خنجر ترامپ بر پشت کیم ، رابطه با واشنگتن به سود پیونگ یانگ نیست

به گزارش دَبی بلاگ، کره شمالی در دومین سالگرد دیدار کیم جونگ-اون با دانلد ترامپ بیان نمود ادامه یافتن رابطه میان پیونگ یانگ با واشنگتن و رهبران دو کشور عملا برای این کشور سود ندارد.

خنجر ترامپ بر پشت کیم ، رابطه با واشنگتن به سود پیونگ یانگ نیست

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، وزیر امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که در رسانه رسمی این کشور منتشر شد، ادعا کرد ایالات متحده آمریکا در تمام این سال ها یک تهدید دائمی برای دولت و ملت کره شمالی باقی مانده و دیدار ترامپ با کیم جونگ-اون هم نتوانسته در سیاست های خصمانه واشنگتن نسبت به پیونگ یانگ تغییر ایجاد کند.

دیدار رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در ژوئن 2018 با اینکه نخستین نشست مشترک در نوع خود بود اما برآیند آن چیزی نبود که دنیا انتظارش را می کشید. دو کشور به جای تاکید بر نکته های مهم، بیانیه ای منتشر کردند که صرفا بر چهار تعهد عمومی پایدار بود. به عقیده ری سون گوون (وزیر خارجه کره شمالی)، واشنگتن در این دو سال با وجود ابراز علاقه به ادامه یافتن گفتگوها بر مسائلی چون تشدید تحریم ها، انزوای بیشتر، تهدید به حمله اتمی و تغییر رژیم کره شمالی تاکید کرده است.

در بخشی از بیانیه وزیر خارجه دولت پیونگ یانگ آمده است: ما دیگر هرگز بسته ای پیشنهاد نمی کنیم که مقام های ارشد کاخ سفید از آن به عنوان دستاورد بهره بگیرند و در عوض چیزی به ما ندهند. هیچ چیز دردناک تر و ریاکارانه تر از یک قول توخالی نیست. کره شمالی روز پنجشنبه از دخالت واشنگتن در بحران میان روابط دو کره انتقاد و گفت آمریکا اگر می خواهد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر 2020 بدون مشکل برگزار شود، بهتر است دست از این دخالت ها بردارد.

به گفته ری سون گوون، کره شمالی همچنان به همکاری های بیشتر با آمریکا علاقه مند است اما روابط میان دو کشور روز به روز بحرانی تر می شود و مشکل اصلی هم از سنگ اندازی های واشنگتن است. از این رو، پیونگ یانگ به توسعه نیروها و تجهیزات نظامی خود برای مقابله با تهدیدهای احتمالی ایالات متحده ادامه می دهد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9442

به "خنجر ترامپ بر پشت کیم ، رابطه با واشنگتن به سود پیونگ یانگ نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خنجر ترامپ بر پشت کیم ، رابطه با واشنگتن به سود پیونگ یانگ نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید