عراق، تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل، کشف 315 بمب در غرب موصل

به گزارش دَبی بلاگ، تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل از سوی سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح و نیز وزارت کشور عراق، کشف و خنثی سازی 315 بمب در غرب موصل و عملیات حشد شعبی علیه داعش در استان الانبار از مهمترین اخبار امنیتی این کشور است.

عراق، تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل، کشف 315 بمب در غرب موصل

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از بغداد الیوم، یحیی رسول سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق به جزئیات بیشتری درباره حمله راکتی به اربیل پرداخت.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی گفت: راکت هایی که به اربیل شلیک شده است از داخل مرزهای اقلیم کردستان عراق شلیک شده اند و خودرو و سکوی شلیک راکت ها پیدا شده است.

رسول گفت: 11 راکت به اربیل شلیک شده است و از داخل دو منطقه در داخل اقلیم شلیک شده اند. مصطفی الکاظمی خواهان تحقیق مشترک فرماندهی عملیات مشترک عراق و ائتلاف بین المللی شده است.

رسول تاکید نمود: چهار راکت به داخل فرودگاه اربیل اصابت نموده است. این حمله راکتی گواهی خطرناکی است و احتیاج به بازنگری در موضوع امنیت کردستان عراق دارد. راکت هایی که با آن اربیل هدف قرار گرفته است قبلا داعش از آنها استفاده نموده است.

از سوی دیگر وزارت کشور عراق هم بیان نمود: نیروهای مبارزه با تروریسم و پلیس با مشارکت نیروهای آسایش کُردی پیروز به کشف سکوی شلیک راکت که خودرویی از نوع کیا بود در جاده بین المللی اربیل به الکوبر شدند.

در بیانیه وزارت کشور عراق آمده است: این حمله به سبک حمله قبلی به فرودگاه بین المللی اربیل اجرا شده است. این راکت ها به فرودگاه بین المللی اربیل و بعضی محله های مسکونی این شهر شلیک شده است.

وزارت کشور عراق بیان نمود: این حمله به مرگ یک نفر و زخمی شدن هشت نفر دیگر منجر شد که پنج نفر در فرودگاه و سه نفر دیگر در شهر زخمی شده اند. خساراتی هم به بعضی منازل و مراکز تجاری وارد شده است.

در این بیانیه از تحقیقات مستمر برای کشف افراد یا طرف هایی که در این حمله مشارکت داشته اند، اطلاع داده شده است.

وزارت کشور عراق به ساکنان اربیل و اقلیم کردستان عراق اطمینان داد که همه عاملان این حمله به سزای عمل خود خواهند رسید.

عملیات حشد شعبی در الانبار

اداره اطلاع رسانی حشد شعبی عراق از عملیات مشرک نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای امنیتی عراق در مناطقی از استان الانبار با هدف تامین امنیت آن اطلاع داد و بیان نمود: این عملیات برای جسجوی مناطق پل ژاپنی و الطراح و مناطق مجاور آن انجام شد.

همزمان اداره اطلاعات نظامی عراق از دستگیری یک سرنموده داعشی که قصد ورود به الکرمه در استان الانبار را داشت اطلاع داد.

همچنین نیروهای عراقی در جریان عملیاتی در صحرای غربی عراق و در نوار مرزی با سوریه یک سرنموده داعشی را دستگیر کردند که در عملیات های زیادی در زمان تسلط داعش بر مناطق غرب عراق، مشارکت داشته است.

کشف و خنثی سازی 315 بمب در غرب موصل

یک منبع امنیتی عراقی از کشف و خنثی سازی 315 بمب در روستایی در غرب موصل در مرکز استان نینوا در شمال غرب عراق اطلاع داد.

این منبع بیان نمود: نیروهای ارتش عراق یک انبار مهمات شامل 315 بمب در روستای حلبیه در غرب موصل در بخش بادوش کشف کردند و آنها به بدون اینکه تلفات و خساراتی به بار آید، منفجر کردند.

اوضاع سنجار امن است

جبار الطائی فرمانده عملیات غرب نینوا از ثبات اوضاع در سنجار در این استان اطلاع داد و بیان نمود: اوضاع امنیتی در سنجار امن است و شهروندان از ادیان مخلتف در حال گذران زندگی به شکل عادی هستند.

وی اضافه نمود: طبق توافق، نیروهای ارتش و پلیس محلی و امنیت ملی مسئولیت امنیت سنجار را برعهده دارند.

الطایی گفت: نهادها و مراکز دولتی فعالیت عادی خود را دارند و هیچ نیروی جدیدی وارد این منطقه نشده است. آنچه بعضی رسانه ها درباره وخامت اوضاع سنجار مطرح می نمایند، صحت ندارد.

ترور یک عضو ارشد عصائب اهل الحق در بغداد

افراد مسلح ناشناس محمد رحیم الشمری یکی از اعضای ارشد عصائب اهل الحق را در منطقه الشعله بغداد با سلاح گرم ترور کردند و پا به فرار گذاشتند.

سلاح پیشرفته آمریکایی در دست داعش

رئیس اتحادیه علمای مسلمین دیالی از سلاح پیشرفته آمریکایی که داعشی ها در اختیار دارند و از قدرت بالایی در شب برخوردار است، پرده برداشت.

به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، جبار المعموری رئیس اتحادیه علمای مسلمین دیالی گفت که داعش اخیرا سلاح های پیشرفته آمریکایی دریافت نموده است.

وی اضافه نمود: تحرکات داعش اخیرا در دیالی و بعضی استان های دیگر تشدید شده است و این به سبب سلاح های پیشرفته تک تیرانداز است که هفتاد درصد از حملات با سلاح قناصه است و نود درصد از تحرکات آنها در شب روی می دهد.

المعموری تاکید نمود: طبق اطلاعات دریافتی، داعش محموله های سلاح قناصه ساخت آمریکا دریافت نموده است که قدرت بالایی در شب دارند و برای همین است که بر دامنه حملات شبانه تروریست ها اضافه نموده شده است.

وی اضافه نمود: اخیرا در ارتفاعات حمرین مقادیری از این سلاح ها کشف شدند. باید تحقیقات گسترده ای درباره اینکه این سلاح ها چگونه به دست تروریست ها می رسد، به عمل آید.

الجبوری گفت: این سلاح ها از سوی طرفی می رسد که به دنبال احیای داعش است. پرونده سلاح قناصه در راستای حمایت مخفیانه از داعش در داخل و خارج از عراق است.

یادآور می گردد که دیالی اخیرا شاهد حملات گسترده از سوی تک تیراندازان داعشی بوده است.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16130

به "عراق، تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل، کشف 315 بمب در غرب موصل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق، تشریح جزئیات بیشتری از حمله راکتی به اربیل، کشف 315 بمب در غرب موصل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید