مسکو خواهان توسعه ساز و کار کمک رسانی به سوریه است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روسیا الیوم، واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد گفت: نتایج نشست شورای امنیت درباره ساز و کار کمک ها از طریق مرزها به سوریه، تهدیدی برای شهروندان سوری در آینده است که بدون کمک باقی بمانند.

مسکو خواهان توسعه ساز و کار کمک رسانی به سوریه است

وی با بیان این مطلب افزود: بالطبع در شرایط کنونی تنها خسارت دیدگان وجود دارند نه کسانی که سود می کنند.

نبنزیا در ادامه گفت: روسیا با ارائه کمک های انسانی به شهروندان سوری که نیاز به کمک دارند مخالفت نکرده است و پیشنهاد توسعه ساز و کار کمک رسانی به ملت سوریه به طوری که مناطق بیشتری را در بربگیرد، مطرح کرده است.

کننده روسیه در سازمان ملل بیان کرد: لایحه بلژیک، آلمان و کویت [درخصوص سوریه] غیر قابل قبول و غیر قابل اجرا است زیرا بیانگر واقعیت های کنونی سوریه نیست.

روز جمعه در مراسم رأی گیری برای پیش نویس قطعنامه ای در زمینه کمک های بشردوستانه به سوریه، پنج عضو شورای امنیت به این قطعنامه رأی موافق، چهار عضو رأی مخالف و چهار عضو باقی مانده نیز رأی ممتنع دادند.

گفتنی است که تصویب هر پیش نویس قطعنامه در شورای امنیت مستلزم دریافت نُه رأی موافق و عدم وتوی پنج عضو دائم شورای امنیت- چین، فرانسه، روسیه، بریتانیا و آمریکا- است.

کنندگان چین و روسیه لایحه پیشنهادی بلژیک، آلمان و کویت را وتو کردند.

در این لایحه اعلام شده بود که کمک ها از دو نقطه در مرز ترکیه و یک نقطه در مرز عراق بدون نیاز به مجوز دولت سوریه صورت خواهد گرفت، اما روسیه و چین بیان کردند که این پیش نویس قطعنامه سو استفاده از اوضاع انسانی در سوریه بوده و نقض حق حاکمیت این کشور به شمار می آید و با توجه به همین مسئله این دو کشور، لایحه مذکور را وتو کردند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4706

به "مسکو خواهان توسعه ساز و کار کمک رسانی به سوریه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو خواهان توسعه ساز و کار کمک رسانی به سوریه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید