ویروس کرونا، 9 روز روی سطوح آلوده باقی می ماند

به گزارش دَبی بلاگ، تا به امروز تعداد تلفات کروناویروس و عمدتا در چین به دست کم 813 تن رسیده و متخصصان هشدار دادند که کروناویروس نو می تواند تا مدت 9 روز روی سطوح به جای مانده و فرد را در معرض آلودگی قرار دهد. به طور میانه این کروناویروس بین چهار تا پنج روز روی سطوح زنده می ماند.

ویروس کرونا، 9 روز روی سطوح آلوده باقی می ماند

به گزارش ایسنا، متخصصان آلمانی بر اساس مطالعات آزمایشگاهی خود اظهار داشتند: دمای پایین و مقدار رطوبت بالا می تواند طول دوره حیات کروناویروس را طولانی تر سازد.

آنان در آزمایشات خود به ارزیابی نتایج مطالعاتی پرداختند که بر پاتوژن های سارس و سندرم تنفسی خاورمیانه تمرکز داشته اند هرچند تاکید دارند که نتایج بدست آمده می تواند در مورد کروناویروس تازه هم صحت داشته باشد.

متخصصان با تاکید بر اینکه کروناویروس های متفاوتی مورد بررسی قرار گرفته اند و نتایج آن ها مشابه بوده است، اظهار داشتند: از آنجاییکه روش درمانیِ خاصی برای کروناویروس وجود ندارد، پیشگیری برای ریشه کن کردن و مهارِ کروناویروس تازه حائز اهمیت است.

این ویروس می تواند از طریق دست ها و سطوحی که مکررا در تماس با دست هستند، منتقل شود.

به گزارش ان دی تی وی، همچنین بررسی هایی که روی محلول های ضدعفونی کننده مختلف انجام گرفته نشان می دهد موادی که دارای ترکیب های اتانول و هیدروژن پراکسید هستند در برابر کروناویروس ها موثرند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20191

به "ویروس کرونا، 9 روز روی سطوح آلوده باقی می ماند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا، 9 روز روی سطوح آلوده باقی می ماند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید