جزییات تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به همزمانی اعمال تعرفه های نو گاز برای مشترکان پر مصرف با کاهش دمای هوای در اغلب منطقه ها کشور، گفت: به منظور یاری به معیشت مردم و با دستور رییس جمهوری، تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز تا خاتمه سال 1401 اعمال خواهد شد.

جزییات تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز

مسلم رحمانی امروز (آدینه) در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه در سال 1401 بر اساس بند م تبصره قانون بودجه وزارت نفت موظف بود تا الگوی مصرف گاز را با همکاری بعضی دستگاه های دیگر مانند وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه اصلاح کند، اضافه نمود: بر اساس بند ک تبصره 15 قرار بر این است که مشترکینی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی قرار دارند، گازبهایشان رایگان گردد.

وی ادامه داد: محل تامین اعتبار آن از محل افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف و بدمصرف خواهد بود.

رحمانی با اشاره به اینکه در آذرماه دولت مصوبه ای را ابلاغ کرد که 3 پله اول مصرف گاز که متعارف هستند، بدون تغییر تعرفه بودند، تاکید نمود: پله های چهارم تا ششم 30 درصد افزایش تعرفه نسبت به سال گذشته داشتند و پله های هفتم تا دهم 50 درصد افزایش تعرفه را داشتند.

وی با تاکید بر اینکه مشترکان حاضر در پله های چهارم تا دهم مشترکان پر مصرف هستند، گفت: پله یازدهم و دوازدهم مشترکان بسیار پرمصرف و بدمصرف هستند. تعرفه گاز در پله یازدهم مبلغ ثابت 5 هزار تومان و در پله دوازدهم 6 هزار تومان معین شده است.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران با اشاره به هشدارهایی به مشترکان از سوی رسانه ها و مسئولان در مورد رعایت الگوی مصرف برای دوری از قبوض نجومی گاز، اضافه نمود: مصوبه افزایش تعرفه گاز از 16 آذر اجرایی شد که همزمان با موج سرمای شدید در کشور بود.

وی ادامه داد: سرما هم از نظر افت دما نسبت به سال های گذشته بی سابقه بود و هم گسترگی بالایی داشت و 26 مرکز استان به صورت همزمان دمای زیر صفر را تجربه کردند.

رحمانی تاکید نمود: به علت ماندگاری و سرمای بی سابقه مصارف بعضی مشترکان خانگی در شهرها و روستاها بیشتر شد و رعایت لازم صورت نگرفت. از همین رو بعضی قبوضی که اکنون بر اساس تعرفه های نو صادر شد، بیشتر از انتظار آنها بود.

وی توضیح داد: بر اساس قبض های توزیعی حدود 60 درصد مردم در 3 پله اول هستند و تنها 1.6 مشترکان در پله های یازدهم و دوازدهم قراردارند که قبض های میلیون دریافت نموده اند.

سرپرست مدیریت هماهنگی امور گازرسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به سرما رییس جمهوری تاکید نمود که برای یاری به شرایط مالی مردم، تا انتها سال 70 درصد تخفیف برای افزایش تعرفه های نو گاز اعمال گردد.

وی اضافه نمود: این مصوبه البته به قوت خود باقی است و از ابتدای سال 1401 تعرفه ها تغییر نمی کند اما در این 3 ماه سرد سال این تخفیف اعمال می گردد.به گفته رحمانی، هفته آینده تعدیل قبوض اجرایی می گردد و قبوض نو بر اساس تخفیف 70 درصدی اعمال خواهد شد.وی گفت: اگر مشترکی قبض گاز خود را بدون اعمال این تخفیف ها پرداخت نموده باشد، در قبوض بعدی گاز بستانکار خواهد شد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 11 بهمن 1401 بروزرسانی: 11 بهمن 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 28960

به "جزییات تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز" امتیاز دهید

1 کاربر به "جزییات تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزییات تخفیف 70 درصدی در افزایش تعرفه قبوض گاز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید