خبرنگاران 11 پروژه با ارزش 5900 میلیارد تومان در بنادر کشور در حال اجراست

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: سال گذشته در شرایط سخت مالی کار ساخت 11 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با ارزشی بالغ بر پنج هزار و 900 میلیارد تومان تحت قراردادهای ‪BOT‬ در بنادر کشور شروع شد.

خبرنگاران 11 پروژه با ارزش 5900 میلیارد تومان در بنادر کشور در حال اجراست

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد روز سه شنبه در جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری و محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی برگزار گردید، ضمن ارائه گزارشی از عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، اظهار کرد: در دور جدید تحریم ها، عمده تمرکز کشور بر ایجاد رویکردهای بین المللی بحث دریا بود که خوشبختانه با اتکا بر توان داخلی به صورت شبانه روزی همه بنادر با هدف تأمین مایحتاج مردم، فعال بودند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: سال گذشته بالغ بر 150 میلیون تن کالا در بنادر کشور تخلیه شد که نسبت به سال 97 رشد 9 درصدی را شاهد بودیم.

وی اضافه کرد: 52.5 میلیون تن صادرات غیرنفتی با افزایش 4 درصد نسبت به سال گذشته در بنادر کشورمان ثبت شد و 34 میلیون تن نیز واردات غیرنفتی که رشد 27 درصدی داشت، صورت گرفت.

آغاز به کار مشارکت 5900 میلیارد تومانی با بخش خصوصی

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سال گذشته در شرایط سخت اقتصادی کار اجرای 11 پروژه سرمایه گذاری بخش خصوصی با ارزشی بالغ بر 5900 میلیارد تومان تحت قراردادهای ‪BOT در بنادر کشور آغاز شد؛ در همین خصوص سال گذشته 12 پروژه با 900 میلیارد تومان سرمایه گذاری بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسید.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین با اشاره به کارهای زیربنایی انجام گرفته در سواحل کشور، گفت: از جمله این موارد در بحث کارهای زیربنایی می توان به مدیریت یکپارچه سواحل کشور به عنوان یک برنامه راهبردی اشاره نمود.

عدم پرداخت یک دلار دموراژ

معاون وزیر راه و شهرسازی توضیح داد: سخت ترین فرآیند در زنجیره حمل و نقل، ورود و خروج کشتی است، خوشبختانه در این مورد در بندری مثل بندر امام (ره) عملیات تخلیه و بارگیری یک کشتی با 70 هزار تن کالای اساسی به صورت شبانه روزی انجام گرفت و با تخلیه 8 هزار تن در هر 24 ساعت این کشتی ها حداکثر 8 روزه با تخلیه بار از بندر خارج شدند.

وی اضافه کرد: این عملیات برای صدها کشتی در بنادر کشور انجام گرفت، بدون اینکه حادثه ای جانی یا اقتصادی به ثبت برسد، از سویی یک دلار بابت دموراژ کشتی ها به کشور تحمیل نشد.

اختصاص 2100 میلیارد تومان از منابع سازمان بنادر به طرح های توسعه ای

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به نگاه توسعه ای در سازمان بنادر، توضیح داد: تمام فازهای توسعه ای در سازمان بنادر فعال بوده و دوهزار و 100 میلیارد تومان از منابع داخلی این مجموعه به طرح های توسعه ای اختصاص داده شده است؛ در این زمینه 30 پروژه با 400 میلیارد تومان تکمیل شد.

وی ادامه داد: 20 میلیون یورو از تجهیزاتی که در گذشته توسط شرکت های خارجی ساخته و فراوری می شد مثل جرثقیل های دروازه ای کانتینری در داخل کشور فراوری و در بندر شهید رجایی به بهره برداری رسید.

افزایش ظرفیت کانتینری بندر شهید رجایی به 8 میلیون TEU

راستاد در ادامه درخصوص فاز سوم بندر شهید رجایی اظهار کرد: فاز سوم بندر شهید رجایی، یک پروژه مهم و استراتژیک است که می تواند ظرفیت کانتینری بندر را از 6.3 میلیون TEU به 8 میلیون TEU برساند.

بالا رفتن ظرفیت بارگیری نفت و فرآورده های نفتی

وی اضافه کرد: بنا داریم از یکهزار و 400 متر اسکله در طرح توسعه بندر شهید رجایی، حداقل 900 متر آن را به بهره برداری برسانیم و به زیرساخت های این بندر اضافه کنیم، همچنین سعی داریم 3 اسکله مخصوص بارگیری نفت و فرآورده های نفتی را سال جاری در بندر شهید رجایی به بهره برداری برسانیم که می تواند 30 میلیون تن به ظرفیت نفتی کشور اضافه کند.

عقد قرارداد 3600 میلیارد تومانی برای ساخت 83 شناور

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در ادامه گزارش خود به معاون اول رئیس جمهوری در جلسه شورای معاونان وزارت راه و شهرسازی، توضیح داد: در ادامه برنامه ها برای حمایت از فراوری داخلی که در این زمینه یک دستور مهم از مقام عالی وزارت راه و شهرسازی داشتیم، بنا شده است که تمام احتیاجمندی های سازمان بنادر از داخل تأمین گردد.

وی اضافه کرد: در حوزه صنایع دریایی سازمان بنادر و دریانوردی سه هزار و 600 میلیارد تومان را برای ساخت 83 فروند انواع شناور مورد احتیاج ناوگان عملیاتی سازمان، در دستور سفارش و ساخت توسط صنایع دریایی داخلی قرار داد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8097

به "خبرنگاران 11 پروژه با ارزش 5900 میلیارد تومان در بنادر کشور در حال اجراست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 11 پروژه با ارزش 5900 میلیارد تومان در بنادر کشور در حال اجراست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید