سنگ تمام عربستانی ها برای یاری به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت تر می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - فدراسیون فوتبال عربستان لابی گسترده خود برای تصمیم گیری تازه در کنفدراسیون فوتبال آسیا را فعال نموده و محتمل است تصمیمی تازهی از سوی این نهاد گرفته گردد.

سنگ تمام عربستانی ها برای یاری به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت تر می گردد؟

در حالی که با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا ملاقات تیم های الهلال عربستان و پرسپولیس ایران در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا قرار است شنبه هفته آینده در استادیوم امیر فیصل بن فهد شهر ریاض با حضور 50 درصدی تماشاگران برگزار شود، اخبار رسیده از عربستان حاکی از کوشش هایی نو از سوی عربستانی ها برای این بازی در راستای یاری به الهلال است.

اولین کوشش بازنده شد

عربستانی ها ابتدا قصد داشتند استادیوم محل بازی پرسپولیس و الهلال را تغییر دهند و کنفدارسیون فوتبال آسیا را قانع نمایند که بازی به جای استادیوم 22 هزار نفری امیر فیصل بن فهد در استادیوم 62 هزار نفری ملک فهد (استادیوم اختصاصی الهلال) برگزار شود. دلیل این درخواست از سوی عربستانی ها در درجه اول به حضور بیشتر تماشاگران الهلال در استادیوم برمی شود و در درجه دوم مربوط به مهندسی ویژه استادیوم ملک فهد است. سقف این استادیوم به گونه ای طراحی شده که صدای تماشاگر بازتاب بیشتری در استادیوم دارد و نفوذ صدا به بیرون از استادیوم به اندازه کمتری است اما استادیوم امیر فیصل بن فهد سقف ندارد و فاقد این خاصیت است.

لابی های عربستانی ها طی چند وقت اخیر برای تغییر استادیوم انجام شد اما نهایتا با مخالفت AFC برای تغییر استادیوم، فدراسیون فوتبال عربستان در کوشش است تا یاری دیگری را به الهلال نموده باشد.

عربستانی ها حق میزبانی کامل را می خواهند

اخبار رسیده از عربستان حکایت از این دارد که فدراسیون فوتبال عربستان که محدودیت حضور در استادیوم را به صورت کامل برداشته است، رایزنی های گسترده خود برای تغییر در نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ملاقاتهای لیگ قهرمانان آسیا را شروع نموده و امیدوار است بتواند نهایت یاری خود را به دو تیم عربستانی حاضر در این مرحله به خصوص الهلال انجام دهد.

عربستانی ها پنجشنبه هفته گذشته بازی تیم ملی فوتبال عربستان مقابل ژاپن را در شهر جده با حضور صد در صدی تماشاگر برگزار کردند و با استناد به همین موضوع اعتقاد دارند این قانون باید به سایر بازی های برگزار شده در عربستان هم سرایت کند و بازی پرسپولیس و الهلال هم باید بدون محدودیت و با حضور تعداد بیشتری تماشاگر برگزار شود. تا به امروز قرار است در بازی دو تیم 11 هزار و 225 تماشاگر حضور داشته باشد اما فدراسیون فوتبال عربستان کوشش می نماید این ظرفیت را افزایش دهد.

البته نباید فراموش کرد که دستورالعمل کنفدراسیون فوتبال آسیا برای ملاقاتهای مرحله یک چهارم نهایی تا فینال بر این اساس است که با توجه به اینکه بازی ها به صورت متمرکز برگزار خواهد شد، حق کامل میزبانی به تیمی اختصاص نمی یابد و درباره حضور در استادیوم قوانین میزبانی اعمال نخواهد شد. براساس قوانین میزبانی 90 درصد ظرفیت استادیوم به تیم میزبان و 10 درصد به تیم مهمان تعلق خواهد گرفت اما به دلیل متمرکز بودن بازی های لیگ قهرمانان آسیا از یک چهارم نهایی تا فینال، هر تیم 50 درصد گنجایش استادیوم را در اختیار خواهد داشت.

بعلاوه باشگاه الهلال عربستان از فدراسیون فوتبال این کشور درخواست نموده است تا با کنفدارسیون فوتبال آسیا مکاتبه نموده و البته باشگاه پرسپولیس را متقاعد کند تا بخشی از سهمیه 50 درصدی سکوهای پرسپولیس به این تیم تعلق بگیرد، درخواستی که فعلا به صورت رسمی اعلام نشده اما رایزنی ها برای افزایش سهمیه الهلال ادامه دارد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20951

به "سنگ تمام عربستانی ها برای یاری به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت تر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سنگ تمام عربستانی ها برای یاری به الهلال؛ کار پرسپولیس سخت تر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید