قرارداد های شهرک های صنعتی 880 هزار نفر را صاحب شغل کرده است

به گزارش دَبی بلاگ، رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط گفت: با بهره برداری از 44هزار قرارداد فناورانه در شهرک های صنعتی 880 هزار نفر صاحب شغل شده اند.

قرارداد های شهرک های صنعتی 880 هزار نفر را صاحب شغل کرده است

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، صالحی نیا، معاون وزیر صنعت و رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط در سیزدهمین نشست سراسری فن بازار های منطقه ای و تخصصی کشور، گفت: وزارت صنعت و سازمان صنایع کوچک و متوسط در حال حاضر وظیفه تامین زیرساخت های صنعت و فناوری را برعهده دارند و تلاش می کنیم تا از بعد سخت افزاری نیاز این بخش ها را رفع کنیم.

صالحی نیا تاکید کرد: در حال حاضر 990 شهرک، ناحیه و محدوده ویژه اقتصادی داریم که 820 واحد در حال بهره برداری است، درواقع اختلاف بین این دو عدد از آن جهت است که مصوبه ما 990 شرکت بوده که هنوز بخش کوچکی از آن به بهره برداری نرسیده است.

رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط شرح داد: از این 820 مجموعه فعال، 500 شهرک و 320 ناحیه صنعتی است که گفتنی است ناحیه صنعتی در فضایی کوچک و در مکان های خاص قرار گرفته، اما شهرک های صنعتی خدمات ویژه تری ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: 79 هزار قرارداد را در مساحت 37 هزار هکتاری در دست اجرا داریم که 44 هزار قرارداد آن به بهره برداری رسیده است و نزدیک به 35 هزار قرارداد نیز منعقد شده و در حال دریافت فضا، تجهیزات و امکانات هستند تا به بهره برداری نهایی و مرحله تولید برسند.

صالحی نیا در خصوص اشتغال ایجاد شده از این قراردادها گفت: 44 هزار قرارداد صورت گرفته موجب شده تا 880 هزار نفر صاحب شغل شوند و یکی از اهداف ما ایجاد ظرفیت در واحد های فعال است. برخی واحد های ما در دسته بندی بین 30 تا 50، 50 تا 70 و 70 به بالا هستند و ما سعی می کنیم به فراخور فعالیت شان هر کدام را یک پله ارتقا دهیم.

وی اظهار کرد: فناوری و نوآوری بخشی از تکنولوژی است و ما می خواهیم از صنایع کوچک و بزرگ حمایت فناورانه داشته باشیم. قرارداد های منعقد شده در راستای حمایت از فن بازار ها است به طوری که 14 زیست فناوری زیر نظر شهرک های صنعتی بوده و ما مایلیم این تعداد افزایش یافته و در کل کشور توسعه یابد.

صالحی نیا گفت: امروز در کشور با محدودیت هایی روبرو هستیم، اما سعی شده برای تامین مواد اولیه ماشین آلات در خطوط تولید نیازسنجی لازم صورت بگیرد و ما در صنایع کوچک و بزرگ این نیاز ها را تا حد ممکن تامین می کنیم به صورتی که در زنجیره تولید با قیمت تمام شده بسیاری از مسائلی که در صنایع ایجاد می شود، مرتفع شوند.

رئیس سازمان صنایع کوچک و متوسط در پایان گفت: یکی از مهمترین اهداف ما که آن را به صورت جدی پیگیری می کنیم این است که فن بازار ها بتوانند بخش مهمی از مسائل کشور را حل کنند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4181

به "قرارداد های شهرک های صنعتی 880 هزار نفر را صاحب شغل کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قرارداد های شهرک های صنعتی 880 هزار نفر را صاحب شغل کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید