عربستان، محروم شدن مبلغ زندانی سعودی از تماس با خانواده اش

به گزارش دَبی بلاگ، یک انجمن حقوقی در عربستان اظهار داشت مسئولان سعودی بر خلاف آنچه ادعا می کردند مبلغ بازداشت شده را از تماس با خانواده اش محروم کردند.

عربستان، محروم شدن مبلغ زندانی سعودی از تماس با خانواده اش

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از آناتولی، حساب کاربری معتقلی الرای، که اخبار مربوط به بازداشت شدگان آزادی بیان در عربستان سعودی را رصد می نماید، به وسیله توییتر خاطرنشان کرد، مسئولان در عربستان سعودی سلمان العوده مبلغ 63 ساله را از تماس با خانواده اش محروم کردند و این اقدام، بر خلاف ادعای مسئولان است که می گفتند العوده در زندان از حقوق کامل برخوردار است.

این حساب کاربری نوشت: مطمئن شدیم که شیخ سلمان العوده در زندان الحائر در ریاض به سر می برد. او از زمان انتشار کلیپی از تماسش با خانواده در اواسط ماه مه گذشته، کاملا از تماس محروم شده است.

این حساب کاربری اضافه کرد: از مسئولان می خواهیم به بازداشت خودسرانه شیخ العوده سرانجام دهند و او را بدون هیچ قید و شرطی آزاد نمایند.

در ماه مه گذشته عبدالله العوده پسر سلمان العوده مبلغ بازداشت شده عربستانی خاطرنشان کرد که پدرش برای نخستین بار از زندان ذهبان با خانواده اش تماس برقرار نموده و گفته که حالش خوب است.

سلمان العوده در سپتامبر 2017 میلادی همراه با 10 نفر از شخصیت های برجسته دینی دیگر بازداشت شد.

بعضی از سعودی ها پیشتر در توییتر اعلام نموده بودند که دلیل بازداشت العوده این است که وی پس از تماس تلفنی تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در توییتی از خداوند خواست تا قلب ها را به هم نزدیک کند.

این خبر در حالی منتشر می گردد که روزنامه گاردین انگلیس، هفته گذشته نوشت به دنبال انتشار گزارش هایی مبنی بر نفوذ گسترده ویروس کرونا در زندان الحائر، خانواده های زندانیان در این کشور نگران سلامت جانی آنها شده اند.

گاردین با اشاره به بازداشت شاهدخت بسمه بنت سعود بن عبدالعزیز در زندان الحائر، نوشت که بسیاری از زندانیان اخیرا از تماس با خانواده هایشان محروم شده اند که چه بسا دلیل آن کوشش برای مخفی نگه داشتن اتفاقاتی است که در این زندان می افتد.

زندان بسیار امنیتی الحائر در مساحتی بالغ بر 49 کیلومتر مربع در جنوب ریاض بنا شده است و بیش از 5 هزار زندانی، از جمله افراد متهم به ارتباط با القاعده و یا داعش، در آنجا زندانی شده اند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9833

به "عربستان، محروم شدن مبلغ زندانی سعودی از تماس با خانواده اش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، محروم شدن مبلغ زندانی سعودی از تماس با خانواده اش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید