افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 1400

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش بیان نمود آنچه در بحث لایحه رتبه بندی پیش بینی شده این است که از نظام آموزش عالی کپی برداری نکردیم لذا باید ضریب و صندلی خاص معلمی را داشته باشد.

افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 1400

علی الهیارترکمن در نشست خبری با اصحاب رسانه و در بخش پاسخ به سوالات خبرنگاران که با موضوع تشریح بودجه سهم آموزش و پرورش از بودجه کل کشور در سال 1400، اظهار کرد: مسائل اقتصادی آموزش و پرورش مربوط به دولت خاصی نیست مشمول مرور زمان بوده و تبعیت از قوانین عام، تمرکز گرایی و... از جمله این مسائل بوده است. البته سیاست های خوبی برای کاهش این مسائل در دستور کار است.

وی اضافه نمود: ترکیب مجوز استخدامی ها از سال 1400 تغییر خواهد نمود و ما می توانیم کمبود نیروی انسانی در رشته های مختلف را برطرف خواهیم کرد.

الهیارترکمن با اشاره به شرایط کرونایی توضیح داد: از سال 99 سرانه مدارس را متمرکز کردیم تا کنون 300 میلیارد تومان اعتبار برای تامین تجهیزات بهداشتی مدارس به استان ها ابلاغ کردیم، و تامین امنیت بهداشتی دانش آموزان و معلمان را سرلوحه کار خود قرار دادیم.

وی با تشریح بودجه سال 1400 کشور، ادامه داد: هرچند مسائل بودجه ریزی همیشه وجود دارد اما در امور آموزشی و فرهنگی سومین درصد رشد مربوط به آموزش و پرورش و بودجه ما همچنان افزایش است، تا زمانی که اصلاح ساختار بودجه انجام نگردد نمی توان برشی بر آن زد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع گفت: در امسال اکنون در سومین مرحله تخصیص بودجه هستیم و تا کنون مسئله ای نداشتیم البته مرحله چهارم آن هنوز باقی است.

وی با اشاره به فرایند رتبه بندی معلمان مطرح نمود: با توجه به ماده 63 قانون توسعه لایحه آن در حال دولت تدوین تا به مجلس ارسال گردد تا مراحل قانونی خود را طی کند، سازو کارهای لازم در این لایحه پیش بینی شده است.

الهیار در مورد سوالی در باره آموزش های مجازی و شبکه شاد گفت: برای تامین تبلت برای دانش آموزان پیشنهاداتی را ارائه کردیم اما ماموریت اصلی ما ارائه آموزش هاست و تامین گوشی و تبلت جز ماموریت های ما نیست لذا پیگیر حل این مشکل به وسیله دستگاه های مختلف هستیم.

وی از ارائه پیشنهاداتی برای خرید تبلت با راه حل افزایش قدرت خرید مردم و حمایت از اقشار آسیب پذیر از سوی آموزش و پرورش اطلاع داد و اضافه نمود: آموزش های شبکه شاد و شبکه های تلویزیونی ارائه کننده آموزش های مجازی را تقویت کردیم.

وی در پاسخ به سوالی درباره رتبه بندی معلمان گفت: اعتبارات جداگانه ای برای رتبه بندی و اعمال مدرک دوم فرهنگیان پیش بینی شده است. نگران اعتبارات اعمال مدرک دوم نیستیم زیرا از مجموع اعتبارات داخلی ما قابل تامین است و منتظریم تا نهایی و ابلاغ گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع درباره زمان اجرای رتبه بندی با توجه به اینکه اعتبار این موضوع نیز در لایحه بودجه 1400 آمده است به پانا گفت: آموزش و پرورش و دولت درباره رتبه بندی در 3 مرحله ورود پیدا نموده است، با توجه به مفاد برنامه قانون توسعه دولت تصمیم گرفته شد تمام اقدامات، تجدید ساختار شد تا با نگاه ویژه این لایحه به مجلس ارایه گردد.

الهیارترکمن اضافه نمود آنچه در بحث لایحه پیش بینی شده این است که از نظام آموزش عالی کپی برداری نکردیم لذا باید ضریب و صندلی خاص معلمی را داشته باشد.

وی با بیان اینکه لایحه جدید رتبه بندی کاملا طراحی شده با شرایط کار معلمی است مطرح نمود: این سازوکارها در لایحه پیش بینی و به دولت ارسال شده است همچنین اکنون در کمیسیون مربوطه و در حال پیگیری است. انشالله در کمیسیون تخصصی نهایی و به صحن دولت ارئه می گردد و به مجلس خواهد رفت تا وقتی به قانون تیدبل شد در سال 1400 اجرا گردد.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع برقراری عدالت آموزشی را وظایف آموزش و پرورش برشمرد و اضافه نمود: در بحث کسری بودجه آموزش و پرورش از راه های مختلف کوشش می کنیم که تامین گردد حدود 6 هزار میلیارد تومان در سال 99 کمبود داریم اما سازو کارهای تامین آن وجود دارد و کوشش می کنیم رقم کمی به سال بعد منتقل گردد.

وی ادامه داد: معمولا هر ساله 5 تا 10 درصد کسری بودجه داریم اما ساز و کارهای مناسبی برای تامین آن وجود دارد که معمولا تا اسفند هر سال بیشتر آن تامین می گردد.

الهیار اضافه نمود: در بودجه سال آینده مجوز تامین اعتبار رتبه بندی به دولت داده شده، همچنین در موضوع شیر پیشنهاد توزیع بسته های غذایی را ارائه کردیم.

وی از بازنشسته شدن تعداد 34 هزار نفر در سال 99 اطلاع داد و توضیح داد: برای سال آینده مجوزهای استخدامی بازتر خواهد بود و دست ما برای جذب نیرو باز تر و مسائل کمتری خواهیم داشت.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع گفت: مجوز جذب دانش آموزان آسیب دیده درودزن صادر و به استان فارس ابلاغ شده است تا این افراد به استخدام آموزش و پرورش در آیند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد برطرف مسائل زیرساخت شبکه شاد، گفت: با تفاهمی که با اپراتور همراه اول داشتیم هزینه زیرساخت های شاد بر عهده همراه اول است و آموزش و پرورش در این زمینه اعتباری هزینه نمی کند.

الهیار اضافه نمود: درآمدهای اختصاصی آموزش و پرورش، ناشی از اجرای قوانین مانند مراکز رفاهی درمانی اجرای مسابقات، قوانین مربوط به سهم آموزش و پرورش از بعضی درآمدهای شهرداری ها و.. بر اثر کرونا کاهش پیدا نموده است و ما سهم این نوع در آمدها را حدود 11 درصد پیش بینی نموده ایم.

وی درباره افزایش حقوق فرهنگیان با اشاره به اینکه فعلا افزایش حقوق سال آینده همان 25 درصد است که دولت اعلام نموده است، در مورد مسکن فرهنگیان بیان نمود: از مجموعه 170 هزار مسکن فرهنگیان که بر اساس تفاهم نامه همکاری با وزارت راه و شهرسازی متعهد شده بودیم تا کنون برای احداث 44 هزار واحد ان در 18 استان توانستیم زمین تخصیص دهیم و اقدامات اولیه آن صورت گرفته است.

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع ادامه داد: در مورد توسعه سیستم گرمایشی مدارس 20 درصد از اعتبارات سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس به این موضوع تخصیص یافته است.

وی در انتها گفت: در زیست بوم جدید که در شرایط کرونایی قرار داریم، توسعه عدالت آموزشی در توسعه پوشش آموزشی به همه نقاط کشور تعریف میگردد لذا برای توسعه کیفیت آموزشها باید به سمت شاخصهای خودش و به سمت مدرسه محوی برویم.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14194

به "افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش 25 درصدی حقوق فرهنگیان در سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید