WHO: نوع دلتا در 98 کشورشناسایی شده است

به گزارش دَبی بلاگ، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حداقل 98 کشور و منطقه یافت شده است و اضافه کرد که به سرعت در کشورهایی که مقدار واکسیناسیون آنها کم است توسعه می یابد.

WHO: نوع دلتا در 98 کشورشناسایی شده است

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، تدروس ادهانوم، دبیرکل سازمان دنیای بهداشت (WHO) گفت: نوع دلتا ویروس کرونا در حداقل 98 کشور و منطقه یافت شده است و اضافه کرد که به سرعت در کشورهایی که مقدار واکسیناسیون آنها کم است، توسعه می یابد.

وی ادامه داد: نوع دلتا که اولین بار در هند در ماه اکتبر گذشته کشف شد، خطرناک است و همچنان به تکامل و جهش ادامه می دهد و بنابراین احتیاج به ارزیابی مداوم و تنظیم دقیق پاسخ بهداشت عمومی دارد.

تدروس ادهانوم در کنفرانس خبری خود گفت: در آن کشورهایی که پوشش واکسیناسیون کووید 19 کم است، صحنه های وحشتناک سرریز بیمارستان ها دوباره به یک قاعده تبدیل می گردد.

دبیرکل سازمان دنیای بهداشت تأکید کرد که واکسیناسیون برترین راه برای کند کردن همه گیری، نجات جان انسان ها ، بهبود شرایط مالی در دنیا و جلوگیری از ظهور انواع خطرناک دیگر است.

وی اضافه کرد: من از رهبران سراسر دنیا خواسته ام که با هم کار نمایند تا اطمینان حاصل نمایند که تا این زمان در سال آینده، 70 درصد از مردم هر کشور واکسینه می شوند.

تدروس ادهانوم بعلاوه از همه کشورها خواست حداقل 10 درصد از مردم خود را در اسرع وقت تلقیح نمایند تا اطمینان حاصل گردد که از کارمندان بهداشت و افرادی که بیشتر در معرض خطر هستند محافظت می گردد.

به گفته دبیرکل سازمان دنیای بهداشت، این امر به طور موثر مرحله حاد همه گیری را به سرانجام می رساند و جان تعداد قابل توجهی از انسان ها را نجات می دهد.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19123

به "WHO: نوع دلتا در 98 کشورشناسایی شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "WHO: نوع دلتا در 98 کشورشناسایی شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید