طرح زوج و فرد از دوم تیر اجرا می شود

به گزارش دَبی بلاگ، طرح ترافیکی زوج و فرد در کلانشهر اصفهان که تا به امروز 2 بار به تعویق افتاده بود از روز دوشنبه این هفته دوم تیر اجرا خواهد شد.

طرح زوج و فرد از دوم تیر اجرا می شود

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، پس از رفع محدودیت هایی که به دلیل شیوع بیماری کرونا وجود داشت، قرار بود اجرای طرح زوج و فرد روزهای هفدهم و بیست و چهارم خرداد در کلانشهر اصفهان با هدف کاهش ترافیک در هسته مرکزی شهر آغاز شود اما این کار 2 بار به تعویق افتاد و رئیس پلیس راهور اصفهان دلیل آن را آماده نبودن سامانه ارسال پیامک به متخلفان و حفظ حقوق شهروندی اظهار داشت.

امروز پس از گذشت یک هفته از آخرین موعدی که مقرر بود طرح زوج و فرد در اصفهان اجرا شود، رئیس پلیس راهور اصفهان از اجرای آن از روز دوشنبه دوم تیر امسال در هسته مرکزی این شهر خبر داد.

سرهنگ محمدرضا محمدی روز شنبه 31 خرداد اظهارداشت: ساز و کار ارسال پیامک به متخلفان طرح ترافیکی زوج و فرد آماده شده و از امروز به مدت 2 روز از آن بطور آزمایشی استفاده می شود.

وی اضافه نمود: در این مدت ممکن است پیامک هایی به افرادی که وارد محدوده طرح زوج و فرد کلانشهر اصفهان شوند ارسال شود اما جریمه ای برای آنها لحاظ نخواهد شد.

رئیس پلیس راهور اصفهان شرح داد: ما به مردم قول دادیم که 48 ساعت قبل از اجرای طرح اطلاع رسانی کنیم و هزینه تخلف طرح زوج و فرد به یکصد هزار تومان افزایش یافته و لازم است که اطلاع رسانی زیادی در این زمینه انجام شود.

محمدی گفت: در سال های قبل بطور میانگین در هر روز بین چهار تا پنج هزار خودرو در طرح ترافیک زوج و فرد کلانشهر اصفهان جریمه می شد که میزان جریمه 20 هزار تومان بود و شاید عده ای با آگاهی از این موضوع وارد طرح می شدند.

وی ساعت اجرای طرح زوج و فرد را از هشت تا 13 و از 17 تا 22 اعلام و تاکید کرد: با همه رانندگانی که اقدام به مخدوش کردن پلاک خودروی خود کنند بطور قاطع برخورد و خودروی آنها 15 روز توقیف خواهد شد و باید برای 2 خودرو (پلاک اصلی و جعلی) جریمه پرداخت کنند.

کلانشهر اصفهان حدود 2 میلیون نفر جمعیت دارد و بطور میانگین روزانه 900 هزار دستگاه خودرو در آن، تردد می کند.

طرح زوج و فرد در سال های گذشته بیشتر در فصول سرد و بمنظور کاهش آلایندگی هوا در اصفهان اجرا می شد؛ این طرح در زمان شیوع بیماری کرونا نیز تا اواخر فروردین در این شهر اجرا شد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9646

به "طرح زوج و فرد از دوم تیر اجرا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح زوج و فرد از دوم تیر اجرا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید