ورود هواپیماهای تازه مستلزم یاری بانک ها

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اعلام این که با صدور مجوز اوفک راه های ورود هواپیما به کشور وارد شده است مطرح نمود که بانک ها برای ورود هواپیماهای نو یاری نمایند.

ورود هواپیماهای تازه مستلزم یاری بانک ها

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت که بر اساس آنچه قبلا پیش بینی می شد ادامه مذاکرات پس از توافقنامه هسته ای در مورد توسعه ناوگان هواپیمایی کشور اگر چه ممکن بود مدت زمانی طول بکشد، اما بنا به شرایط و جذابیت بازار که همگان در اجلاس هوانوردی و هیئت های اعزامی از اروپا، آمریکا و کمپانی های سازمان هواپیمایی در ابراز علاقه برای حضور در این عرصه از خود نشان دادند راه ها به تدریج هموار و نه تنها بخش دولتی که امکان مذاکرات مستقیم شرکت های خصوصی با کمپانی هایی سازنده هواپیما فراهم گردد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه انجام زیرساخت های لازم برای ورود هواپیماهای نو به موازات توسعه ناوگان در حال اجرا است، گفت:

نیازسنجی های لازم در مورد ناوگان اجرا شده و همانطور که قبلا اختصارا به آن اشاره شده است، برای فعال کردن فرودگاه های بی پرواز و یا کم پرواز و برای حرکت به سمت اقتصادی شدن فرودگاه ها و اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی به ایرلاین ها توصیه شده است تا حدالامکان برای افزایش هواپیما با ظرفیت های پائین اقدام نمایند.

عابدزاده اظهارامیدواری نموده است که با وجود مجوز صادر شده و مذاکرات پیش رو بتوان شاهد ورود این هواپیماها به کشور بود.

وی با بیان اینکه مذاکرات و پیگیری های ایرلاین ها محدود به شرکت های بوئینگ و ایرباس نیست، گفت:

آنچه در این خصوص بسیار حائز اهمیت است فراهم شدن جو رقابت هاست که شرکت های هواپیمایی دولتی و خصوصی می توانند از این فرصت به دست آمده استفاده و نسبت به افزایش ناوگان خود و نوسازی آن اقدامات جدی تری را صورت دهند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در خاتمه با بیان اینکه شرایط و محدودیت ها در گذشته و وجود نرخ های تکلیفی از طرف دستگاه های حاکمیتی موجب تضعیف ساختار اقتصادی شرکت های خصوصی شده است، از حوزه های اقتصادی و به خصوص بانک ها خواست تا با شرکت های هواپیمایی در جهت تامین منابع اقتصادی آنها همکاری بیشتری داشته باشند.

وی به بانک ها اطمینان داد با فضای ایجاد شده و آزادی عمل منطقی و اصولی، شرکت ها این پتانسیل را خواهند داشت با اصلاح ساختار اقتصادی جوابگوی تعهدات اقتصادی و بانکی خود باشند.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 22454

به "ورود هواپیماهای تازه مستلزم یاری بانک ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ورود هواپیماهای تازه مستلزم یاری بانک ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید