پا توی کفش اتیوپی!

به گزارش دَبی بلاگ، این شرکت رتبه 23 را در این فهرست به دست آورده که نسبت به سال قبل 3 رتبه بهبود را نشان می دهد. شرکت آنبسا قدیمی ترین شرکت فراوری کفش در اتیوپی است. این شرکت در سال 1930 توسط مهاجران ایتالیایی تاسیس شده.

پا توی کفش اتیوپی!

شرکت فراوریی کفش آنبسا در سال 2018 در فهرست 25 شرکت تقدیر شده سال آفریقا نهاده شد. این شرکت همچنین در بخش پوشاک رتبه 3 را در اختیار گرفته. بر مبنای گزارش Brand of Africa که یک سازمان غیرانتفاعی در آفریقای جنوبی است، این شرکت نه تنها به عنوان یک نشان برتر آفریقایی، بلکه در قیاس با 100 نشان برگزیده آفریقایی انتخاب شده.

این شرکت رتبه 23 را در این فهرست به دست آورده که نسبت به سال قبل 3 رتبه بهبود را نشان می دهد. شرکت آنبسا قدیمی ترین شرکت فراوری کفش در اتیوپی است. این شرکت در سال 1930 توسط مهاجران ایتالیایی تاسیس شده.

شرکت در سال 1950 زمانی که به نام Darmar شناخته می شد، در آن منطقه خوشنام بود. آنها در میانه دهه70 میلادی فرایند فراوری صنعتی کفش برای مردان، زنان و بچه ها را آغاز کردند. تاسیسات فراوریی شرکت در دهه70 توسط حکومت وقت ملی اعلام شد و این شرایط تا سال2012 که شرکت دوباره به بخش خصوصی واگذار شد، ادامه داشت.

در این سال شرکت توسط Ato Tedla Yizengaw خریداری شد، در زمان واگذاری به خریدار بخش خصوصی شرکت دارای 800 کارمند بود و مقادیر زیادی زیان را متحمل می شد، پس از واگذاری، شرکت به سمت سودآوری رفت و تعداد کارکنان را به 1،140 نفر افزایش داده و ماشین آلات را بازسازی و فرایندهای فراوری و ساختار خود را بهینه سازی کرد.

کارخانه فراوریی شرکت آنبسا در آدیس آبابا مستقر است، اما شرکت 37 فروشگاه را هم در اختیار دارد. محصول اصلی شرکت کفش چرمی است که برای مصارف عمومی و کاربردهای نظامی فراوری می گردد. آنها همچنین کیف و کمربند و محصولات مشابه چرمی فراوری می نمایند.

شرکت برنامه تامین احتیاجهای داخلی و صادرات را در برنامه دارد و توانسته با در دست دریافت نقش رهبری بازار سهمی بین 65 تا 79 درصد از بازار محلی را در اختیار بگیرد. گزارش های عرضه شده توسط Lemlem Kifle که مدیر توسعه بازار شرکت است، نشان می دهد آنبسا در حال حاضر 1.5 میلیون جفت کفش را در سال فراوری می نماید که معادل ظرفیت تاسیسات فعلی در کنار تاسیسات ایجاد شده در سال 1935 است.

شرکت بعد از واگذاری به بخش خصوصی، توانسته خطوط فراوری جدیدی را ایجاد کند که امکان تنوع فراوریات را فراهم نموده. فعالیت شرکت در شرایط حاضر امکان اشتغال 1،500 نفر را فراهم نموده و محصولات به کشورهای کنیا، اوگاندا، سومالی، سودان جنوبی، سومالیلند، استرالیا، کانادا، فرانسه، ایتالیا و آمریکا صادر می گردد.

شرکت پس از واگذاری به بخش خصوصی، به سمت سودآوری رفت و تعداد کارکنان را به 1،140 نفر افزایش داد و ماشین آلات را بازسازی و فرایندهای فراوری و ساختار خود را بهینه کرد

در ادامه برنامه توسعه شرکت، تاسیسات جدید در منطقه Akaki/Kaliti ایجاد شده. ایجاد این تاسیسات با تکیه بر تجارب جهانی و توجه به توانمندی های صادراتی بوده و کوشش شده که توان فراوریی شرکت را افزایش دهد، در همین حال توجه به موضوع ایمنی، سلامت و استانداردهای کار برای کارکنان هم در نظر بوده.

ایجاد این تاسیسات باعث شده که تعداد محصولات فراوریی در بخش کفش از 3،500 جفت به 10هزار جفت در روز برسد. همچنین تعداد محصولات بخش کیف دستی از 20 عدد در روز به 120 عدد در روز برسد. این در حالی است که تعداد فراوری کمربند از 150 عدد به 500 عدد برسد.

در کنار رشد فراوریات، موضوع تامین پایدار مواد اولیه در دستور کار شرکت نهاده شده. به همین دلیل شرکت در حال کار روی طرح ایجاد تاسیسات دباغی در بخش شمالی اتیوپی است. دباغی های موجود در اتیوپی در حال حاضر مواد اولیه مورد احتیاج برای صنایع محلی را تامین نموده و حتی صادرات نیز انجام می دهند.

پوست فراوریی در اتیوپی سابقه خوبی در صنعت بین المللی چرم دارد و کیفیت و ویژگی های خوبی را به خود اختصاص داده و پوست فراوری شده از گوسفندهای این کشور در زمره بهترین در نوع خود در دنیاست.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: مجله شنبه
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5624

به "پا توی کفش اتیوپی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پا توی کفش اتیوپی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید