طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می گردد

به گزارش دَبی بلاگ، پس اعلام دولت افغانستان و مقامات آمریکایی مبنی بر شروع طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان، طالبان اعلام نمود نیرو های آمریکایی پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می شوند.

طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می گردد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، همزمان با شروع طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان، طالبان اعلام نمود نیرو های آمریکایی از افغانستان خارج می شوند.

سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در توئیتی با اشاره به اغاز این طرح نوشت: پس از مذاکرات طولانی بین تیم های مذاکراتی طالبان و آمریکا توافقنامه کامل شده و در تاریخ 29 فوریه ماه جاری از سوی هر دو جهت در دوحه امضا می گردد.

وی افزو: در این مراسم هیئت های تعدادی از کشور ها و سازمان های جهانی به عنوان شاهد و ناظر شرکت می نمایند.

سهیل تاکید نمود: بر اساس توافقنامه با آمریکا، تمام نیرو های خارجی از افغانستان خارج می شوند و اشغال خاتمه می یابد. همچنین به کسی اجازه داده نمی گردد که خاک افغانستان را بر خلاف دیگران استفاده کند.

طرح 7 روزه کاهش خشونت در افغانستان در حالی شروع شد که دولت افغانستان چندی پیش اعلام نموده بود با این طرح مخالف است. اما پس از مصاحبه های خلیلزاد با مقامات افغان، دولت موضع خود را تغییر داد.

طالبان در حالی از خروج آمریکا از افغانستان سخن می گوید که تا به امروز مقامات آمریکایی درباره آن اظهارنظری ننموده اند. به طوریکه دبیرکل ناتو نیز در نشست اخیر وزرای دفاع ناتو در بروکسل گفته بود نیرو های این ائتلاف فعلا برنامه ای برای خروج از افغانستان ندارند.

چندی پیش نیز در جریان مذاکرات دوحه، طالبان با انتقاد از اظهارات متناقض مقامات آمریکایی، زیاده خواهی آمریکا را عامل اصلی شکست این مذاکرات خوانده بود.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5663

به "طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طالبان: آمریکا پس از امضای توافقنامه از افغانستان خارج می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید