خبرنگاران 111 مجوز تولید لوازم بهداشتی و پزشکی در البرز صادر شد

به گزارش دَبی بلاگ، کرج - خبرنگاران- معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز گفت که طی روز های اخیر 111 مجوز تولید لوازم بهداشتی و پزشکی در این استان صادر شده است.

خبرنگاران 111 مجوز تولید لوازم بهداشتی و پزشکی در البرز صادر شد

بنا به گزارش روز چهارشنبه مرکز اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی البرز، دکتر کیومرث پوررستمی در نشست ستاد مقابله با کرونا استان البرز افزود: با توجه به نیاز استان به مواد ضدعفونی کننده ، ماسک و تجهیزات پزشکی ، مجوز تولید این کالاها صادر شده است.

وی ادامه داد: در اوایل شیوع کرونا تقاضای مردم نسبت به مواد ضدعفونی کننده و تجهیزات بهداشتی به یک باره هشت برابر شد و این در شرایطی بود که کارخانه ها با کمترین ظرفیت فعالیت داشتند و صنعت کشور آمادگی مقابله با کرونا را نداشت. کارخانه های استان را به سمت تولید مواد ضد عفونی سوق دادیم و شرکت های آرایشی و بهداشتی تغییر کاربری داده و مواد ضدعفونی کننده تولید کردند.

پوررستمی گفت : در راستای افزایش تولیدات مواد ضدعفونی کننده و ماسک طی یک هفته 111 مجوز صادر شد که مواد ضد عفونی کننده با پایه 65 تا 75 درصد الکل تولید شود. متاسفانه استان البرز تولید الکل ندارد و برخی از استان ها مجوز ورود الکل به استان البرز را ندادند و این موضوع ما را با مشکل روبرو کرد که با کمک ستاد ملی مقابله با کرونا این مشکل حل شد.

وی بیان داشت :تا به امروز از تمام ظرفیت ها و منابع استان حداکثر استفاده شده و مقادیر زیادی مواد ضد عفونی کننده تولید شده که 25 درصد آن به صورت مستقیم وارد استان شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی البرز افزود: برخی افراد سودجو از شرایط موجود قصد سو استفاده را داشتند که با کمک تعزیرات فعالیت آن ها متوقف شد و در مجموع توزیع متعادلی را انجام دادیم و در بازار ثبات ایجاد شد.در بخش لوازم حفاظت فردی وزارت بهداشت تنها ماسک N95 را تامین کرد و در تامین ماسک جراحی و لباس دانشگاه علوم پزشکی البرز قدم برداشت که منجر به شناسایی واحد ها و شرکت های دانش بنیانی شد که بتوانیم تولید ماسک و البسه محافظتی را افزایش دهیم.

پوررستمی گفت: در تامین سایر لوازم حفاظت فردی نیز از کانال های مختلفی وارد عمل شدیم و خوشبختانه با تولیدات کنونی به چهار استان دیگر لوازم را ارسال می شود.

استان البرز حدود 45 کارخانه فعال ساخت تجهیزات پزشکی و دارو دارد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7226

به "خبرنگاران 111 مجوز تولید لوازم بهداشتی و پزشکی در البرز صادر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 111 مجوز تولید لوازم بهداشتی و پزشکی در البرز صادر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید