پلوسی برای آخرین بار رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد

به گزارش دَبی بلاگ، بعدازظهر یکشنبه، زمانی که یکصدوشانزدهمین کنگره آمریکا به کار خود خاتمه داد و یکصدوهفدهمین کنگره سوگند یاد کرد، این سناتور اهل سانفرانسیسکو توانست با به دست آوردن رای اکثریت دموکرات ها برای دومین دوره متوالی و چهارمین دوره در مجموع، در سمت خود به عنوان سخنگو و رییس مجلس نمایندگان آمریکا ابقا گردد این در حالی است که کنگره جدید آمریکا در بحبوحه تردید سیاسی شروع شده و هنوز تکلیف کنترل سنا معین نیست و سایه جنگ جمهوری خواستار بر سر نتایج انتخابات ریاست جمهوری سنگینی می نماید.

پلوسی برای آخرین بار رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، دموکرات ها در انتخابات نوامبر 11 کرسی از دست دادند و اکنون اکثریت نسبی 222 به 212 را دارند و در رای گیری مجلس نمایندگان، نانسی پلوسی 216 رای موافق و 209 رای مخالف به دست آورد. پنج دموکرات از ریاست پلوسی حمایت نکردند، دو تن به قانونگذاران دموکراتی رای دادند که نامزد این پست نبودند و سه تن دیگر صرفا رای حاضر در جلسه دادند.

پلوسی در صحن این مجلس با اشاره به مرگ بیش از 350 هزار آمریکایی از پاندمی کرونا گفت: امروز که قسم یاد می کنیم، مسوولیتی را می پذیریم که همانند نسل های پیشین رهبری سخت و سخت است. ما کنگره جدید را در دوران فوق العاده سختی شروع می کنیم. اکنون زمان احیای کشور ماست. همچنان اصلی ترین اولویت ما شکست ویروس کروناست و ما قادر به شکست آن خواهیم بود.

آخرین دوره ریاست پلوسی بر مجلس نمایندگان آمریکا از ژانویه 2019 شروع شده بود و او نخستین زنی است که در تاریخ مجلس نمایندگان آمریکا بر کرسی ریاست آن تکیه زده است.

پلوسی همیشه چهره ای بحث برانگیز و خبرساز در مجلس نمایندگان آمریکا بوده و روابط متشنجی را با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تجربه کرد. شدت خصومت پلوسی با ترامپ به اندازه ای بود که او در زمان سخنرانی رئیس جمهور در برابر قانونگذاران آمریکایی در کنگره، متن سخنرانی ترامپ را پاره کرد.

در مقابل پلوسی از ریاست جمهوری جو بایدن دموکرات حمایت نموده است.

پلوسی 80ساله از سال 2003 رهبری دمکرات ها را در مجلس نمایندگان بر عهده دارد. او تا دو سال دیگر رییس مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود.

با توجه به اینکه تکلیف دو کرسی سنا از جورجیا روز سه شنبه معین می گردد، فعلا کنترل این مجلس کنگره در دست جمهوری خواهان است. با این فرایند، آنها می توانند دوباره ادعاهای انتخاباتی ترامپ مبنی بر شکست مقابل جو بایدن در نتیجه تقلب را مطرح نمایند.

گروهی از جمهوری خواهان به رهبری سناتور تد کروز خواهان آنالیز 10 روزه نتایج انتخابات در ایالت های مورد مناقشه شده اند که یکشنبه با انتقاد سناتور جمهوری خواه لیندسی گراهام، متحد سرسخت ترامپ روبرو شد.، ایسنا

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14743

به "پلوسی برای آخرین بار رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلوسی برای آخرین بار رییس مجلس نمایندگان آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید