نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران؛ نگرانی در خصوص فراوری بیش از حد نفت خام در آمریکا باعث کاهش قیمت های نفت در روز چهارشنبه شد.

نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، انتشار داده های صنعتی آمریکا مبنی بر افزایش ذخایر نفت آمریکا باعث افزایش نگرانی در خصوص فراوری بیش از حد نفت شده است. از همین رو، قیمت نفت در روز چهارشنبه سقوط کرد. اما امید به بهبود اقتصاد چین، کاهش قیمت نفت را محدود کرد.

معاملات آینده نفت خام برنت با 0.2 درصد (10 سنت) کاهش به 42.98 دلار در هر بشکه رسید. معاملات آینده نفت وست تگزاس اینترمدیت نیز 0.3 یا 12 سنت کاهش پیدا کرد و به قیمت 40.50 دلار در هر بشکه معامله شد.

ساتورو یاشیدا، تحلیل گر بازاز در این رابطه اظهار نموده است: شرایط بازار بسیار پیچیده است. زیرا خوش بینی به بهبود سریع اقتصاد چین با نگرانی مداوم در خصوص افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در آمریکا و سراسر دنیا آمیخته شده است. افزایش شیوع همه گیری می تواند فرایند بهبود تقاضای سوخت را متوقف کند او در ادامه اضافه کرد: انتظار می رود قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در هفته های آینده در محدوده 38.5 تا 41.5 دلار باقی بماند.

برخلاف انتظارات، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته افزایش یافته است. اما براساس داده های گروه صنعتی امریکن پترولیوم، موجودی ذخایر بنزین بیش از حد انتظار کاهش پیدا نموده است. سازمان اطلاعات انرژی آمریکا در روز سه شنبه اعلام نمود فراوریات نفت خام آمریکا در سال 2020 به میزان 600 هزار بشکه در روز کاهش پیدا خواهد نمود. پیش بینی قبلی این سازمان در خصوص کاهش فراوری نفت خام آمریکا، 670 هزار بشکه در روز بود. انتظار می رود تقاضای دنیای نفت تا انتها سال 2021 بهبود یابد.

هیرویوکی کیکوکاوا، مدیر تحقیقات شرکت نیسان در رابطه با پیش بینی مجدد سازمان انرژی آمریکا در خصوص سقوط فراوریات نفت این کشور این گونه اظهار نموده است: پیش بینی این سازمان مبنی بر کاهش فراوری نفت آمریکا ناشی از چشم انداز بهبود تقاضا در بازار نفت است. با این حال، انتظار می رود سازمان کشورهای صادرنماینده نفت و متحدانش کاهش فراوری نفت در ماه آگوست را محدود نمایند.

بنابر گزارش سه منبع موثق به رویترز، شرکت ملی نفت ابوظبی در کوشش است صادرات نفت را در ماه آگوست افزایش دهد. این مساله بیانگر این است که گروه اوپک پلاس میخواهد کاهش تاریخی فراوری نفت را در ماه آینده محدود کند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10212

به "نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آمریکا در سقوط امروز قیمت نفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید