توصیه های ایمنی هلال احمر قبل از وقوع سیل

به گزارش دَبی بلاگ، در فصل پاییز به دلیل بارش ها شاهد وقوع سیلاب هستیم بنابراین لازم است به نکاتی در خصوص اقدامات قبل از سیل توجه کنیم.

توصیه های ایمنی هلال احمر قبل از وقوع سیل

به گزارش خبرنگار، فصل پاییز با خود بارش باران را به همراه دارد، بارانی که چند سالی است در تعداد زیادی از استان های کشور سیل به همراه دارد، بنابراین نیاز است تا به هنگام وقوع سیل و قبل از آن به نکاتی توجه داشته باشید.

پیش از وقوع سیل نیاز است تا به نکات مرتبط با ساختمان سازی آشنایی کامل داشته باشید و جهت استحکام بخشیدن به دیوارهای زیرزمین، آنها را با عایق های ضد آب بپوشانید تا جلوی نفوذ آب را بگیرد و اگر می خواهید تا خسارات سیل را به حداقل برسانید باید از مصالح مناسب استفاده کنید و از ساخت و ساز در بستر و حریم رودخانه و مناطق سیل خیز به شدت خودداری کنید.

بهتر است در منزل خود حتما کیف کمک های اولیه به همراه داشته باشید و سعی کنید وسایل ضروری، اشیا قیمتی، اوراق بهادار و اسناد مهم را در نقاط بالاتر خانه قرار دهید و در رسانه های اطلاع رسانی مثل تلویزیون و سایر وسایل ارتباطی، اطلاعات و آگاهی های لازم را از مراکز هواشناسی و پاسگاه انتظامی دریافت کنید، هشدار سیل در رسانه ها به معنای جاری شدن سیل است پس لطفا آن را جدی بگیرید و از قبل آماده باشید.

تحت هیچ شرایطی در مناطق سیل خیز و در راستا رودخانه چادر برپا نکنید و از توقف خودرو در این نقاط خودداری کنید و برای زمان های اضطراری، حتما مقداری ذخیره غذایی، آب معدنی و وسایل بهداشتی مانند مایع دستشویی، دستکش و ماسک، ظرف، لیوان، چراغ قوه، رادیو باتری دار و پتو و زیرانداز تدارک ببینید.

آماده کردن کیسه های شن و ماسه و نگهداری آنها در انبار یا زیرزمین خانه و چیدن آنها بر روی هم در مقابل راستا سیل می تواند مانع از ورود آب به درون خانه و زیر زمین شود یا از ورود حجم فراوان آب جلوگیری کند، اگر این نکات را قبل از وقوع سیل رعایت کنید می توانید خسارات آن را به حداقل برسانید.

  • نجات 4 کوهنورد در ارتفاعات توچال توسط هلال احمر
  • بیشترین مأموریت امداد و نجات آبی در کدام استان ها بوده است؟

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 12247

به "توصیه های ایمنی هلال احمر قبل از وقوع سیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه های ایمنی هلال احمر قبل از وقوع سیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید