مدل ساخت خانه با کانتینر در ایران و خارج کشور

به گزارش دَبی بلاگ، ساخت خانه با کانتینر مزیت هایی نسبت به ساختمان های معمولی دارد که یکی از مهم ترین آنها کاهش چشمگیر هزینه ها است. همچنین خانه های کانکسی و کانتینری در برابر زلزله مقاوم بوده و در هر نوع شرایط آب و هوایی مانند آفتاب فراوان، باران، برف و … کیفیت و کارایی خود را حفظ خواهند کرد. در ضمن عمر مفید خانه های کانکسی و کانتینری هم از خانه های ساختمانی معمولی بیشتر است. شاید فکر کنید یک عیب عظیم چنین خانه هایی ظاهر بد آنها باشد، اما امروزه روش هایی ابداع شده که نمای بسیار زیبایی به خانه های کانکسی می دهند، در حقیقت شما می توانید کاملا سفارشی و به دلخواه منزل کانکسی یا کانتینری خود را تزیین کنید.

مدل ساخت خانه با کانتینر در ایران و خارج کشور

البته ساخت خانه با کانتینر موضوع چندان جدیدی نیست، چند سالی است که خانه های کانیتنری خصوصا مدل های ویلایی در کشور رواج یافته و بدلیل پیشرفت و سفارشی سازی زیادی که در این بخش اجرا شده، روزه به روز به افراد علاقمند به خانه های کانتینری افزوده می گردد. البته فقط خانه ها نیستند که با کانکس و کانتینر ساخته می شوند، حتی هتل ها، ادارجات و شرکت ها و مغازه ها هم به روش هایی خلاقانه به وسیله معماران مخصوص این سازه ها اجرایی می شوند. در این مطلب با تعدادی از جالب ترین و برترین نمونه خانه های مسکونی و ویلایی کانیتنری آشنا خواهید شد. لطفا تا انتها همراه سایت اتاق باشید.

قبل از هر گونه افدامی در این زمینه باید به سه نکته بسیار مهم اشراف داشته باشید. اولا باید بدانید چگونه کانتینرهای مناسب برای خانه را انتخاب و بخرید، دوما نسبت به قوانین و مقررات ساخت و ساز و نقشه ریزی در منطقه مورد نظر آگاهی کامل داشته باشید. و در نهایت پیمانکاری مطمئن و با پیشینه کاری درخشان را برای آغاز کار انتخاب کنید. میزان استاندارد کانتینرها به دو دسته تقسیم می گردد. کانتینرهای 6 متری و کانتینرهای 12 متری، عرض هر کدام از مدل ها برابر با 2.5 متر و ارتفاع آنها هم برابر با 2.4 متر (گاهی اوقات بلندتر) می باشد. بنابراین یک کانتینر 6 متری با عرض 2.5 مساحتی برابر با 15 متر مربع خواهد داشت.

قیمت کانتینر ها اما به عوامل زیادی بستگی دارد مثلا تمیزی و سال ساخت و حتی محل قرار گیری کانیتینر. اما به طور کلی قیمت حدودی برای مدل های 6 متری که در داخل ایران هم فراوری می شوند چیزی بین 3.5 تا 5 میلیون برای هر عدد است. شاید تا اینجای کار فکر نموده باشید که ساخت خانه با کانتینر نهایتا به چندین مدل ساده که از دو یا سه عدد کانتینر تشکیل شده منتهی می گردد. اما اینگونه نیست، شکل اول در پایین یک خانه کامل و بسیار لوکس را نشان می دهد که از 14 عدد کانتینر ساخته شده و مساحتی بالغ بر 370 متر مربع دارد.

خانه ای که در شکل اول پایین مشاهده می کنید یک خانه کانتینری با مساحت 60 متر مربع است. این اندازه مساحت به 4 عدد کانتینر احتیاج دارد که با 15 تا 20 میلیون خریداری می گردد. البته مدل های 12 متری گران تر بوده و برای هر عدد تقریبا بین 5.5 تا 6.5 میلیون تومان باید هزینه کنید. کانتینرهای دست دوم قیمت پایین تری دارند اما خیلی مهم است که قبل از خرید خودتان از کانتینرها تماشا کنید تا بر اثر ضربه تو رفتگی یا خرابی نداشته باشند. باقی هزینه ساخت و سفارشی ساز همچون خانه های معمولی انجام می گردد اما در نهایت هزینه تمام شده از ساختمان های معمولی پایین تر خواهد شد.

در فرایند ساخت خانه با کانتینر، نمای داخلی کانتینرها می تواند طوری طراحی گردد که وقتی درون آن قرار می گیرید باورش سخت خواهد بود که درون یک کانتینر هستید. شکل های زیر بخوبی این موضوع را نشان می دهد. پوشاندن دیوارها، سقف و کف خانه با انواع کفپوش ها درست مانند یک خانه معمولی امکان پذیر بوده و هیچ تفاوتی با آن ندارد. برای کف می توان از کفپوش های چوبی و برای سقف هم از سقف های کاذب و پی وی سی استفاده کرد. البته نمای خارجی هم قابل تزیین است. می توانید تمام نما را با پنل های چوبی یا ساندویچی پی وی سی بپوشانید طوری که دیگر اثری از خانه های کانتینری نباشد.

×

خوانندگان این نوشته مطالب زیر را هم خوانده اند:

در ایران شاید ساخت خانه های کانتینری در سطح شهر چندان محبوبیت نداشته باشد اما در مکان هایی که با کمبود مصالح روبرو هستند یا در منطقه ها صعب العبور و دورافتاده قرار گرفته اند برترین انتخاب قطعا استفاده از کانکس و کانتینر است. خانه های ویلایی و باغی هم خیلی مزایا از این طریق نصیبشان خواهد شد که مهم ترین آن کاهش چشم گیر هزینه ها خواهد بود. شکل های زیر تعداد از ساختمان های کانکسی و کانتینری ساخته شده در داخل کشور را نشان می دهد که بخوبی اجرا شده اند و دست کمی از مدل های خارجی ندارند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: اتاق
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19802

به "مدل ساخت خانه با کانتینر در ایران و خارج کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدل ساخت خانه با کانتینر در ایران و خارج کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید