رشد 100 درصدی باسوادی زنان در انقلاب اسلامی

به گزارش دَبی بلاگ، تهران (پانا) - معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی گفت که نرخ رشد باسوادی زنان در گروه هدف سوادآموزی از سال 55 تا 95 پیشرفت صد در صدی داشته است.

رشد 100 درصدی باسوادی زنان در انقلاب اسلامی

به گزارش روابط عمومی سازمان نهضت سواد آموزی به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، احمد خاکزاد در نشست سوادآموزی و خانواده که با مشارکت اداره کل آموزش و پرورش استان و دفتر امور زنان و خانواده استانداری بوشهر برگزار گشت، با اشاره به اجرای طرح سواد در خانه اظهار کرد: این طرح که از ابتکارات خوب استان بوشهر است، بر اساس اقتضائات مخاطبان و با انعطاف در روش و با هدف بهره گیری از ظرفیت کانون خانواده ارائه شده است.

وی افزود: کارکردهای اساسی سواد در خانه در تراز سوادآموزی جامعه محور است که به توانمندسازی و ایجاد فرصت آموختن برای افراد کم سواد و محروم از سواد کمک می کند.

خاکزاد تاکید کرد: این نگاه نوآورانه به سوادآموزی، در واقع کمک به اجرای مطلوب برنامه های توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه است.

معاون سازمان نهضت سوادآموزی به بررسی میزان پیشرفت قدر مطلق باسوادی در گروه های سنی مختلف در کشور پرداخت و گفت: نرخ رشد باسوادی زنان در گروه هدف سوادآموزی از سال 55 تا 95 پیشرفت صد در صدی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به کاهش قدر مطلق بی سوادی به ویژه در استان بوشهر، سوادآموزی بیش از هر زمان دیگر نیازمند نگاهی جدید است.

وی تشکیل نشست های گفتمان محور را گامی مهم در جهت تحقق بخشیدن به نگاه نوآورانه به سوادآموزی دانست و اظهار کرد: هم افزایی و تبادل ایده ها و افکار، افق روشن و بهتری را برای سوادآموزی استان بوشهر رقم خواهد زد.

همچنین مدیر کل دفتر امور زنان و خانواده استانداری در این نشیت با نگاهی به تعریف سواد از دیدگاه یونسکو، بیان نمود: امروزه فردی باسواد تلقی می گردد که توانایی بکارگیری از دانسته های خود را داشته باشد.

مریم آذرشب رسول گرامی اسلام (ص) را نمونه بارزی از تعریف فرد با سواد برشمرد و مطرح نمود: پیامبر اعظم (ص) با وجود اینکه فردی بی سواد بودند، ولی باعث ایجاد تغییرات بزرگی در زندگی خود و جامعه شبه جزیره عربستان و جهان شد.

وی با تاکید بر مشارکت دستگاه های اجرایی استان به ویژه مشاورین امور بانوان و سمن ها در جهت ریشه شکنی بی سوادی، بیان نمود: امروزه رسالت ما این است که برای تغییرات مثبت در جامعه خود که زمینه رضایت مندی و ارتقاء کیفیت زندگی آحاد جامعه گروه هدف سوادآموزی را فراهم می آورد، گام برداریم.

معاون سواد اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در این نشست به بررسی رشد باسواد بالای 97 درصدی استان گفت: برای جذب و آموزش افراد باقیمانده با چالش های جدی روبه رو هستیم.

سید مجتبی هاشمی نژاد افزود: کاهش قدر مطلق بی سوادی در گروه زنان و همچنین کاهش فاصله طبقاتی باسوادی بین مردان و زنان از افتخارات مجموعه سوادآموزی در دوره حیات انقلاب است.

وی با بیان اینکه بیشتر چهره های پیروز سوادآموزی در جمعیت گروه زنان قرار دارند، بیان نمود: برخی از این چهره های پیروز سوادآموزی عضو هیات علمی دانشگاه، مدیران ارشد اجرا و همکار فرهنگی هستند.

هاشمی نژاد با اشاره همه گیری کرونا اشاره گفت: آمادگی برگزاری دوره های آموز مهارت های مورد نیاز مقابله با کرونا با هدف افزایش سواد بهداشتی برای سوادآموزان و با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی داریم.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان بوشهر در انتها گفت: امیدواریم همه دستگاه های اجرایی در مراحل پالایش اسمی، جذب و آموزش افراد محروم از سواد و کم سواد، کمکگر ما باشند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15883

به "رشد 100 درصدی باسوادی زنان در انقلاب اسلامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رشد 100 درصدی باسوادی زنان در انقلاب اسلامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید