صرفه جویی 191 میلیون یورویی سایپا با اجرای برنامه های داخلی سازی

به گزارش دَبی بلاگ، گروه خودروسازی سایپا در راستای افزایش عمق ساخت و کاهش اندازه ارزبری کشور پیروز شد بیش از 191 میلیون یورو صرفه جویی ارزی را محقق کند.

صرفه جویی 191 میلیون یورویی سایپا با اجرای برنامه های داخلی سازی

به گزارش سایپانیوز، این گروه خودروسازی در سال 99 به دستاورد های قابل توجهی در حوزه ساخت داخل و کاهش ارزبری دست یافته که بخشی از آن ها بومی سازی قطعات با همکاری نیرو های مسلح (نیروی هوافضای سپاه، نیروی هوایی ارتش و وزارت دفاع) است که طی آن 60 پروژه مشترک تعریف شده است.

علاوه بر این گروه خودروسازی سایپا، پروژه های بومی سازی دیگری هم تعریف نموده که طی آن ها صرفه جویی ارزی بالغ بر 228 میلیون یورو هدفگذاری شده است.

به همین دلیل، ساخت داخل ورق با استحکام بالا با راهبری سایپا و به وسیله شرکت های ورق سازی دنبال شد که صرفه جویی ارزی به ارزش 44 میلیون یورو را در پی داشته است.

لازم به ذکر است تا پیش از این، ورق مورد احتیاج با استحکام بالا به وسیله واردات تامین می شد، اما با توجه به شرایط تحریمی کشور و کاهش مقدار ارزبری، فراوری و تامین آن با تکیه بر توان داخلی به وسیله مجموعه سایپا در دستور کار نهاده شد.

از سوی دیگر، سایپا پیروز شده تا در نتیجه اجرای پروژه هایی در حوزه خرید تجهیزات و قطعات یدکی خطوط فراوری 43 میلیون یورو کاهش ارزبری داشته باشد.

بر اساس این گزارش، گروه خودروسازی سایپا در سال گذشته و از محل تحقق 56 پروژه داخلی سازی، 104 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.

لازم به ذکر است، در تمام پروژه های که منجر به کاهش ارزبری شده، مجموعه سایپا حداکثر استفاده را از توانمندی های علمی و عملی داخلی (نیرو های مسلح، دانشگاهی، نخبگان) انجام داده است. به اسم مثال همکاری در فراوری باتری خودروی برقی با دانشگاه تهران، همکاری با 26 شرکت دانش بنیان برای فراوری قطعات دانشی و فناورانه و همکاری با شرکت های صنایع هوا فضا برای 27 پروژه مانند فراوری قطعات الکترونیک، اجرا شده است.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: فرارو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 19532

به "صرفه جویی 191 میلیون یورویی سایپا با اجرای برنامه های داخلی سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صرفه جویی 191 میلیون یورویی سایپا با اجرای برنامه های داخلی سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید