هشدار صلیب سرخ درباره شرایط میلیون ها یمنی

به گزارش دَبی بلاگ، نبردهای طولانی در یمن منجر به توقف امور روزمره شده، بیماری های عفونی فصلی هر ساله جان هزاران نفر را می­گیرند و تورم باعث گرانی غذا، دارو و دیگر کالاهای اساسی شده است. کووید 19 هم نگرانی دیگری برای مردمی است که خود از قبل آسیب­ پذیر بوده­ اند.

هشدار صلیب سرخ درباره شرایط میلیون ها یمنی

به گزارش خبرنگاران، به نقل از نمایندگی کمیته بین­ المللی صلیب سرخ از صنعا، مردم یمن سال جاری در میان درگیری، بیماری­های فصلی، سیل و قیمت­های صعودی، در کشوری که در آن به دلیل شرایط مالی دو سوم کل جمعیت به غذای کافی دسترسی نداشته و یا قدرت خرید آن را ندارند، وارد ماه مبارک رمضان شده اند.

خطر بیماری کووید 19 هم در گوشه ذهن مردم هست، چرا که یک مورد تأیید شده ابتلا در این کشور 29 میلیونی وجود داشته است. نظام درمانی یمن شنماینده و تحت فشار است. نیمی از تمامی تأسیسات درمانی فعال نیستند و فقط در هفته جاری 500 بیمار مبتلا به وبا درعرض 24 ساعت به بیمارستان تحت حمایت کمیته بین­ المللی صلیب سرخ در صنعا مراجعه کردند.

به گفته فرانز راخن­اشتاین، رییس دفتر نمایندگی کمیته بین­ المللی صلیب سرخ در صنعا مردم یمن هر روز باید با مسائل فراوانی دست و پنجه نرم نمایند. نبردهای طولانی در بخش­هایی از کشور منجر به ناتوانی در انجام امور روزمره شده، بیماری­های عفونی فصلی هر ساله جان هزاران نفر را می­گیرند و تورم بالا بر قیمت غذا، دارو و دیگر کالاهای اساسی تأثیر گذاشته است. کووید 19 هم یک نگرانی جدید برای مردمی است که خود از قبل آسیب­پذیر بوده­ اند.

شروع فصل بارندگی هم باعث مصیبت بیشتر برای هزاران نفر شده است. صنعا، اِب، حَجَه و شهر عدن در طول دو هفته گذشته شاهد بارانهای شدید و سیل­های مرگباری بوده­ اند که بر زندگی هزاران انسان و شرایط خانه­ ها و دکان­ های نیمه­ ویران تأثیری جدی گذاشته است.

داوطلبان جمعیت هلال احمر یمن با نجات مردم و تخلیه خانواده­ ها و نیز ارائه اقلام امدادی خانگی مانند پتو در صنعا، نسبت به سیل­های اخیر واکنش نشان دادند.

با حمایت کمیته بین­ المللی صلیب سرخ و دیگر شرکای نهضتی آن، جمعیت هلال احمر یمن در حال ارزیابی احتیاجها در عدن هم است تا به مردم آنجا یاری­ رسانی کند.

در همین حال، در استان مأرب هم سیل چادرهای متعلق به هزاران نفر را در اردوگاه­های آوارگان تخریب کرد. خیلی از این مردم که ماه پیش از کمیته بین­ المللی صلیب سرخ یاری دریافت کرده بودند، دوباره به یاری فوری احتیاج پیدا کردند. سیل همچنین به بسیاری دیگر در شهر مأرب خسارت زده است.

از طرف دیگر خطر کووید 19 بر جشن­ های ماه رمضان سایه انداخته است، یعنی زمانی که اعضای خانواده و دوستان گرد هم می­­آیند تا نمازشان را ادا کرده، روزه خود را افطار و با هم مراوده داشته باشند.

آوریل پَترسون، مسئول هماهنگی کمیته بین­ المللی صلیب سرخ برای امور درمانی در یمن گفت: بیمارستان­های یمن هم اکنون و قبل از ورود ویروس کرونا هم تحت فشار خیلی زیادی فعالیت می­نمایند. در این بیمارستان­ها مجروحان جنگی زیادی مداوا می­شوند و ضمناً سال جاری شروع ماه رمضان با شروع فصل بارندگی و افزایش شیوع بیماری­های عفونی، از جمله وبا، دیفتری و بیماری دانگ یکی شده است. با جدی شدن خطر بیماری کووید 19 ضروری است که به حمایت از تأسیسات درمانی و زندان­ها ادامه دهیم تا بتوانیم اقدامات تسکینی لازم را به منظور حفظ فرایند خدمات درمانی حیاتی در یمن انجام دهیم.

کمیته بین­ المللی صلیب سرخ از مسئولان حمایت می­ کند تا در زندان­ها و واحدهای ارائه خدمات آب و فاضلاب اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند تا بدین وسیله سطح بهداشت و دسترسی به آب پاک ارتقا یابد و با اهدای مواد ضدعفونی و ارائه آموزش­های لازم به تأسیسات درمانی تحت حمایت خود مانند بیمارستان­ها، مراکز مراقبت­های درمانی اولیه و مراکز دیالیز یاری می­کند. این سازمان مواد مصرفی بیمارستانی و در بعضی موارد داروهای لازم را برای 55 بیمارستان، 14 مرکز دیالیز و 26 مرکز مراقبت­های درمانی پایه در سطح کشور، از جمله در صنعا، عدن و باجِل تأمین می­ کند.

کمیته بین­ المللی صلیب سرخ در همراهی با شرکای صلیب سرخ و هلال احمر خود، از جمعیت هلال احمر یمن در توزیع اقلام بهداشتی، خانگی و آشپزخانه در تأسیسات تحت قرنطینه توسط مقامات محلی پشتیبانی می­کند و به منظور مقابله با شیوع کووید 19 در یمن، مواد آموزشی و اطلاع­رسانی لازم برای پیشگیری را در تأسیسات درمانی تحت حمایت خود و زندان­ها و نیز بین اعضای جوامع محلی جنگ­زده توزیع کرده است.

طی سال گذشته، کمیته بین­ المللی صلیب سرخ به تامین غذا برای بیش از 650 هزار نفر در یمن یاری کرد و توانست به وسیله برنامه­ های آب و بهداشت خود برای بیش از 5 میلیون نفر آب پاک فراهم آورد. همچنین این سازمان بیش از 25هزار مجروح جنگی را درمان وخدمات لازم را به بیش از 89هزار معلول ارائه کرد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8204

به "هشدار صلیب سرخ درباره شرایط میلیون ها یمنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار صلیب سرخ درباره شرایط میلیون ها یمنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید