تور چین: آنتونیو گوترش از همکاری چین و آمریکا در مورد آب و هوا استقبال کرد

به گزارش دَبی بلاگ، نوتیو گوترش دبیرکل سازمان مل روز پنجشنبه در بیانیه ای از توافق چین و آمریکا برای افزیش اقدامات مشترک در زمینه تغییرات اقلیمی استقبال کرد.

تور چین: آنتونیو گوترش از همکاری چین و آمریکا در مورد آب و هوا استقبال کرد

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دبیرکل سازمان ملل در توییتی نوشت: من از توافق آمریکا و چین برای همکاری جهت انجام اقدامات بلندپروازانه بیشتر در زمینه آب هو هوا در دهه جاری استقبال می کنم.

گوترش اضافه نمود: مقابله با بحران آب و هوا مستلزم همکاری و همبستگی بین المللی است و این (توافق چین و آمریکا) گامی مهم در جهت درست است.

به گزارش ایرنا، پکن و واشنگتن روز گذشته در حاشیه کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل متحد در گلاسکو به یک بیانیه مشترک در خصوص تقویت اقدامات اقلیمی دست یافتند.

در این بیانیه مشترک دو طرف از اقدامات صورت گرفته یکدیگر قدردانی نموده و متعهد به ادامه همکاری های مشترک خود شدند.

پکن و واشنگتن در این بیانیه عنوان نموده اند که همراه با همه طرف ها برای تقویت اجرای توافق نامه پاریس کوشش می نمایند.

آن ها بعلاوه متعهد شده اند بر اساس اصل مسوولیت های مشترک اما متمایز و توانمندی های هر کشور، با در نظر گرفتن شرایط ملی، اقدامات اقلیمی تقویت شده برای پاسخگویی موثر به بحران اقلیمی در پیش گیرند.

دو طرف بعلاوه توافق نموده اند یک گروه کاری در زمینه تقویت اقدامات اقلیمی در دهه 2020 را برای ارتقا همکاری ها و فرآیندهای چند جانبه در زمینه تغییرات آب و هوایی بین دو کشور ایجاد نمایند.

بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل متحد موسوم به کاپ 26از یکشنبه 9 آبان ماه با حضور هزاران نفر از رهبران و نمایندگان 200 کشور در شهر گلاسکوی اسکاتلند فعالیت خود را شروع نموده است.

در این نشست که به علت شیوع ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاده بود، مهم ترین مسائل و چالش های مرتبط با تغییرات اقلیمی و بحران های محیط زیستی مورد بحث و گفتگو شرکت نمایندگان قرار می گیرد.

در جریان این کنفرانس دو هفته ای، مذاکرات دیپلماتیک فشرده ای پیرامون چگونگی مقابله با گرمایش زمین به عنوان یک چالش مشترک دنیای، صورت گیرد و رهبران 200 کشور دنیا اهداف و تعهدات خود را برای مقابله با اثرات تغییرات آب و هوایی و نحوه کاهش انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030، ارائه خواهند کرد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 دی 1400 بروزرسانی: 14 دی 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 21894

به "تور چین: آنتونیو گوترش از همکاری چین و آمریکا در مورد آب و هوا استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: آنتونیو گوترش از همکاری چین و آمریکا در مورد آب و هوا استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید