کتابی از لائوزه به ایران رسید

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، انتشارات علمی و فرهنگی کتاب دائو ده جینگ اثر اندیشمند مشهور لائوزه را منتشر کرد.

کتابی از لائوزه به ایران رسید

لائوزه از فیلسوفان شناخته شده و نامدار چین است که در دنیا به عنوان بنیانگذار مکتب دائو شناخته می گردد.

این متفکر که در قرن ششم و هم عصر با کنفوسیوس می زیسته است در این کتاب تنها پنج هزار واژه نوشتاری چینی را تصویر نموده است که آکنده از حکمت های عمیق و پندهای مفید برای انسان است و به کتاب شعر حکمت مشهور است.

چینی ها مقام این متفکر در فلسفه چین را همانند مقام سقراط در فلسفه غرب عنوان می نمایند و بر این باورند که افکار او جدای از تاثیر عمیق در زندگی معنوی مردم چین، در بارور کردن افکار و اندیشه های فلسفی سایر ملل نیز نقش بی بدیلی داشته است.

لائوزه در زمره متفکرانی است که حصار اندیشه و فلسفه در چین را که پیرامون سرنوشت انسان و مسائل مرتبط با حکومت داری کشیده شده بود شکست و دامنه اندیشه را به تمام هستی و دنیا گسترش داد و به بیشتر مسائل زندگی بشری از منظری وسیع و ژرف و با دقت موشکافانه نگریست.

این کتاب در بخش نخست خود به موضوعی سیر اندیشه لائوزه پرداخته و معنای دائو در زبان و اندیشه چینی را تشریح می نماید و در ادامه فلسفه زندگی در مکتب لائوزه را تشریح می نماید. در بخش دوم نیز دو کتاب دائو و دِه از این متفکر عرضه شده است.

ترجمه فارسی کتاب کتاب دائو ده جینگ را سلیمان بای جی سو انجام داده و انتشارات علمی و فرهنگی آن را در 210 صفحه با قیمت 35 هزار تومان منتشر نموده است.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11672

به "کتابی از لائوزه به ایران رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتابی از لائوزه به ایران رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید