زودتر از همه کشور ها ایران را واکسینه می کنیم ، همه جای جهان مشکل فراوری انبوه واکسن وجود دارد خبرنگاران

به گزارش دَبی بلاگ، مدیر پروژه واکسن کوو برکت گفت: طبق پیش بینی های وزارت بهداشت احتمالا جز کشور هایی هستیم که زودتر از همه افراد را واکسینه می کنیم.

زودتر از همه کشور ها ایران را واکسینه می کنیم ، همه جای جهان مشکل فراوری انبوه واکسن وجود دارد خبرنگاران

حسن جلیلی، مدیر پروژه واکسن کوو برکت در تبادل نظر با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، با اشاره آخرین شرایط اولین واکسن ایرانی کرونا، گفت: فاز نیمه صنعتی آن راه اندازی شده و همچنین تجهیزات آن نصب و راه اندازی شده و آغاز به کار کردیم

وی اضافه کرد: اولویت بندی تزریق واکسن باید سیاست های وزارت بهداشت باشد و ما در این زمینه تصمیم گیرنده نیستیم.

مدیر پروژه واکسن کوو برکت گفت: تا اواخر بهار 10 تا 15 میلیون دز فراوری می گردد.

وی با اشاره به قیمتی که این واکسن در اختیار مردم قرار می گیرد، اضافه کرد:همه فرآورده های بیولوژیکی مصوبه دارد و قیمت آن 70 درصد مشابه خارجی خواهد بود. در زمینه اینکه رایگان گردد ما تصمیم نمی گیریم.

جلیلی در زمینه فراوری مشترک این واکسن با کشور های دیگر، اظهار کرد:در ستاد اجرایی فرمان امام فراوری مشترک نداریم.

وی ادامه داد: طبق پیش بینی های وزارت بهداشت احتمالا جز کشور هایی هستیم که زودتر از همه افراد را واکسینه می کنیم؛ گر چه دیر آغاز کردیم، اما ان شاءلله زودتر از همه کشور ها مردم را واکسینه می کنیم.

وی گفت: این واکسن قدرت کنترل ویروس را به طور کامل دارد و در این زمینه مسئله ای وجود ندارد.

جلیلی درباره فراوری انبوه واکسن کرونا بیان نمود: فراوری انبوده واکسن کرونا در همه کشورها مشکل وجود دارد و اگر اخبار رارصد کنیم بعضی از واکسن هایی که مجوز مصرف دارد به طور مصرف اورژانسی است و آن ها نیز نتوانستند به تعهدات خودشان عمل نمایند.

مدیر پروژه واکسن کوو برکت عنوان نمود: بعضی از کشورها حتی صادرات واکسن را ممنوع کردند یا اقامه دعوا علیه واکسن سازان شده است بنا براین فراوری انبوه مشکل همه جای جهان است زیرا اولین باز است با یک بیماری روبرو هستیم که حجم زیادی از مردم را درگیر نموده است و سختنی های خودش را دارد.

وی ادامه داد: ما از روزی که پا به این عرصه گذاشتیم با علم به این موضوع قدم به قدم کار فراوری را پیش بردیم نداسته ها و مسائل خیلی زیاد است اما به همت محقققین و جوانان توانستیم تا اینجای کار پیروز باشیم.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 16758

به "زودتر از همه کشور ها ایران را واکسینه می کنیم ، همه جای جهان مشکل فراوری انبوه واکسن وجود دارد خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زودتر از همه کشور ها ایران را واکسینه می کنیم ، همه جای جهان مشکل فراوری انبوه واکسن وجود دارد خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید