فجیره در یک نگاه

به گزارش دَبی بلاگ، فجیره یکی از شهرها و شیخ نشین های هفت گانه امارات متحده عربی است که فقط یک خط ساحلی با خلیج عمان دارد و هیچ خط ساحلی با خلیج فارس ندارد.

فجیره در یک نگاه

شهر فجیره در امارت فجیره و بخش شرقی کشور امارات متحده عربی و در قسمت شرقی شبه جزیره عربستان واقع شده است. این شهر از مغرب با رأس الخیمه و شارجه، و از جنوب با کلباء همسایه است. فجیره یعنی تَفَجُر الیَنابیع& به معنای جایی که چشمه های آب جاری است و از آنجا که در کوه های اطراف این منطقه چند چشمه آب روان جاری است، منطقه فجیره نامگذاری شده است.

مساحت این شهرآسیایی 1,166 کیلومتر مربع است که 1.5 درصد از خاک امارات متحده عربی را تشکیل می دهد و پنجمین امارات کشور از نظر وسعت است. جمعیتی بالغ بر 152 هزار نفر (طبق آمار سال 2009) در این شهر زندگی می نمایند. اسلام به عنوان مذهب رسمی و حکومت پادشاهی در این منطقه حکمفرما است. این شهر تنها امارتی محسوب می گردد که بیشتر آن کوهستانی است و در نتیجه به واسطه بارندگی بیشتر، محصولات بیشتری در آن کشت می گردد.

آب و هوای فجیره، فصلی است؛ هر چند که بیشتر مواقع سال آب و هوای گرم دارد. ماه های دسامبر تا مارس معمولا خنک ترین ماه های سال هستند که میانه دمای هوا به 25 درجه می رسد. تغییر آب و هوا در ساحل شرقی تا حدودی به خاطر وجود کوه هاجر است.

برای رفت و آمد در شهر می توانید از تاکسی های عمومی و خصوصی بهره ببرید که در دسترس بوده و راحت ترین راه گردش در فجیره محسوب می گردد. از این شهر به آسانی می توانید به سایر امارت ها سفر کنید و امکان سفر به هر نقطه از دنیا به وسیله فرودگاه بین المللی فجیره (Fujairah International Airport) آن وجود دارد.

جاهای تماشای و تفریحی فجیره عبارتند از مسجد شیخ زاید (Sheikh Zayed Mosque)، مسجد بدیه (Al-Bidyah Mosque)، قلعه اوحله، قلعه بثنه (Al Bithnah Fort)، قلعه فجیره (Fujairah Fort)، موزه فجیره (Fujairah Museum)، روستای میراث فجیره (Heritage Village)، سنچری مال (century mall)، بازار آدینه (friday market) و... که باید در تور امارات از آن ها تماشا کنید.

منبع: کجارو / yellowpages.ae / fa.wikipedia.org
انتشار: 20 فروردین 1401 بروزرسانی: 20 فروردین 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 23369

به "فجیره در یک نگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فجیره در یک نگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید