خودنگاره فریدا کالو رکورد می شکند؟

به گزارش دَبی بلاگ، انتظار می رود با به فروش رسیدن تابلو نقاشی از فریدا کالو در یک حراجی پیش رو، رکورد گران ترین اثر این هنرمند شکسته گردد.

خودنگاره فریدا کالو رکورد می شکند؟

به گزارش خبرنگاران، خودنگاره از فریدا کالو نقاش نامدار مکزیکی که در سال 1949 خلق شده است در حراجی ماه نوامبر ساتبیز به فروش گذاشته خواهد شد. انتظار می رود این اثر در حراجی به قیمت 30 میلیون دلار فروخته گردد که در این صورت قیمت این اثر به سه برابر گران ترین اثر فعلی این هنرمند می رسد. در حال حاضر تابلو نقاشی از فریدا کالو که در سال 2016 به قیمت 8 میلیون دلار فروخته شد به اسم گرانترین اثر این نقاش شناخته می گردد.

این اثر هنری فریدا را در حالی به چشمان گریان به تصویر کشیده است که تصویری از دیگو ریورا دیگر نقاش مکزیکی و همسر فریدا هم بر روی پیشانی او نقش بسته است. این اثر درحالی در حراجی به فروش گذاشته خواهد شد که تا به امروز 30 سال در یک مجموعه خصوصی نگهداری شده است. وارثان یک مجموعه دار خصوصی اهل نیویورک این اثر را به فروش خواهند گذاشت.

این نقاشی پیش از این در سال 1990 در حراجی ساتبیز به قیمت 1.4 میلیون دلار فروخته شد. در آن سال ارزش تقریبی اش 800 هزار دلار برآورد شده بود.

اگر این خودنگاره در حراجی پاییز ساتبیز با قیمت برآوردشده به فروش برسد نه تنها رکورد گران ترین اثر فریدا کالو شکسته می گردد، بلکه رکورد جدیدی در فروش اثر یک هنرمند آمریکای لاتین هم به ثبت خواهد رسید. درحال حاضر رکورد گران ترین اثر فروخته شده یک هنرمند آمریکای لاتین به تابلو نقاشی از ریورا که در سال 2019 در حراجی کریستیز به قیمت 9.8 میلیون دلار فروخته شد تعلق دارد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 20473

به "خودنگاره فریدا کالو رکورد می شکند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودنگاره فریدا کالو رکورد می شکند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید