خبرنگاران نجفی خوشرودی: القای دوگانگی در سیاست خارجی به نفع کشور نیست

به گزارش دَبی بلاگ، تهران- خبرنگاران- مشاور وزیر امور خارجه باتاکید بر اینکه سیاست خارجی زمین بازی جناحی نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی دارد و القای دوگانگی و دوگانه سازی در مسائل سیاست خارجی حتما به نفع کشور نیست.

خبرنگاران نجفی خوشرودی: القای دوگانگی در سیاست خارجی به نفع کشور نیست

علی نجفی خوشرودی در خصوص جلسه علنی امروز-یکشنبه- مجلس که با حضور وزیر امور خارجه برگزار گشت، به خبرنگاران گفت: مجلس حق نظارت دارد و می تواند از وزرا سوال یا آنها را استیضاح کند.

وی افزود: همیشه گفته ام که جایگاه مجلس فارغ از ترکیب سیاسی نمایندگانش، باید حفظ شود ولیکن برخی نمایندگان بهتر بود از دایره نزاکت و اخلاق خارج نمی شدند. توهین، بی احترامی، و به کار بردن الفاظ ناشایست، از سوی هیچ کس پذیرفتنی نیست.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: سیاست خارجی زمین بازی جناحی نیست. جمهوری اسلامی ایران یک سیاست خارجی دارد و القای دوگانگی و دوگانه سازی در مسائل سیاست خارجی حتما به نفع کشور نیست.

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه امروز بیش از هر زمان دیگری به همبستگی و هم افزایی نیازمندیم، گفت: حجم تهدیدات و فشارها بویژه تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران کم نیست و مقابله با این مسائل و مسائل، با توهین و بی حرمتی به قوه مجریه، شخص رئیس جمهوری و وزیر امورخارجه، محقق نمی شود.

نجفی خوشرودی گفت: ای کاش نمایندگان محترم با استفاده از فرصت حضور وزیر امور خارجه، راهگشایی می کردند و راهکارهای عملی و تعیین در ارتباط با موضوعات مختلف سیاست خارجی را نشان می دادند. مثلا اینکه در رابطه با برجام و مسائل هسته ای کشور چه باید کرد؟ اینکه با وجود تحریم ها، چگونه بر رونق دیپلماسی اقتصادی بیافزاییم؟ اینکه توسعه روابط با همسایگان علاوه بر اقدامات و تحرکاتی که دستگاه دیپلماسی به عنوان تسهیل گر روابط اقتصادی خارجی انجام می دهد، چگونه امکان پذیر است و مسائل دیگر که بنظرم با شعار، جنجال و سر و صدا نمی توان به اهداف مورد نظر دست یافت.

وی ادامه داد: از سوی دیگر همچنانکه آقای ظریف شرح داد، برخی القاب و عناوین نسبت به ایشان در شرایطی مطرح شد که رهبر معظم انقلاب نظرات دیگری داشتند. به هر حال نقدهای مشفقانه حتما بهتر و موثرتر شنیده می شود.

عضو پیشین کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: شرایط کشور، اقتضای منازعات بی حاصل سیاسی را ندارد و مردم کارآمدی می خواهند.

مشاور وزیر امور خارجه با بیان اینکه حل مسائل و مسائل اقتصادی کشور، بدون تعاملات بین المللی محقق نمی شود، اظهار کرد: همچنانکه بر ظرفیت های ملی تأکید داریم، فرصت ها و ظرفیت های بین المللی را هم باید به خدمت توسعه کشور و رفاه مردم درآوریم.

جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با حضور محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه در حالی برگزار گشت که سخنان وی با واکنش منفی همراه تعابیر تند برخی نمایندگان روبرو شد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10132

به "خبرنگاران نجفی خوشرودی: القای دوگانگی در سیاست خارجی به نفع کشور نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نجفی خوشرودی: القای دوگانگی در سیاست خارجی به نفع کشور نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید