تاکید استاندار قم به نگاه واقع بینانه مدیران در ارایه آمار

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران/قم استاندار قم خواستار نگاه واقع بینانه مدیران به ارائه آمار درعمکلردها شد و گفت: این آمار نباید طوری ارائه شود که به تعریف از خود منجر شود.

تاکید استاندار قم به نگاه واقع بینانه مدیران در ارایه آمار

بهرام سرمست ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی استان گفت: ارائه آمار توسط مسئولان، باید طوری باشد که عده ای، تنها نقاط ضعف را ببینند و نقاط قوت را تضعیف کنیم.

استاندار قم گفت: با رویکردی که در این استان دنبال شده به سمتی در حال حرکت هستیم که ارائه گزارش ها را با مطبوعات، رسانه ها و مردم صادقانه و شفاف انجام می دهیم که این رویکرد نشان می دهد با شفاف سازی آمار به دنبال بهبود شرایط موجود هستیم. برای رسیدن به شرایط مطلوب نیازمند صورت برداری دقیق،علمی وبی طرفانه از شرایط موجود استان در بخش های مختلف هستیم.

سرمست خطاب به مسئولان استان گفت: اگر خودمان را در معرض پاسخگویی،برداشت دقیق تجربی و آماری قرار ندهیم به نوعی متوسل به توجیه و تبلیغ خودمان می شویم که این موضوع نیز هیچ گاه سبب بهبود کیفیت زندگی و اثبات فرآیندها نمی شود.

وی بیان کرد: باید با واقع بینی شرایط استان را بر اساس اطلاعات و آمار مجود بررسی و به یک تحلیل و بررسی مناسب دست یافته و با آن به دنبال رسیدن به شرایط مطلوب باشیم.

استاندار قم با تأکید بر اینکه باید همواره خودمان را باید در معرض داوری دیگران قرار دهیم، گفت: مدیران باید عملکرد خود را درگذر زمان مقایسه کرده و به این فکر کنیم که در ابتدای قبول مسئولیت کجا بوده و در مدت مسئولیت خود به کجا رسیدیم.

وی اضافه کرد:همچنین مدیران باید ارزیابی درونی از عملکرد خود داشته باشند و فعالیت خود را با استان های دیگر مقایسه کنند.

استاندارقم با اشاره به وجود میانگین های مشترک بین استان های کشور، گفت: این میانگین ها می تواند تاثیربسزایی در ارتقاء عملکردها داشته باشد.

وی گفت: استان قم برای ارتقاء جایگاه در عرصه های مختلف نیازمند اصلاح نگرش در سطح ملی است که این مهم نیز با ارائه آمار دقیق و تحلیل های شفاف در سطح کلان قابل پیگیری و مطالبه است که از مدیران درخواست داریم این مهم را در برنامه های خود قرار دهند.

سرمست بیان کرد: آماری که ارائه می شود باید طوری تحلیل و بررسی قرار گیرد که مبنای تحلیل، برنامه نویسی و تصمیم سازی داشته باشد و بتوان برای بهبود و اصلاح فرآیندها از آن ها بهره برد.

پریها: پریها، اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و تفریحی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 15713

به "تاکید استاندار قم به نگاه واقع بینانه مدیران در ارایه آمار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید استاندار قم به نگاه واقع بینانه مدیران در ارایه آمار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید