رزمایش شیر آفریقا 2020 به مارس موکول شد

به گزارش دَبی بلاگ، مراکش اواخر ماه مارس برای برگزاری رزمایش دریایی مشترک با آمریکا موسوم به شیر آفریقا 2020 میزبان 2500 نظامی آمریکایی خواهد بود.

رزمایش شیر آفریقا 2020 به مارس موکول شد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روسیاالیوم، در پی حمله آمریکا به بغداد و شهادت فرماندهان ارشد ایرانی و عراقی، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) تصمیم گرفت رزمایش دریایی مشترک میان واشنگتن و رباط شیر آفریقا2020 را که قرار بود هشتم ماه میلادی جاری در جنوب مراکش برگزار شود، لغو کند و این رزمایش به ماه مارس موکول شد.

این رزمایش به فرماندهی نیروهای دریایی آمریکایی در اروپا و آفریقا و با نظارت فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا برگزار می شود و شامل دروس آکادمیک و آموزش میدانی بوده و بر مبارزه با تشکیلات افراطی و همچنین آموزش پرواز و کمک های مدنی و بشرمحبت آمیز تمرکز دارد.

رزمایش شیر آفریقا امسال در جنوب مراکش و با حضور واحدهای زیادی از ارتش برگزار می شود.

گفته شده امسال علاوه بر این سه کشور 5 کشور دیگر اروپایی و آفریقایی هم در این مانور حضور دارند.

در این رزمایش جنگنده های اف-16 و KC-135 مورد استفاده قرار خواهند گرفت و تمارین میدانی چتربازها، اقدامات فوری پزشکی و نیز برنامه کمک های مدنی بشرمحبت آمیز اجرایی خواهند شد.

این رزمایش مشترک جامع که شامل انواع مختلفی از رزمایش ها از جمله مانور پست فرماندهی نیروهای ضربت، کارگروه توانمندی اطلاعاتی، مانور هوایی، مانور زمینی و انجام فعالیت های انسان محبت آمیز، مقابله افراط گرایی و چالش های امنیتی مرزی، دریایی، زمینی و هوایی و مقابله با تهدیدهای فراملی و تهدیدهای منطقه ای، همکاری های منطقه ای و امنیت سایبری و دفاعی است، از 16 سال قبل به عنوان بخشی از همکاری های نظامی استراتژیک میان دو کشور آغاز شده و تونس هم از سه سال قبل به این مانور پیوسته است.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 4997

به "رزمایش شیر آفریقا 2020 به مارس موکول شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رزمایش شیر آفریقا 2020 به مارس موکول شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید