تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان

به گزارش دَبی بلاگ، در پی تشدید دوباره تنشها میان آذربایجان و ارمنستان، وزیر خارجه آمریکا بر توقف درگیری ها تأکید کرد.

تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان

در پی تشدید تنشها میان آذربایجان و ارمنستان، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خواهان توقف تنش بین این دو کشور شد. طبق گزارش رویترز، آنتونی بلینکن در تماس با مسئولان ارمنستان و آذربایجان بر لزوم توقف درگیری ها و شروع گفتگوهای صلح تأکید کرد.

بلینکن گفت: اگر روسیه از نفوذ خود برای جلوگیری از خشونت و تحکیم صلح میان آذربایجان و ارمنستان استفاده کند، اقدامی مثبت خواهد بود.

وزیر خارجه آمریکا بعلاوه مدعی شد نسبت به اینکه روسیه باعث تشدید نزاع بین این دو کشور گردد نگران هستیم. اظهارات بلینکن در حالی بیان شده است که ارمنستان در نامه به شورای امنیت سازمان ملل، خواهان برگزاری جلسه ای فوری برای آنالیز تحولات در مرزهای این کشور با آذریایجان شده است. ارمنستان در این نامه تأکید نموده است شرایط مرزهای ارمنستان و آذربایجان یک تهدید قریب الوقوع را علیه صلح و امنیت بین المللی شکل می دهد.

از سوی دیگر، وزارت دفاع آذربایجان مدعی شده است که نیروهای ارمنستانی توافق آتش بس میان دو طرف را نقض نموده و مجددا مواضع این کشور در شهر لاچین را هدف قرار داده است. وزارت دفاع اذربایجان بعلاوه خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور به اقدام نیروهای ارمنستانی پاسخ داده اند. لازم به ذکر است مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان شب گذشته شاهد درگیری های شدید بود.

خبرنگاران بین الملل بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 شهریور 1401 بروزرسانی: 25 شهریور 1401 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 27054

به "تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأکید بلینکن بر توقف تنشها میان ارمنستان و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید