قیمت میلگرد ، قیمت لحظه به لحظه میلگرد

به گزارش دَبی بلاگ، یکی از پرکاربردترین مواد اولیه ساختمانی میلگرد است. این ماده ساختمانی فلزی، که به دلیل کاربرد عمده در هر سازه، جزو پر هزینه ترین مواد اولیه ساختمانی محسوب می گردد، برای استحکام دهی به سازه های فلزی به کار گرفته می گردد. با توجه به بالا بودن حجم میلگرد مورد احتیاج در تمامی پروژه های ساختمانی، قیمت میلگرد عاملی مشخص کننده در هزینه نهایی ساختمان سازی است. بنابراین ضروری است سازنده از انواع میلگرد شناخت کافی داشته باشد و مورد متناسب با کیفیت و نوع ساختمان پروژه را خریداری کند.

قیمت میلگرد ، قیمت لحظه به لحظه میلگرد

بسیاری از پیمانکاران بدون در اختیار داشتن اطلاعات کافی از کیفیت و قیمت میلگرد مناسب برای پروژه شان اقدام به خرید می نمایند و با این کار متحمل ضرر اقتصادی سنگینی می شوند. با کسب اطلاعات لازم درباره این نوع ماده اولیه و همچنین آنالیز قیمت انواع آن پیش از خرید، می توانید از به وجود آمدن این شرایط پیشگیری نموده و هزینه های تمام شده پروژه ساختمانی خود را کاهش دهید.

نکات تأثیرگذار در قیمت میلگرد

امروزه میلگردهای مختلفی با شکل ها و قیمت های متنوع در بازار موجود هستند. عوامل مختلفی در مشخص قیمت میلگرد اثرگذار می باشند. با شناخت این عوامل و تفاوت های موجود مابین میلگردهای مختلف، می توانید گزینه مناسبی را برای به کارگیری در پروژه تان انتخاب کنید. در ادامه متن موارد تأثیرگذار در قیمت میلگرد را معرفی نموده و توضیح می دهیم.

بیشتر بخوانید: قیمت تیرآهن

استاندارد میلگرد

استانداردهای بین المللی مختلفی برای فراوری میلگرد وجود دارد. هر کارخانه فراوریی موظف است میلگردهای خود را مطابق با یک استاندارد بین المللی فراوری نموده و به بازار عرضه کند. استانداردی که میلگرد مطابق با آن فراوری شده است یکی از عوامل تأثیرگذار در قیمت میلگرد است. در کشور ما ذوب آهن اصفهان عظیمترین فراوری نماینده میلگرد است. این کارخانه عظیم، میلگردهای خود را مطابق با استاندارد GOST 5781 کشور روسیه فراوری می نماید. البته استانداردهای دیگری هم برای فراوری میلگرد وجود دارد که کارخانه های مختلف محصولات خود را بر اساس آن ها فراوری می نمایند. بعضی از متداول ترین استانداردهای میلگرد عبارتند از:

JIS G3112 از کشور ژاپن

DIN 488 از کشور آلمان

ANSI/AWS D1.4 از کشور ایالات متحده

ISIRI 2909-1 از کشور ایالات متحده

ISO 6935 از کشور ایالات متحده

BS 4449 از کشور انگلیس

سایز میلگرد

یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در قیمت میلگرد، سایز آن است. به طور معمول میلگردها در قطر 6 تا 60 میلی متر فراوری می شوند. کارخانه های میلگردسازی، به طور معمول میلگرد را با قطر 6 تا 32 میلی متر فراوری می نمایند؛ انواع میلگرد با قطر بیش از این مقدار بسته به سفارش مشتری فراوری می گردد. معمولاً میلگردها با طول 12 متر فراوری می شوند؛ اما در موارد خاص میلگرد با طولی غیر از 12 متر هم ساخته می گردد که این مورد نیز بر قیمت میلگرد اثر می گذارد.

آج میلگرد

به طور کلی میلگردها در دو نوع ساده و آج دار فراوری می شوند؛ قیمت میلگرد در این دو نوع با یکدیگر متفاوت می باشد. میلگردهای آج دار خود به سه دسته تقسیم می شوند. این سه دسته عبارتند از:

میلگرد آج دار A2: نوع آج این نوع میلگرد به صورت مارپیچ با زاویه 45 درجه است. این ماده اولیه فلزی که جزو میلگردهای نیمه سخت می باشد، معمولاً در عملیات جوشکاری به کار گرفته می گردد.

میلگرد آج دار A3: این نوع میلگرد که در دسته مقاطع تقریباً سخت جای می گیرد، دارای آج های جناقی است. میلگرد آج دار A3 از جوش پذیری خوبی برخوردار نیست؛ بنابراین تنها باید در کاربردهای عمودی به کار گرفته گردد. از این نوع میلگرد به هیچ عنوان نباید در کاربردهای جوشکاری و تغییر شکل استفاده گردد.

میلگرد آج دار A4: شکل آج این نوع میلگرد به صورت جناقی و مارپیچ است؛ بنابراین آن را میلگرد آج دار مرکب می نامند. استفاده از این نوع میلگرد در کاربردهای خمکاری بسیار نامناسب است و معمولاً از آن در کاربردهای صنعتی استفاده می گردد.

به طور خلاصه استفاده از میلگردهای A2 در عملیات خاموت زنی، میلگرد A3 در کاربردهای طولی در ستون و دیوار و میلگردهای A4 در کاربردهای سخت و صنعتی توصیه می گردد.

بسته بندی میلگرد

نوع بسته بندی میلگرد نیز از عوامل تأثیرگذار در قیمت میلگرد است. میلگردها به دو صورت شاخه ای و کلاف بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند. میلگردهایی که ضخامتشان کم باشد به صورت کلاف بسته بندی می شوند و میلگردهای با ضخامت بالا به صورت شاخه 12 متری در تناژهای 2 تا 5 تنی بسته بندی شده و به بازار عرضه می شوند.

خواص مکانیکی میلگرد

خاصیت های مکانیکی میلگرد نظیر ماده اولیه و میزان خلوص آن، نحوه فراوری میلگرد و ویژگی های خمش، کرنش و کشش آن، عوامل تأثیرگذار در رفتار این محصول در سازه هستند. تمامی این موارد که باعث تفاوت از نظر استحکام، شکل پذیری، جوش پذیری و موارد دیگر در میان میلگردهای مختلف می شوند، در قیمت میلگرد مؤثر هستند.

نکات مهم در زمینه خرید میلگرد

جدا از در نظر دریافت قیمت میلگرد، که به سادگی با دسترسی به یک سایت معتبر از آن با خبر می شوید، نکات مهم دیگری وجود دارد که پیش از خرید باید مورد توجه قرار گیرند. رعایت این نکات باعث می گردد که محصول مورد احتیاجتان را به قیمت و با مشخصاتی مناسب برای پروژه تان خریداری کنید. در ادامه نکات مهمی بین خواهد شد که رعایت آن ها در خرید میلگرد لازم و ضروری است.

مشورت کردن با کارشناسان فروش میلگرد

اولین اقدامی که باید پیش از خرید میلگرد انجام دهید، مشاوره دریافت از کارشناسان فروش میلگرد است. در این بازاری که انواع میلگرد فراوری شده توسط کارخانه های مختلف در آن وجود دارد، باید محصول مورد احتیاج خود را با مشورت متخصصین این حوزه با وزن، نوع و ابعاد متناسب با پروژه تان خریداری کنید.

انجام تحقیق و اطمینان حاصل کردن از میلگرد انتخاب شده

پس از مشورت دریافت با کارشناسان فروش، می توانید با مطالعه مقالات مختلف در وبسایت های معتبر یا مشورت با سازنده های معتبر، میزان اطلاعات خود را افزایش دهید. باید کوشش کنید تا جایی که می توانید اطلاعاتتان را در این زمینه افزایش دهید تا انتخابی مناسب انجام دهید. اشتباه در خرید و انتخاب میلگرد نامناسب می تواند هزینه های اقتصادی و زمانی سنگینی به دنبال داشته باشد.

کسب اطلاعات در رابطه با میزان بار مورد احتیاج

ضروری است قبل از خرید، در مشورت با پیمانکار، معمار و مهندسین پروژه و یا مشاوران فروش، از میزان دقیق بار مورد احتیاج آگاه شوید. اگر میزان بار مورد احتیاج شما کمتر از 25 تن باشد، نمی توانید میلگرد مورد احتیاجتان را از کارخانه خریداری کنید و برای خرید میلگرد باید به فروشگاه های معتبر مربوط به این کار مراجعه کنید.

آنالیز و مقایسه قیمت میلگرد به وسیله روش های مختلف

در حال حاضر با توجه به شرایط خاص کشور، بازارِ مصالح و مواد اولیه ساختمانی روزهای پر نوسانی را طی می نماید و قیمت ها دائماً در حال تغییر هستند. روش های مختلفی برای آنالیز قیمت وجود دارد، اما شاید بهترین راه مراجعه به سایت های معتبری است که قیمت میلگرد را به صورت به روز و لحظه ای ارائه می دهند.

استعلام قیمت میلگرد

پس از آنالیز محدوده قیمت میلگرد در سایت های معتبر، باید با مشاوران فروش مراکز معتبر فروش مقاطع آهنی تماس بگیرید و قیمت نهایی میلگرد را از آن ها استعلام بگیرید.

دریافت پیش فاکتور

پس از یافتن مرکز فروشی با مناسب ترین قیمت و پیش از پرداخت هزینه، باید پیش فاکتور را درخواست کنید. با درج نوع، میزان بار و قیمت قطعی محصول در فاکتور، تمامی موارد معامله برای طرفین آن شفاف می گردد و جای سوء تفاهم باقی نمی ماند.

ارسال تأییدیه به کارشناس فروش میلگرد

پس از دریافت فاکتور فروش صادر شده توسط فروشنده میلگرد، باید با او تماس بگیرید و موارد درج شده بر روی فاکتور را با او چک کنید تا خیالتان از بابت صحت فاکتور راحت گردد.

خودداری از تسویه حساب کامل پیش از تحویل دریافت میلگرد

هیچ گاه نباید پیش از تحویل دریافت بار، تمامی مبلغ توافق شده را پرداخت کنید. ضروری است پس از تحویل محصول، نوع، وزن و کیفیت محصول دریافت شده را آنالیز کنید. در زمان تحویل باید به رنگ میلگرد دقت کنید که دچار خوردگی یا زنگ زدگی نشده باشد و همچنین پیچ و تاب نیز نداشته باشد. پس از اطمینان حاصل کردن از محصول دریافت شده، مبلغ به جامانده از معامله را پرداخت کنید.

آشنایی با یک راه چاره جدید

بانک اطلاعات ساختمان پرشین سازه، با بیش از 13 سال سابقه فعالیت در صنعت ساختمان، خدمات بسیاری را به افراد فعال در این عرصه ارائه می دهد. این بانک اطلاعات ساختمان های در حال ساخت توانسته است با تفکیک نوع و کارخانه سازنده، قیمت میلگرد و قیمت آهن را به صورت لحظه ای و آنلاین در اختیار عموم افراد قرار دهد. بنابراین با مراجعه به این سایت می توانید از حدود قیمت مصالح ساختمانی در بازار با خبر شده و از سردرگمی و احتیاج به مراجع مختلف برای دریافت قیمت های به روز، خلاص شوید.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11910

به "قیمت میلگرد ، قیمت لحظه به لحظه میلگرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت میلگرد ، قیمت لحظه به لحظه میلگرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید