جواب منفی تست را در سایت www.newdelhiairport.in بارگذاری نموده و فرم Exemption Request را در سایت تکمیل نمایند. در صورت عدم بارگذاری نتیجه تست و عدم تکمیل فرم Exemption Request، مسافران قرنطینه هتلی می گردند. نصب برنامه Arogya Setu بر روی تلفن همراه مسافر و تکمیل فرم پیوست و فرم خوداظهاری در سایت www.newdelhiairport.in در محدوده 72 ساعت قبل از پرواز و ارائه دو نسخه کپی آن به همکاران خدمات فرودگاهی هما و مسئولان مربوطه در هندوستان الزامی می باشد.

پس از ورود به کشور هندوستان، تمامی مسافران می بایست به مدت 14 روز خود را قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور فرانسه در شرایط کنونی (لغو اجازه ورود دارندگان پاسپورت کانادایی)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/07/16، پیرو بخشنامه مورخ 99/06/03، در خصوص پذیرش مسافران در جهت پاریس در شرایط کنونی (گسترش ویروس کرونا) و ایمیل ارسالی از سفارت فرانسه، به اطلاع می رساند دارندگان پاسپورت کانادایی با آغاز مسافرت از ایران، اجازه ورود به کشور فرانسه را نخواهند داشت. مسافرانی که تاریخ پرواز آنها بعد از 4 اکتبر 2020 باشد، می توانند بلیط را بدون کسر هزینه ای استرداد نمایند. ارسال کپی از پاسپورت کانادایی مسافران به همراه گزارش فروش به اداره درآمد الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور پاکستان در شرایط کنونی (الزام انجام تست PCR)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/07/15، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در پاکستان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور پاکستان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای گذرنامه پاکستانی، کارت (Pakistan Origin Card) POC و ویزا معتبر با شرایط ذیل می توانند به کشور پاکستان، سفر نمایند.

1. کلیه مسافران بالای دوازده سال می بایست اقدام به انجام آزمایش PCR در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی همراه داشته باشند.

2. تکمیل اطلاعات و بارگذاری جواب منفی تست PCR بر روی برنامه PASS TRACK و یا لینک ذیل الزامی بوده و مسافران می بایست کپی از اطلاعات تکمیلی فوق را به هنگام پذیرش به همراه داشته باشند.

https://passtrack.nitb.gov.pk/login

3. تکمیل برگه اظهارنامه سلامت پیوست و تحویل آن به مسئولان مربوطه در بدو ورود به کراچی

4. 14 روز قرنطینه خانگی پس از ورود به پاکستان

شایان ذکر است ورود هرگونه باردستی بصورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا میتوانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه، به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور لبنان در شرایط کنونی (حذف انجام تست PCR در فرودگاه به بیروت)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/07/15، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در لبنان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور لبنان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، شرایط سفر به کشور لبنان به توضیح ذیل اعلام می شود.

1. کلیه مسافران بالای دوازده سال در پروازهای ورودی به لبنان می بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

2. تکمیل اظهارنامه الکترونیکی ارائه شده در https://arcg.is/0GaDnG و ارائه کپی این اظهارنامه به کارکنان وزارت بهداشت لبنان الزامی است.

شایان ذکر است طبق اعلام هواپیمایی کشوری لبنان، تست PCR در بدو ورود به این کشور از مسافران گرفته نمی شود.

بروزرسانی مقررات سفر به کشور آلمان در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/07/15، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در آلمان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور آلمان سفر نمایند:

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس/ انگلستان

2. اقامت اتحادیه اروپا/ ایسلند/ نروژ/ سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار را بصورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده کارت اقامت به همراه داشته باشند.

3. ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار (Business, Student, Family, …)

4. ویزای تایپ C معتبر صادره در آلمان جهت افرادی که همسر آنان دارای پاسپورت آلمانی باشد. نامه از سفارت و ترجمه رسمی از مدارک مربوطه به زبان انگلیسی به هنگام پرواز الزامی است.

5. ویزای تایپ C آلمان که تاریخ صدور ویزا از 17 مارس 2020 به بعد باشد.

6. ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده ویزا به همراه داشته باشند.

7. مسافران بصورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای دوسال در پروازهای ورودی به آلمان می بایست در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران با ویزای تایپ C توریستی که تاریخ صدور آن قبل از 17 مارس 2020 باشد، تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 14 روز خود را در محل سکونت شخصی خود، قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار، به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه، به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

https://www.bundesgesundheitsministerium.de/coronavirus-infos-reisende/info-sheet.html

الحاقیه بروزرسانی مقررات سفر به کشور امارات در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/05/29، در خصوص پذیرش مسافران در جهت دبی در شرایط کنونی (گسترش ویروس کرونا)، به اطلاع می رساند همراه داشتن کپی پاسپورت، کارت اقامت و یا ویزا علاوه بر مدارک ذکر شده در بخشنامه فوق (جواب تست منفی PCR، تاییدیه ICA یا GDRF، فرم های پزشکی و تعهدنامه، بیمه مسافرتی جهت مسافران دارای ویزا) به هنگام پرواز الزامی می باشد.

همچنین به دلیل لزوم ارسال مدارک فوق و لیست مسافران (اعم از اقامتی و ویزای توریستی) به هنگام پذیرش و دریافت OK to Board از کشور امارات، احتمال جلوگیری از انجام سفر مسافران حتی با داشتن تاییدیه های ICA و GDRF برای مسافران مقیم و مسافران دارای ویزای توریستی وجود خواهد داشت. لذا کلیه خسارات ناشی از عدم پذیرش مسافران توسط کشور امارات به هنگام پرواز برعهده مسافران می باشد.

مسئولیت اطلاع رسانی موارد فوق به هنگام صدور بلیط برعهده دفتر صادرنماینده بلیط (بصورت حضوری، تلفنی و اینترنتی) می باشد.

بروز رسانی مقررات سفر به کشور آلمان در شرایط کنونی

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/07/05، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در آلمان در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور آلمان و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای مدارک ذیل می توانند به کشور آلمان سفر نمایند.

1. پاسپورت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس/انگلستان

2. اقامت اتحادیه اروپا/ایسلند/نروژ/سوئیس مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هواپیما یا قطار بصورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده، کارت اقامت به همراه داشته باشند.

3. ویزای تایپ D آلمان دارای اعتبار (Business, Student, Family, …)

4. ویزای تایپ D اتحادیه اروپا مشروط به اینکه مسافران بلیط تایید شده هوایی به صورت ترانزیت در ادامه جهت به کشور صادرنماینده، ویزا به همراه داشته باشند.

5. مسافران به صورت ترانزیت

کلیه مسافران بالای دوسال در پروازهای ورودی به آلمان می بایست در محدوده 48 ساعت مانده به پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند. مسافران با ویزای تایپ C توریستی تا اطلاع ثانوی مجاز به انجام سفر نمی باشند.

شایان ذکر است مسافران قبل از پرواز می بایست فرم تعهد در لینک ذیل را تکمیل نموده و به همراه داشته باشند. همچنین مسافران پس از ورود به این کشور می بایست به مدت 14 روز خود را در محل سکونت شخصی خود، قرنطینه خانگی نمایند. ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار، به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه، به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

آغاز دوباره پروازهای هفتگیهما به فرودگاه فرانکفورت

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی هما مورخ 99/07/02، پروازهای هفتگی از فرودگاه امام خمینی (ره) به فرودگاه فرانکفورت از تاریخ 12 مهرماه سال جاری، مجددا آغاز به فعالیت خواهند کرد. این پروازها در روزهای شنبه و چهارشنبه هرهفته انجام خواهند شد.

پرواز رفت

پرواز شماره 721 در ساعت 6 و 20 دقیقه از فرودگاه حضرت امام خمینی (ره)

ورود به فرودگاه فرانکفورت در ساعت 10 و 20 دقیقه (به وقت محلی)

پرواز بازگشت

پرواز شماره 720 در ساعت 12 به وقت محلی از فرودگاه فرانکفورت

ورود به فرودگاه امام خمینی (ره) در ساعت 18 و 50 دقیقه

بروز رسانی مقررات سفر به کشور ترکیه در شرایط کنونی

طیق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/7/1، پیرو اطلاع واصله از ریاست محترم هما در ترکیه در خصوص شرایط کنونی سفر به کشور ترکیه و پروتکل های بهداشتی این کشور در ارتباط با جلوگیری از گسترش ویروس کرونا (بیماری کووید - 19)، مسافران دارای تابعیت ایرانی می توانند با مجوز اقامتی یا بصورت توریستی به این کشور، سفر نمایند.

کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به ترکیه می بایست قبل از پرواز، اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا در محدوده 72 ساعت مانده به پرواز را به زبان انگلیسی به همراه داشته باشند.

ورود هرگونه بار دستی به صورت ترولی یا چرخدار به داخل کابین پروازی مجاز نبوده و مسافران صرفا می توانند فقط به تعداد یک کوله پشتی و یا یک ساک دستی جهت بار همراه به داخل کابین استفاده نمایند. استفاده از ماسک در طول پرواز و در فرودگاهها الزامی می باشد.

مقررات پذیرش مسافران ورودی به ایران در شرایط کنونی (الزام همراه داشتن جواب منفی تست PCR)

طبق آخرین بخشنامه هواپیمایی ایران ایر مورخ 99/6/18، پیرو بخشنامه های مورخ 99/5/6 و 99/6/12 در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی، به اطلاع می رساند کلیه مسافران بالای دو سال در پروازهای ورودی به ایران می بایست در محدوده 96 ساعت مانده به پرواز اقدام به انجام آزمایش PCR نمایند و گواهی جواب منفی تست کرونا را به زبان انگلیسی به هنگام ورود به نمایندگان وزارت بهداشت در پایگاه بهداشت مرزی تحویل نمایند. انجام این تست برای کلیه مسافران اتباع ایرانی و غیر ایرانی الزامی بوده و در صورت به همران نداشتن گواهی فوق از پذیرش مسافران در مبدا جلوگیری به عمل می آید. همچنین ممکن است برای بررسی صحت سلامت مسافران و تست ارائه شده، با هزینه مسافران مجدد تست PCR در مقصد انجام شود.

مجددا یادآور می شود تکمیل فرم خوداظهاری توسط مسافران قبل از پرواز و تحویل آن به نمایندگان بهداشت مرزی در فرودگاه امام خمینی (ره) الزامی است. لازم به ذکر است مابقی بندهای بخشنامه های قبلی پابرجاست.

این رویه از تاریخ 20 شهریور 99 در شبکه پروازی بین المللی هما قابل اجرا خواهد بود.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فلای تودی
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16470

به "بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخشنامه های پروازهای خارجی ایران ایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید