خبرنگاران 53 درصد آزمایش های کرونا درگچساران مثبت است

به گزارش دَبی بلاگ، گچساران- خبرنگاران- فرماندار گچساران گفت:549 مورد تست کرونا طی 2 هفته گذشته(مهر ماه) در این شهرستان گرفته شد که 53 درصد آن مثبت است.

خبرنگاران 53 درصد آزمایش های کرونا درگچساران مثبت است

علی خوان پایه روز چهار شنبه در نشست ستاد مبارزه با ویروس کرونا اضافه کرد: پنج هزارو 80 مورد تست کرونا تا به امروز در این شهرستان از افراد با علائم مشکوک گرفته شده که نمونه آزمایشی 31 درصد از این تعداد مثبت بوده است.

وی اعلام کرد: 31 درصد مبتلایان به کرونا در این شهرستان را شاغلان بخش بهداشتی، درمانی، ادارات و دیگر مشاغل تشکیل می دهند.

خوان پایه گفت: 46 درصد از مبتلایان ویروس کرونا در این شهرستان زن و 54درصد نیز مرد بوده اند.

وی توضیح داد: تا به امروز 37 نفر در این شهرستان بر اثر ویروس کرونا جان باخته اند.

خوان پایه ابراز کرد: از مجموع یکهزارو 172 مورد نمونه آزمایشی تست کرونا خرداد سال جاری 13 درصد مثبت، یکهزارو 56 آزمایش تیر 46 درصد، 501 مورد آزمایش مرداد 56 درصد و از 739 مورد تست کرونا شهریور 43 درصد مثبت بوده است.

وی گفت: شمار بیماران کرونایی بستری در بیمارستان های این شهرستان نسبت به 2 هفته گذشته 2 برابر افزایش یافته که این امر زنگ خطری برای این شهرستان است.

وی توضیح داد: درحال حاضر 43بیمار کرونایی در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری هستند در حالی که 2 هفته گذشته 24 نفر بودند.

علی خوان پایه گفت: 100 تخت برای بستری بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان آماده شده تا در صورت احتیاج مورد استفاده قرار گیرد.

وی ابراز کرد: تا به امروز بیش از یکهزارو 24 بیمار مبتلا شده به ویروس کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری شده که از این تعداد 18 مورد در بخش آی سی یو بوده است.

فرماندار گچساران اضافه کرد: 90 درصد از مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان ساکن شهر هستند.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در این شهرستان در صورت احتیاج بخشی از بازار گچساران تعطیل خواهد شد.

خوان پایه گفت: این اقدام با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و نیز مدیریت و کنترل حضور شهروندان با همراهی و همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه های صنفی انجام خواهد شد.

وی توضیح داد: آرامگاه شهر دوگنبدان به منظور پیشگیری از ویروس کرونا تا اطلاع بعدی تعطیل می باشد.

خوان پایه گفت: این تعطیلی در پی مصوبه شورای سلامت برای رعایت موارد بهداشتی در جلوگیری از تجمع شهروندان، تصمیم گیری شده است.

وی اعلام کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا در زمینه حفظ سلامت شهروندان تا اطلاع بعدی آرامگاه این شهرستان تعطیل به جز در موارد مربوط به تغسیل، تدفین و تکفین ممنوع است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری گچساران گفت: از ابتدای زمان انتشار ویروس کرونا تا به امروز 48 نشست درباره بیماری کرونا در این شهرستان با بیش از 462 مصوبه برگزار شده که بخش عمده ای از این مصوبات اجرایی شده است.

سید مرتضی سجادپور گفت: استفاده از تمام ظرفیت ها برای پایش مداوم بازار،اصناف پرخطر و اعمال محدودیت ها برای خلوت کردن مکان های عمومی این شهرستان از مهمترین مصوبات این جلسات بود.

شهرستان 156 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12198

به "خبرنگاران 53 درصد آزمایش های کرونا درگچساران مثبت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 53 درصد آزمایش های کرونا درگچساران مثبت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید