6 تغییر غذایی آسان برای افزایش سلامتی در این روزها

به گزارش کلاه عطا، بهداشت نیوز/ درست غذا خوردن لزوما نباید کار سختی باشد. برای آنکه در راستا غذاخوردن سالم، کاهش وزن و سلامت بهتر قرار بگیرید، این 6 تغییر کوچک را در رژیم غذایی تان اِعمال کنید.

6 تغییر غذایی آسان برای افزایش سلامتی در این روزها

درست غذا خوردن لزوما نباید کار سختی باشد. برای آنکه در راستا غذاخوردن سالم، کاهش وزن و سلامت بهتر قرار بگیرید، این 6 تغییر کوچک را در رژیم غذایی تان اِعمال کنید.

به جای غلات صبحانه شیرین از جوی دوسر استفاده کنید

به وسیله جایگزین کردن غلات صبحانه شیرین با بلغور جودوسر، کالری های غیرضروری را حذف کنید و مقداری غلات سالم به رژیم تان اضافه نمایید. برای طعم بهتر و افزایش چربی های سالم، مقداری دارچین و آجیل به آن اضافه کنید. اگر به شیرینی بیشتری نیاز دارید، می توانید مقداری میوه تازه یا خشک نیز در آن بریزید.

به جای کره یا مایونز از آووکادو استفاده کنید

چربی های اشباع موجود در کره و مایونز را با آووکادو جایگزین کنید. آووکادو غنی از چربی های تک غیراشباع است که می توانند درواقع به کاهش وزن شما کمک کنند. همچنین آووکادو غنی از آنتی اکسیدان ها و فیبر است. سعی کنید روی ساندویچ بوقلمون بعدی تان، مقداری آووکادوی رسیده له شده بمالید.

به جای سیب زمینی سرخ کرده معمولی از سیب زمینی شیرین سرخ کرده استفاده کنید

سیب زمینی های شیرین، فیبر بیشتری نسبت به سیب زمینی های معمولی دارند که این مسئله، آنها را سیرکننده تر و سالم تر می کند. بعلاوه، سیب زمینی های شیرین غنی از بتاکاروتن و سایر مواد مغذی هستند که باعث می شود کالری های آنها مانند کالری های سیب زمینی سرخ کرده معمولی، پوچ نباشد. برای سالم تر کردن آنها بجای سرخ کردن شان در روغن، آنها را درون فر بپزید.

شیرینی های خانگیبه جای شیرینی های آماده فروشگاهی از شیرینی های خانگی استفاده کنید

کنترل مواد تشکیل دهنده شیرینی های آماده و همچنین کنترل اندازه سهم هایتان، کار دشواری است. بنابراین بهتر است وقتی هوس شیرینی می کنید، کیک ها و شیرینی های سبک را در خانه درست کنید. از آنجا که خودتان زحمت درست کردن آنها را می کشید، با بی توجهی در خوردن شان زیاده روی نخواهید کرد.

به جای نوشیدنی های شیرین از چای یا آب استفاده کنید

نوشیدنی های شیرین علاوه بر آنکه کالری پوچ دارند، نمی توان آنها را جزء غذای مصرفی تان به حساب آورد. به عبارت دیگر، شما با نوشیدن نوشابه به اندازه زمانی که یک چیز جامد و شیرین مانند آبنبات می خورید، احساس سیری نخواهید کرد. این بدان معناست که اگر هوس شیرینی کنید و از یک نوشیدنی شیرین استفاده کنید، احتمالا دوباره به سراغ شیرینی می روید. درعوض نوشیدنی های شیرین را به طور کامل حذف کنید و به جای آنها از چای یا آب که بدون کالری هستند، استفاده نمایید.

آجیل به جای چوب شور و چیپس از آجیل ها و دانه ها استفاده کنید

اگر به یک اسنک شور نیاز دارید، آن بسته چیپس را کنار بگذارید و به جای آن یک مشت آجیل بردارید. چوب شور و چیپس، کالری های پوچ دارند و شاید شما از تردی شان لذت ببرید اما درواقع هیچ ماده مغذی به بدن تان نمی رسانند. در سوی مقابل، دانه ها و آجیل ها سرشار از ویتامین ای و مواد معدنی کمیاب هستند که باعث می شوند بدن تان بهتر کار کند. آنها همچنین غنی از چربی های سالم هستند بنابراین واقعا شما را سیر می کنند. با این حال لازم است به میزان متعادل از آنها استفاده کنید، چون محتوای چربی بالایی دارند.

منبع: همگردی

به "6 تغییر غذایی آسان برای افزایش سلامتی در این روزها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 تغییر غذایی آسان برای افزایش سلامتی در این روزها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید