معین شرایط شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران، غلامرضا مصباحی مقدم، عضو شورای فقهی بانک مرکزی پیرامون مشخص شرایط شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره که فرآیند ثبت نام آن از روز شنبه در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است، گفت: جلسه آنالیز نحوه پرداخت تسهیلات در نظر گرفته شده توسط وزارت راه برای مستاجران با حضور رئیس بانک مرکزی و معاونین مربوط در شورای فقهی بانک مرکزی برگزار گردید.

معین شرایط شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره

تسهیلات پرداختی به مستاجران به صورت عقد مرابحه خرید کالا و خدمات

عضو شورای فقهی بانک مرکزی ضمن اشاره به ایرادات وارد شده از سوی آیات عظام نسبت به طرح اعطا تسهیلات ودیعه مسکن گفت: با توجه با آرای مطرح شده در شورای فقهی، نحوه پرداخت تسهیلات مدنظر به مستاجران به صورت ودیعه مسکن منتفی و از دستور کار خارج شده و شبهه مطرح شده توسط علما نیز بر طرف شد.

مصباحی مقدم، در بیان نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجران که مورد تایید شورای فقهی نیز قرار گرفته است، گفت: نحوه پرداخت تسهیلات به مستاجرانی نیازمندی که از سوی وزیر راه و شهرسازی معرفی می شوند، به صورت عقد مرابحه خرید کالا و خدمات خواهد بود.

تسهیلات ارائه شده به مستاجران منحصر به ودیعه مسکن نیست

وی در تشریح رفع شدن شبهات آیات عظام در پرداخت تسهیلات به شیوۀ عقد مرابحه خرید کالا، اضافه کرد: بر این اساس مستاجران نیازمند پس از دریافت این تسهیلات می توانند نسبت به خرید کالا و خدمات متناسب با رقم تسهیلات اقدام نمایند که یکی از این کالاها و خدمات می تواند مسکن و محل سکونت تلقی گردد. در حقیقت این تسهیلات دیگر منحصر به ودیعه مسکن نخواهد بود.

مصباحی مقدم در پاسخ به سوالی مبنی بر مشخص رقم سود این تسهیلات گفت: مشخص رقم سود بر عهده شورای فقهی بانک مرکزی نیست و در این مورد تصمیم گیری انجام نشده است.

عضو شورای فقهی بانک مرکزی با اشاره به حرام تلقی شدن تسهیلات با سود بیشتر از 4درصد توسط آیات عظام، گفت: غیر شرعی بودن تسهیلات با سود بیشتر از 4 درصد مرتبط با قرض است اما تسهیلات عقد مرابحه خرید کالا جزء زیرمجموعه قرض تلقی نخواهد شد.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10646

به "معین شرایط شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین شرایط شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه اجاره"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید