تصمیم برای تعویق انتخابات پارلمانی عراق تأسف بار است

به گزارش دَبی بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از المعلومه، عامر الکبیسی تحلیلگر عراقی به بیانیه اخیر کمیساریای عالی انتخابات عراق که در آن خواستار تعویق 4 ماهه انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور شده بود، واکنش نشان داد.

تصمیم برای تعویق انتخابات پارلمانی عراق تأسف بار است

بر اساس این گزارش، وی در این خصوص تأکید کرد: متأسفانه کمیساریای عالی انتخابات قصد دارد تا برگزاری انتخابات را 4 ماه دیگر به تأخیر بیندازد! این تأخیر در برگزاری انتخابات، تأسف بار است و اعتماد به انتخابات را سست می کند.

این تحلیلگر عراقی در ادامه توضیح داد: طبیعی است که ما مخالف تعویق برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام باشیم زیرا کمیساریای عالی انتخابات تا به امروز هیچ پاسخ موجه و قانع کننده ای در این خصوص نداده است.

کمیساریای عالی انتخابات عراق شب گذشته پیشنهاد به تعویق افتادن زمان برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور را اعلام کرد. کمیساریای عالی انتخابات عراق در توضیح تصمیم خود اعلام کرد که این درخواست با توجه به سرانجام مدت مشخص شده برای ثبت نام ائتلاف های سیاسی و کم بودن تعداد این ائتلاف ها اجرا شده است تا زمینه و فرصت برای ثبت نام نامزدهای بیشتر مهیا و سالم بودن انتخابات تضمین شود.

درحالی که دفتر نخست وزیری عراق تاریخ 6 ماه میلادی ژوئن (16 خرداد) را برای برگزاری انتخابات پارلمانی در نظر گرفته است؛ کمیساریای عالی انتخابات عراق گفته که ترجیح می دهد این تاریخ به 16 اکتبر (24 مهر) موکول شود.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 14918

به "تصمیم برای تعویق انتخابات پارلمانی عراق تأسف بار است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصمیم برای تعویق انتخابات پارلمانی عراق تأسف بار است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید