تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2

به گزارش دَبی بلاگ، در این مطلب به تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2 می پردازیم تا ببینیم آیا این محصول می تواند در مقایسه با پرچم دارهای قدرتمند بازار، عملکرد خوبی از خود به جای بگذارد یا خیر.

تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2

سونی اکسپریا 1 مارک 2 جدیدترین پرچم دار شرکت سونی است که در تاریخ 24 فوریه سال جاری (5 اسفند) معرفی گردید. اگرچه مدت زمان نسبتا زیادی از عرضه آن به بازار می گذرد اما اکنون بهترین فرصت برای ارزیابی عملکرد این محصول در بخش باتری است.

از زمان عرضه سونی اکسپریا 1 مارک 2 به بازار، آنالیز های زیادی از این گوشی انجام گرفت اما نسخه firmware این محصول اوایل عرضه هنوز نهایی نشده بود و به همین خاطر تست باتری شاید نتیجه درستی را ارائه نمی کرد. اما حالا که همه بروزرسانی ها به بهترین شکل ممکن برای این گوشی عرضه شده، تصمیم گرفتیم نگاهی بیندازیم به عملکرد آن در بخش باتری تا ببینیم نماینده سال 2020 سونی می تواند در برابر حریفان قدر خود پیروز گردد؟

قبل از پرداختن به این آنالیز، بهتر است نگاهی داشته باشیم به مشخصات فنی این محصول تا ببینیم آیا باتری می تواند با توجه به سایر مشخصات گوشی عملکرد مناسب و قابل انتظاری از خود به جای بگذارد یا خیر.

سونی اکسپریا 1 مارک 2
پردازنده اسنپدراگون 865
نمایشگر 6.5 اینچی OLED با رفرش ریت 60 هرتز
اندروید 10
8 گیگابایت رم به همراه 256 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 3.0
دوربین 12 مگاپیکسلی 4 گانه
باتری 4000 میلی آمپر ساعتی به همراه شارژر 18 واتی
1200 دلار

سونی اکسپریا 1 مارک 2 با در اختیار داشتن مشخصات بالا توانست در وب گردی با وای فای، 9 ساعت و 52 دقیقه دوام داشته باشد که این میزان به نسبت 9 ساعت در پرچم دار گذشته پیشرفت نسبتا خوبی است. همچنین در تماشای فیلم به صورت آفلاین، اکسپریای جدید توانست 12 ساعت و 35 دقیقه گوشی را روشن نگه دارد که این میزان 1 ساعت و 30 دقیقه بیشتر از قبل است.

در واقع پیشرفت اکسپریا 1 مارک 2 در مقایسه با عملکرد خود سونی خوب بوده اما اگر بخواهیم با در نظر دریافت استاندارد امروزی نظر دهیم، پرچم داری با نمایشگر 60 هرتز باید عملکرد بهتر از این ها داشته باشد. با این حال پیشرفت سونی به نسبت قبل را خوب ارزیابی می کنیم.

اکسپریا 1 مارک 2 از فناوری USB Power Delivery با سرعت 21 وات پشتیبانی می نماید اما درون جعبه فقط به شارژر 18 واتی دسترسی خواهید داشت. اگرچه این میزان را کمتر در پرچم دارهای کنونی می بینیم اما با این حال می تواند گوشی را در مدت زمان 1 ساعت و 51 دقیقه شارژ کند. بهترین میزان در حال حاضر 40 دقیقه است اما 1 ساعت را می توان استاندارد در نظر گرفت.

اما دوام باتری این گوشی حین برقراری تماس صوتی پیشرفت چشمگیری به نسبت قبل داشت و توانست تا مدت زمان 31 ساعت دستگاه را روشن نگه دارد. این میزان به نسبت مدت زمان 25 ساعت پرچم دار قدیمی تر پیشرفت بسیار خوبی به حساب می آید. همچنین به نسبت استانداردهای امروزی، عملکرد این باتری در بخش استندبای رضایت بخش بوده و به طور کلی رتبه استقامتی 83 ساعت برای آن در نظر گرفته شد.

سونی طی سه ماهه اول 2020 فقط 400 هزار گوشی فروخته است

فرایند شارژ شدن این گوشی به این صورت است که در نیم ساعت اول از 0 به 46 درصد می رسد که این میزان برای بیشتر گوشی هایی که از باتری 4000 میلی آمپر ساعتی استفاده می نمایند مشابه است. در مقایسه های اجرا شده، این گوشی توانست از نظر سرعت شارژ، موتورولا اج پلاس را با باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژر 18 واتی پشت سر بگذارد.

البته در آنالیز اجرا شده، این گوشی به وسیله یک شارژر 65 واتی نیز شارژ شد، که البته در مدت زمان 30 دقیقه، شارژ گوشی از 0 به 53 درصد رسید و در مدت زمان 1 ساعت و 44 دقیقه هم به طور کامل شارژ شد. جالب اینجاست که به نسبت شارژر 18 واتی بکار رفته درون گوشی، شارژر قدرتمندتر تاثیر خاصی نداشت. سونی اکسپریا 1 مارک 2 از شارژر بی سیم 11 واتی نیز پشتیبانی می نماید که اگرچه اکسپریا XZ3 آن را به همراه داشت اما پرچم دار سری قبل از آن بی بهره بود.

طبق معمول، قابلیت Battery Care در این گوشی نیز وجود دارد که عملکردی مشابه با Battery Optimizer داشته و سرعت شارژ شدن را از 90 درصد به بالا کاهش می دهد. سپس با فراگیری عادت شارژ گوشی توسط کاربر، چند دقیقه قبل از اینکه گوشی را از شارژر جدا کنید، شارژ گوشی را به 100 می رساند.

این قابلیت به خصوص برای آن دسته از کاربرانی که گوشی خود را هنگام خواب شب به شارژر متصل می نمایند کاربردی است. طبق تحقیقاتی که سونی انجام داده، با یاری این فناوری، زمان افت شارژدهی اکسپریا 1 مارک 2 به کمتر از 80 درصد ظرفیت اولیه، دو برابر دیرتر اتفاق خواهد افتاد.

یکی دیگر از قابلیت های خوب این گوشی که بخشی از مشخصه Game Enhancer به حساب می آید، قابلیت H.S Power Control است. وقتی این گزینه را فعال کنید، اگر حین اجرای بازی گوشی به شارژر متصل باشد، باتری گوشی شارژ نمی گردد، بلکه فقط احتیاج شما در همان لحظه را پوشش می دهد و توان مورد احتیاج دستگاه به وسیله اتصال شارژر فراهم خواهد شد. بدین ترتیب دیگر مشکلاتی از قبیل گرمای زیاد و در نتیجه کاهش طول عمر، باتری گوشی را تهدید نمی نماید.

به طور کلی اکسپریا 1 مارک 2 توانست به نسبت قبل پیشرفت های خوبی داشته باشد اما اگر بخواهیم از آن به عنوان یک پرچم دار 1200 دلاری یاد کنیم، باید بگوییم عملکرد آن کمی دور از انتظار بود. شما عزیزان عملکرد سونی را در این بخش چطور ارزیابی می کنید؟

منبع: itresan

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 10421

به "تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تست باتری گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 2"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید