9 عادت بد که بی سروصدا خلق شما را تنگ می کنند

به گزارش دَبی بلاگ، کارهای به ظاهر ساده و کوچکی که در زندگی روزانه انجام می دهیم می توانند تاثیرات بزرگی روی خلق وخوی شما داشته باشند. خلق وخو و احساسی که در طول روز داریم روی تمام جنبه های زندگی تاثیرگذار هستند؛ از روابط کاری گرفته تا رابطه با دوستان و همکاران. به همین دلیل مهم است که عادت های منفی روزانه خود را تغییر دهیم تا روزی شادتر و پیروز تر داشته باشیم. با خبرنگاران مگ همراه باشید تا 9 عادت روزانه را که روی حال و هوای شما تاثیر دارند بشناسید.

9 عادت بد که بی سروصدا خلق شما را تنگ می کنند

چرا توجه به حال وهوا و روحیه در زندگی تاثیرگذار است؟

احتمالا متوجه شده اید وقتی روزتان را با نشاط و انرژی مثبت شروع می کنید، در ادامه روز هم حال بهتری دارید و به موفقیت های بیشتری می رسید. حال و هوای ما به طور مستقیم در روابط و جنبه های مختلف زندگی تاثیرگذار است. به همین دلیل برای اینکه بتوانید روز بهتری داشته باشید و بهره وری بیشتری را تجربه کنید، لازم است که به خلق وخو و روحیات خود توجه کنید و برای بهبود آن، هر کاری که می توانید انجام دهید.

9 عادت روزانه که بر روحیه و حال وهوای ما تاثیر می گذارند

گاهی اوقات روحیات و حال هوای ما تحت تاثیر عوامل مهم تر و بزرگتری است که در زندگی وجود دارد ولی بیشتر اوقات، بعضی عادت های روزانه می تواند تاثیر قابل توجهی روی آن داشته باشد. حتی کارهایی که به ظاهر کوچک و بی اهمیت هستند، می توانند نقش مهمی در ادامه فعالیت های روزمره داشته باشند. عادت هایی که در ادامه نام می کنیم معمولا نادیده گرفته می شوند اما تغییر آن ها می تواند تغییر مثبت و بزرگی در زندگی ایجاد کند.

1. دور زدن در شبکه های اجتماعی بلافاصله بعد از بیدار شدن

بسکمک از افراد عادت دارند که صبح ها وقتی بیدار می شوند، اولین کاری که انجام می دهند، چک کردن شبکه های اجتماعی است. حتی بعضی از افراد گوشی خود را بالای سرشان می گذارند و قبل از خواب و بعد از خواب، اول وارد دنیای اینترنت می شوند.

برای اینکه روز خوبی داشته باشید باید یک صبح عالی را شروع کنید و چک کردن شبکه های اجتماعی درست در ابتدای روز، بدترین و پرآسیب ترین کاری است که می توانید انجام دهید.

شبکه های اجتماعی پر از اخبار و رویدادهای منفی و احساسات ناخوشایند است. علاوه بر اخبار بد، انسان را در معرض احساسات منفی مثل حسادت یا مقایسه کردن خود با دیگران قرار می دهد. مطمئنا هیچکس دوست ندارد روز خود را با حسادت و احساس ناکافی بودن شروع کند.

در ابتدای صبح سعی کنید بیشتر به خودتان برسید. می توانید کارهایی برای سلامت جسمی خود انجام دهید یا از پوستتان مراقبت کنید. بهترین کار برای ابتدای صبح، ورزش کردن یا چند نرمش ساده کششی است. درست کردن صبحانه، مطالعه کردن تا زمان آماده شدن صبحانه، قدم زدن در هوای آزاد چند نمونه از کارهای مثبتی است که می توانید در ابتدای صبح انجام دهید و از تاثیر مثبت آن در طول روز شگفت زده شوید.

2. تماشای اخبار قبل از خواب

ما در طول روز احساسات منفی و اخبار ناخوشایند زیادی را از روش های مختلف دریافت می کنیم. منبع این اخبار منفی فقط شبکه های اجتماعی نیست. تماشای زیاد اخبار یکی از دلایلی است که باعث افزایش سطح استرس می شود. البته نمی توانیم از دنیای اطرافمان بی خبر بمانیم و لازم است که اخبار را دنبال کنیم اما باید آن را به حداقل برسانیم.

تماشای اخبار درست قبل از خواب، باعث می شود که نتوانید خوابی آرام و بی دغدغه داشته باشید. بیشتر اخباری که می شنویم خصوصا در این روزها، اخبار بیماری، مرگ، جنگ و ناامنی است. پس سعی کنید حداقل چند ساعت قبل از خواب را بدون شنیدن اخبار سپری کنید.

قبل از خواب می توانید کارهای آرامش بخش انجام دهید مثلا دوش آب گرم بگیرید یا یک کتاب جالب و مفرح بخوانید. کارهایی مثل نقاشی و رنگ آمیزی به آرامش بیشتر شما کمک می کند. با توجه به علایق خودتان می توانید کارهای آرامش بخش دیگر را هم پیدا کنید. گپ زدن با اعضای خانواده، انجام کارهای هنری مثلا بافتنی و خطاطی، گوش دادن به موسیقی آرام و… نمونه ای از کارهایی است که قبل از خواب می توانید برای کاهش استرس انجام دهید.

روتین شبانه برای داشتن زندگی سالم و پوست و موی سالم، می تواند یکی از کارهایی باشد که قبل از خواب انجام می دهید.

3. نوشیدن مواد کافئین دار قبل از غذا خوردن

کافئین در مقدار کم شاید بتواند باعث بهبود روحیه و حال وهوای شما شود اما خیلی زود ممکن است کنترل مصرف آن را از دست بدهید و بیش از حد کافئین وارد بدنتان کنید. یکی از بدترین عادت هایی که می تواند روی حال وهوا و سلامت ما تاثیر بگذارد، خوردن کافئین قبل از غذا خوردن است.

این عادت بد، سطح قند خون بدن را دچار اختلال می کند. به جای مواد کافئین دار از مواد مغذی و مفید مثل پروتئین، فیبر و چربی های سالم استفاده کنید مثلا بادام، ماست، میوه های تازه و… غذای سالم و مقوی نقش مهمی در داشتن یک روز عالی و پرنشاط دارد.

4. نخوردن خوراکی های مفید در طول روز و قند خون پایین

یکی از مهم ترین عادت های ما که نقش مهمی در خلق وخو و حال وهوا دارد، عادت هایی است که در غذا خوردن داریم. خوردن مقدار کافی از مواد مغذی و مفید در طول روز، باعث می شود که همیشه قند خون شما در سطح نرمالی باشد و برای موفقیت و داشتن یک روز بهتر، سرحال و آماده باشید. تعادل سطح قند خون برای داشتن حال وهوای خوب، لازم است.

برای اینکه این تعادل را حفظ کنید وقتی گرسنه می شوید، غذای سالم و مقوی بخورید. در طول روز هم اگر گرسنه شدید، حتما میان وعده بخورید. یکی از عادت های بدی که بیشتر افراد پرمشغله دارند، صرف نظر کردن از میان وعده است. مثلا دانشجوها و کارمندها در طول روز چیزی نمی خورند و وعده های غذایی آن ها فقط همان وعده های صلی است. در حالی که انجام کارهای فکری انرژی زیادی می خواهد و نیاز است که میان وعده سالم بخورید.

به نام میان وعده می توانید انواع مغز و آجیل، میوه های تازه یا خشک، ناموتی، تست آووکادو و نیمرو را امتحان کنید. مهم است که برای میان وعده غذاهای سالم بخورید.

5. برنامه ریزی بیش از حد و وقت نگذاشتن برای خودمراقبتی

یکی از اشتباهات رایج و عادت های منفی که بعضی از افراد دارند برنامه ریزی کردن بیش از حد است. این دسته از افراد برای تمام ساعت های روز برنامه ای را در نظر می گیرند و وقت خود را با انجام کارهای متفاوت پر می کنند. در این برنامه های شلوغ، وقت کمی برای خودمراقبتی و رسیدگی به خودشان و حتی استراحت در نظر می گیرند.

وقتی زمان کافی برای خودمراقبتی در نظر نگیریم، انرژی کمی برای ادامه زندگی خواهیم داشت. بهره وری خوب است ولی نباید تمام ساعات روز را پر از برنامه های مختلف کنیم و به استراحت و خودمراقبتی نرسیم. حتی نوشتن برنامه های شلوغ باعث می شود که استرس مضاعفی برای انجام دادن دقیق آن به خودتان وارد کنید.

موقع برنامه ریزی حتما زمانی را برای استراحت و خودمراقبتی در نظر بگیرید. سعی کنید این زمان های استراحت را در طول روز پخش کنید و حتما برای خودتان وقت بگذارید. این زمان هایی را که برای خودتان در نظر گرفته اید، فدای کارهای دیگر نکنید.

6. استراحت نکردن به مقدار کافی

بیشتر ما تمایل داریم که چندین ساعت را پشت سر هم به کار اختصاص دهیم مثلا برای 6 تا 8 ساعت به طور مداوم کار می کنیم. شاید فکر می کنیم این روش باعث می شود که بهره وری بیشتری داشته باشیم و به کارهای بیشتری برسیم اما کار کردن همراه با خستگی و انرژی کم، فقط بهره وری را کاهش می دهد.

با انجام کار مداوم و بدون استرس، نه تنها انرژی کم می آوریم بلکه استرس ما برای به اتمام رساندن کارها بیشتر می شود. در نتیجه تحریک پذیرتر می شوید و صبر و دقتمان کاهش پیدا می کند.

برای اینکه بیش از حد به روح و جسم خودتان سخت نگیرید و از کار کردن هم نتیجه بیشتری بگیرید، حتما زمان استراحت در بین کار برای خودتان در نظر بگیرید. هر 1 تا 2 ساعت، مدت کوتاهی استرس کنید و به چیزی غیر از کار فکر کنید. در این زمان کوتاه می توانید یک لیوان آب بخورید، چند حرکت کششی انجام دهید یا خوراکی سالمی بخورید.

7. زندگی کردن در آینده

بیشتر افراد عادت دارند که در یک بزرخ دوگانه زندگی کنند؛ غصه خوردن بابت رویدادها و اشتباهات گذشته و نگرانی برای روزهای آینده. اگر دائما چنین طرز فکری داشته باشید، دچار اضطراب می شوید. زندگی امروز ما متاثر از گذشته است و نمی توانیم حوادث گذشته را نادیده بگیریم اما فکر کردن به آن ها دیگر فایده ای برای امروز ندارد. فقط باید از اشتباهات درس بگیریم.

آینده هم هنوز فرا نرسیده و نگرانی در مورد مسائل آینده که اصلا مشخص نیست حتما اتفاق بیافتد، کاری بی فایده است. به جای این کار، با تمرکز کردن و فعالیت هایی مثل مدیتیشن، روی زمان حال و آنچه که روی آن کنترل دارید، تمرکز کنید.

انجام تمرینات فکر آگاهی مثلا نفس کشیدن عمیق و افزایش تمرکز برای اینکه در لحظه زندگی کنید، اهمیت زیادی دارند. در لحظه زندگی کنید تا بتوانید آرامش را تجربه کنید و استرس شما در زندگی کاهش پیدا کند.

8. تمام طول روز در خانه ماندن

ما موجودات اجتماعی هستیم و بدن و روحیه ما طوری طراحی شده که باید حتما ساعاتی را در هوای آزاد و بیرون از خانه سر کنیم. نور آفتاب برای سلامت جسم و روح ما بسیار اهمیت دارد. به همین دلیل وقتی ساعت ها در خانه چشم به صفحات نمایش می دوزیم و برای روزها بیرون نمی رویم، خلق وخو و روحیه ما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

سعی کنید در طول روز حتما دقایقی را در فضای باز بگذرانید. مثلا می توانید 15 دقیقه در پارک نزدیک خانه قدم بزنید و چند دقیقه از تابش آفتاب لذت ببرید. این کار نه تنها باعث تامین ویتامین دی مورد نیاز بدن می شود، بلکه استنشاق هوای آزاد، خواب راحت تری را برایتان به ارمغان می آورد.

9. نشستن برای مدت طولانی

بدن ما برای حرکت کردن و فعالیت بدنی طراحی شده است. وقتی برای مدت طولانی یک جا می نشینیم هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی دچار مشکل می شویم. به همین دلیل برای بهبود روحیه و برای داشتن زندگی سالم تر و شادتر، حتما باید هر روز ورزش کنید.

خوشبختانه به لطف اینترنت، این روزها همه به بهترین منابع آموزشی برای ورزش کردن دسترسی دارند. حتی لازم نیست در شرایطی که کرونا شیوع پیدا کرده، در باشگاه ها تمرین کنید. در خانه و با چند وسیله ساده، می توانید ورزش کنید تا بدنی سالم و قوی داشته باشید. بدن سالم، باعث می شود روحیه قوی داشته باشید و روزهایتان را با انرژی و نشاط بیشتری بگذرانید.

سخن آخر

عادت های روزانه ما نقش مهمی در شکل گیری حال وهوا و سبک زندگی ما دارند. اما اگر عادت های بدی دارید، لازم نیست نگران باشید. با چند تغییر کوچک می توانید آن ها را تغییر دهید. مثلا روز خود را به جای دور زدن در اینترنت با ورزش شروع کنید. به مرور زمان تک تک عادت های بد را با عادت های خوب جایگزین کنید. کم کم متوجه می شوید که این تغییر عادت، چقدر نقش مهمی در روحیه و انگیزه شما در طول روز خواهد داشت.

با تغییر عادت های روزانه می توانید استرس و اضطراب را تا حد زیادی از خودتان دور کنید. با آرامش بیشتر می توانید در کار و زندگی موفقیت بیشتری کسب کنید و زندگی مفیدتری داشته باشید.

تغییر عادت های خود را به تاخیر نیاندازید. اگر قصد دارید زندگی خود را تغییر دهید باید از همین الان و همین لحظه شروع کنید. مطمئن باشید وقتی کاری را به فردا بیناندازید، هرگز زمان شروع آن فرا نمی رسد. همین الان قلم و کاغذ بردارید و عادت های بدتان را یادداشت کنید. از همین امروز سعی کنید به مرور این عادت ها را ترک کنید تا زندگی شادتری را در روزهای آینده تجربه کنید.

منبع: Fitonapp

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19931

به "9 عادت بد که بی سروصدا خلق شما را تنگ می کنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 عادت بد که بی سروصدا خلق شما را تنگ می کنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید