علی خدایی شصت وسه ساله شد

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاراندر اصفهان، علی خدایی نویسنده معاصر، 13 فروردین 1337 در تهران به جهان آمد. خدایی که سال گذشته کتاب پرفروش آدم های چهارباغ را در پیشخوان داشت، در رشته علوم آزمایشگاهی از دانشگاه اصفهان فارغ التحصیل شد و سال هاست در شهر اصفهان سکونت دارد.

علی خدایی شصت وسه ساله شد

دومین مجموعه داستان او بانام تمام زمستان مرا گرم کن در سال 1380 برنده جایزه هوشنگ گلشیری شد و در جایزه منتقدان و نویسندگان مطبوعاتی عنوان بهترین مجموعه داستان دهه 80 را به دست آورد.

در نظرسنجی روزنامه همشهری نیز که در سال 1390 با شرکت 4 گروه نویسندگان، منتقدان، روزنامه نگاران و ناشران انجام شد، این مجموعه داستان در کنار زندگی مطابق خواسته تو پیش می رود نوشته امیرحسین خورشیدفر به عنوان بهترین مجموعه داستان دهه 80 برگزیده شد.

خدایی داوری چندین جایزه ادبی از جمله جایزه گلشیری و جایزه فرشته را نیز در کارنامه خود دارد.

در نظرسنجی روزنامه همشهری نیز که در سال 1390 با شرکت 4 گروه نویسندگان، منتقدان، روزنامه نگاران و ناشران انجام شد، مجموعه داستان او به عنوان بهترین مجموعه داستان دههٔ 80 برگزیده شد. از میان شیشه، از میان مه، تمام زمستان مرا گرم کن، کتاب آذر، نزدیک داستان، آدم های چهارباغ، نشر چشمه، مجموعه آثار علی خدایی به جز مقالات چاپ شده او در مجلات ادبی هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16567

به "علی خدایی شصت وسه ساله شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علی خدایی شصت وسه ساله شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید