جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.6 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش دَبی بلاگ، طبق آمار دانشگاه جانز هاپکینز، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالا ت متحده آمریکا در 24 ساعت گذشته به چهار میلیون و 620 هزار و 239 نفر افزایش یافت.

جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.6 میلیون نفر عبور کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به چهار میلیون و 620 هزار و 239 نفر رسید.

این آمار و ارقام همچنین نشان می دهد که در 24 ساعت گذشته شمار قربانیان ویروس کووید-19 در ایالات متحده آمریکا از 154 هزار و 360 نفر عبور کرد.

با اینحال پایگاه اطلاع رسانی ورلدومیترز، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را چهارمیلیون و 764 هزار و 318 نفر و مجموع قربانیان آن را در این کشور 157 هزار و 898 نفر گزارش کرده است.

طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز دستکم 17 میلیون و 793 هزار و 532 نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده اند که از آن میان 684 هزار و 75 نفر جان خود را از دست داده اند و 10 میلیون و 502 هزار و 127 نفر بهبودی پیدا کرده اند.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و قربانیان این ویروس ناشناخته در جهان را دارد و پس از آن برزیل با دو میلیون و 707 هزار و 877 مورد ابتلا و 93 هزار و 563 مورد فوتی و هند با یک میلیون و 695 هزار و 988 مورد ابتلا و 36 هزار و 511 مورد فوتی در رده دوم و سوم کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان به این ویروس ناشناخته قرار گرفته اند.

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در خصوص شیوع کرونا گزارش کرد که روز شنبه به وقت محلی، آمار روزانه مرگ و میر مرتبط با ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا برای ششمین روز متوالی از یکهزار مورد فراتر رفت و این مسئله نشانگر این مطلب است که این کشور به زودی از این بیماری همه گیر رهایی نخواهد یافت.

این روزنامه گزارش کرد که ثبت یکهزار و 198 مورد فوتی در روز شنبه، بالاترین آمار فوتی های مرتبط با کرونا در آمریکا از 9 می (20 اردیبهشت ماه) محسوب می شود.

طبق این گزارش، تعداد مبتلایان به کرونا در ماه جولای (تیرماه و اوایل مردادماه) در آمریکا دو برابر تعداد مبتلایان به این ویروس ناشناخته در مقایسه با یک ماه قبل از آن (ژوئن) بوده است و حدود 42 درصد از مجموع مبتلایان به کروناویروس در ایالات متحده در این ماه (جولای) به ثبت رسیده است.

از طرف دیگر، خبرگزاری رویترز گزارش کرد که دموکرات های ارشد کنگره با کاخ سفید برای انتقال پول بیشتر به اقتصاد آمریکا به منظور کاهش خسارات سنگین ناشی از شیوع کروناویروس به توافق نرسیدند.

چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات هاس سنا در این خصوص شرح داد: این طولانی ترین نشستی بود که داشتیم و در مقایسه با دیگر نشست ها، سازنده تر بود. هنوز مسائل مهم حل نشده دیگری باقی مانده است.

اظهارات شومر بعد از پایان نشست سه ساعته روز شنبه نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با استیون منوشن وزیر خزانه داری و مارک مِدوز رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در کنگره مطرح شد.

منوشن به خبرنگاران گفت که علیرغم آنکه مذاکرات سازنده بود اما در خصوص حصول یک توافق کوتاه مدت یا یک توافق جامع تر، موانعی وجود دارد.

شومر شرح داد که مقامات کنگره و کاخ سفید روز دوشنبه هفته جاری، در خصوص رسیدگی به مسئله انتقال پول بیشتر به اقتصاد آمریکا برای رویارویی با بحران کرونا نشست برگزار خواهند کرد.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10736

به "جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.6 میلیون نفر عبور کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانز هاپکینز: شمار مبتلایان به کرونا در آمریکا از 4.6 میلیون نفر عبور کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید