ترودو گفت که مرز آمریکا و کشورش طی هفته های آینده بسته است

به گزارش دَبی بلاگ، نخست وزیر کانادا خاطرنشان کرد، مرز کشورش با آمریکا دست کم تا چند هفته دیگر قرار نیست به طور کامل بازگشایی گردد.

ترودو گفت که مرز آمریکا و کشورش طی هفته های آینده بسته است

به نقل از نشریه نیویورک پست، مرز مشترک آمریکا و کانادا طولانی ترین مرز بین المللی مشترک بین دو کشور در جهان به مسافت 5500 مایل بوده و در تاریخ 21 مارس گذشته به روی سفرهای غیرضروری از هر دو طرف مرز در راستای مقابله با بحران شیوع کروناویروس بسته شد اما تجارت به وسیله این مرز همچنان ادامه یافت.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در نشستی به خبرنگاران گفت: ما هم اکنون یک سری مذاکرات را درباره مسائل مرزی و زنجیره های تأمینی با آمریکا در دست انجام داریم.

ترودو در ادامه گفت: واقعیت این است که شاید هفته های زیادی باید بگذرد تا بتوانیم درباره برداشتن محدودیت های تردد مرزی صحبت کنیم. ما باید از شهروندانمان محافظت کنیم؛ همان طور که هر کشور دیگری این کار را انجام می دهد. بیشتر کشورهای جهان اقدام به محدود کردن مسافرت ها نموده اند و کانادا و آمریکا نیز از این مساله مستثنی نیستند.

از سوی دیگر، کریستیا فریلند، معاون ترودو و مسئول دولت وی در امور روابط با آمریکا نیز اظهار کرد، اوتاوا تنها زمانی محدودیت های مرزی را بر خواهد داشت که دیگر خطری علیه سلامت و امنیت کانادایی ها وجود نداشته باشد.

جمعیت آمریکا 9 برابر بیشتر از کانادا است. تا به امروز تعداد موارد مرگ در اثر ابتلا به کرونا در آمریکا از مرز 33 هزار تن گذشته اما این آمار در کانادا به تازگی از 1600 تن فراتر رفت.

دو استانی که در کانادا بیشتر از بقیه با شیوع کرونا دست به گریبان شدند، استان های کبک و اونتاریو هستند که با ایالت نیویورک آمریکا مرز مشترک دارند.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا اخیرا اظهار کرد، مرز مشترک این کشور با کانادا یکی از اولین مرزهایی خواهد بود که باز می گردد. او اظهار کرد: روابط ما با کانادا بسیار خوب است. ما درباره این مسأله صحبت خواهیم کرد.

ترودو در ادامه صحبت هایش کوشش کرد لحنی مسالمت آمیز در قبال روابط دولتش با دولت ترامپ در پیش بگیرد. او گفت: این موضوع تصدیق شده که همچنان که پیش می رویم، توجهی ویژه صرف این روابط خواهد شد اما همزمان می دانیم زمان زیادی باید بگذرد تا بتوانیم درباره کاهش دادن محدودیت ها صحبت کنیم.،ایسنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7941

به "ترودو گفت که مرز آمریکا و کشورش طی هفته های آینده بسته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترودو گفت که مرز آمریکا و کشورش طی هفته های آینده بسته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید