گروسی:ما توافق کردیم،خوشحالم گفت وگوهای ما مثبت بود، اسلامی:برای دوربین های نظارتی توافق کردیم

به گزارش دَبی بلاگ، رافائل گروسی پس از ملاقات با اسلامی بر لزوم گفت وگو میان ایران و آژانس در موضوعات مختلف تاکید نمود و گفت: مذاکرات سازنده ای را انجام دادیم و قرار شد مدیرکل در آینده نزدیک به تهران سفر کند.

گروسی:ما توافق کردیم،خوشحالم گفت وگوهای ما مثبت بود، اسلامی:برای دوربین های نظارتی توافق کردیم

به گزارش فارس، مدیر کل آژانس در کنفرانس خبری مشترک با محمد اسلامی بر لزوم گفتگو میان ایران و آژانس در موضوعات مختلف تاکید نمود و گفت: این اولین ملاقات من با آقای اسلامی بعد از انتصاب ایشان است.

محمد اسلامی پس از ملاقات در جمع خبرنگاران گفت: امروز به دعوت سازمان انرژی اتمی آقای رافائل گروسی به تهران تشریف آوردند و مذاکرات خوب و سازنده ای را انجام دادیم. روح حاکم بر مذاکرات ایجاد فرصت برای توسعه همکاری ها در چارچوب موازین و مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی است.

معاون رئیس جمهور گفت: کل مسائل فیمابین اساسا فنی است و هیچگونه مسائل سیاسی، جایگاهی را در روابط فیمابین نخواهد داشت.تفاهم کردیم در اجلاس آینده آژانس شرکت و در حاشیه اجلاس مذاکرات خودمان را ادامه دهیم.

اسلامی در ادامه گفت: توافق کردیم مدیرکل آژانس در آینده نزدیک به تهران سفر و مذاکرات را در سطوح مختلف انجام دهد.

وی بیان نمود: بعلاوه توافق کردیم برای تعویض کارتهای حافظه دوربین های نظارتی، تیم فنی مربوطه بعد از توافق به ایران بیایند و بتوانند اقداماتی را که باید برای دوربینها به لحاظ فنی انجام بدهند را انجام داده و کارتهای حافظه طبق روالی که طبق پادمان است و در ایران نگهداری و پلمپ می گردد همان جا کارتهای قدیمی را پلمپ می نمایند و کارت های تازه حافظه را در دوربین ها نصب خواهند کرد که روال جاری و طبیعی در سیستم نظارتی آژانس است.

او بعلاوه تاکید نمود: برای ما آنچه حائز اهمیت است اعتمادسازی است و این که اعتماد متقابل بین ایران و آژانس وجود داشته باشد.

گروسی هم بعد از این ملاقات، در جمع خبرنگاران گفت: برای من این بازدید بسیار مهم است چون بعد از روی کار آمدن دولت تازه است. این بدان معناست که ایران و آژانس باید با هم کار نموده و همکاری خود را توسعه دهند.

گروسی در ادامه از اسلامی و مهمان نوازی و گفتگوی مثبت و عمیقی که داشتند قدردانی کرد و ادامه داد: ما باید درباره مسائل با هم مذاکره و گفتگو داشته باشیم. این اولین ملاقات من بعد از انتصاب اسلامی است و درباره مسائل فنی صحبت شد.

وی گفت: ظرف کمتر از دو هفته کنفرانس عمومی آژانس برگزار خواهد شد و این یکی از رویدادهای مهم در دنیا است. راضی شدم شنیدم آقای اسلامی سرپرستی هیأت ایرانی را دارد و توافق کردیم ادامه مذاکرات را در وین ادامه دهیم و پس از آن من مجدداَ برای گفت وگوی سطح بالا با مقامات ایرانی به ایران برمی گردم. راضیم گفت وگوهای ما مثبت بود.

این نخستین سفر گروسی به تهران در دولت سیزدهم و اولین ملاقات وی با محمد اسلامی رئیس تازه سازمان انرژی اتمی است. این سفر در آستانه نشست شورای حکام آژانس صورت گرفته است.

310 310

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20131

به "گروسی:ما توافق کردیم،خوشحالم گفت وگوهای ما مثبت بود، اسلامی:برای دوربین های نظارتی توافق کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گروسی:ما توافق کردیم،خوشحالم گفت وگوهای ما مثبت بود، اسلامی:برای دوربین های نظارتی توافق کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید