خوش حساب ها را مجازات نکنیم، در شرایط اضطرار به دنبال فرار نباشیم

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/مرکزی معاون مالی رییس جمهوری گفت: باید بین افرادی که به وظایف خود عمل می نمایند با کسانی که عمل نمی نمایند تفاوت قائل شویم و خوش حساب ها را مجازات نکنیم.

خوش حساب ها را مجازات نکنیم، در شرایط اضطرار به دنبال فرار نباشیم

محمد نهاوندیان امروز پنجشنبه 17 بهمن ماه در چهل و یکمین جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در استان مرکزی که به بیان مسائل و چالش های بخش خصوصی اختصاص داشت، بیان نمود: در فضای کلی کشور باید به گونه ای سیاست گزاری گردد که براساس آن افرادی که به وظایف خود به موقع عمل می نمایند با کسانی که اهتمامی بر انجام وظایف خود ندارند تفاوت قائل شویم.

وی توضیح داد: اگر فردی خارج از اراده خود به مشکل برخورد باید راه چاره اضطراری برای او در نظر گرفت، اما نباید افرادی که در پرداخت مالیات خوش حسابی می نمایند مجازات شوند. قطعا باید در شورای گفت و گو این موضوع حتما مورد توجه قرار گیرد.

نهاوندیان با بیان اینکه باید به سمت جامعه مالی قانونمند حرکت کنیم، گفت: در شرایط خاصی قرار داریم، در شرایط اضطراری باید مصادیق اضطرار را شناخت نه اینکه مرتبا به دنبال راه فرار باشیم.

وی با اشاره به آنالیز مسائل موجود در سیاست صادراتی و ارزی کشور بیان نمود: در این راستا گزارشی در حال تهیه است که در ستاد مالی کشور آنالیز می گردد و در این راستا فعالان مالی همچون صادرنمایندگان گل و گیاه مسائل خود را ارسال نمایند تا در گزارش در حال تهیه آنالیز گردد.

وی اضافه نمود: بانک مرکزی به عنوان عهده دار تراز ارزی کشور و تامین نماینده ارز برای واردات، در بحث صادرات نگرانی هایی دارد که بجاست، اما در حوزه صادرات ریالی موضوعاتی مطرح است و بانک نگران است که خروج ارز از کشور صورت نگیرد، به همین دلیل باید کارشناسی دقیق در این راستا صورت گیرد و اتاق بازرگانی نیز پیشنهاد مشخص و قابل نظارت و کنترل را ارائه کند، البته در آنالیز سیاست صادراتی و ارزی در ستاد مالی کشور این موضوع نیز آنالیز خواهد شد.

معاون مالی رییس جمهوری در مورد تهمیدات لازم برای جذب گردشگر بیان نمود: بانک ملی اخیرا تصمیماتی در مورد ارائه کارت خرید در تمامی مبادی ورودی کشور در نظر گرفته است، اما به نظر می رسد که هنوز اجرای گسترده این تصمیم انجام نشده است، با توجه به تهمیدات اندیشیده شده قطعا پیگیری خواهیم داشت که این تصمیم به صورت گسترده اجرایی گردد.

به گزارش خبرنگاران، در این جلسه پیشنهاداتی چون صدور کارت بازرگانی برای واحدهای صنعتی که به دلیل بدهکاری امکان احذ مفاصاحساب ندارند، با تشخیص و تایید کارگروه ستاد تسهیلات و برطرف موانع فراوری، الزام تمامی مجموعه های صنعتی مستقر در یک استان به اخذ کارت بازرگانی از اتاق بازرگانی همان استان، آنالیز مسائل بنگاه های فراوریی که بدهی مالیاتی و تامین اجتماعی دارند، ارائه وثیقه و چک در قبال بدهکاری و تقسیط دیون و معافیت صنایع عایق رطوبتی از الزام صادرنمایندگان برای ورود به بورس و ارائه فاکتور منشاء خرید از بورس مطرح شد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 5418

به "خوش حساب ها را مجازات نکنیم، در شرایط اضطرار به دنبال فرار نباشیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خوش حساب ها را مجازات نکنیم، در شرایط اضطرار به دنبال فرار نباشیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید