به چه دلیل پول فروش سهام عدالت مرحله ای واریز می گردد؟

به گزارش دَبی بلاگ، خبرنگاران: بعضی از افرادی که برای فروش 30 درصد از سهام عدالت خود اقدام کردند هنوز مبلغ کامل فروش سهم خود را از سوی بانک ها دریافت نکردند.

به چه دلیل پول فروش سهام عدالت مرحله ای واریز می گردد؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از میزان- از 6 خردادماه امکان فروش 30 درصد از سهام عدالت فراهم شد و متقاضیان برای ثبت درخواست فروش سهام خود به بانک ها مراجعه کردند.

30 درصد سهام عدالت افراد باتوجه به مبلغ آن که از 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان است رقم متفاوتی است به همین دلیل رقم واریزی به متقاضیان نیز تفاوت دارد.

در این بین افراد دارای سهام عدالت 500 هزار تومانی در صورت فروش 30 درصد از سهام خود نباید مبلغی کمتر از 2 میلیون تومان دریافت نمایند، اما برخی از افراد در تماس با خبرگزاری میزان اعلام نمودند که رقم دریافتی آنها از فروش سهام عدالتشان رقم ناچیزی بوده است.

در این بین برخی از افراد رقمی در حدود 300 هزار تومان یا کمی بیشتر به حسابشان واریز شده که نسبت به ارزش سهام رقم ناچیزی است.

این طور که حسین فهیمی سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفته است بخشی از سهام به دلیل آنکه باید از سوی سنجیده شود تا باعث ضرر و زیان عرضه نماینده نشود و همچنین با در نظر دریافت همه شرایط تصمیم بگیرد که به چه نحوی و چه زمانی سهام را بفروشد هنوز به فروش نرفته است.

به طور کلی هر وقت سهام به جامانده به فروش رود، مبلغ مورد نظر به تدریج به حساب سهامداران واریز می شود؛ بنابراین علت عدم واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که بخشی از این سهام به فروش نرفته و از طرفی روزی که بانک، سهام عدالت مردم را بفروشد، فردای آن روز پول به حساب اشخاص واریز می شود.

به گفته فهیمی حدود 600 هزار نفر برای فروش سهام عدالت اقدام کردند که 900 میلیارد تومان سهم فروش رفته است که 200 میلیارد تومان هنوز از کارگزاری ها به حساب بانک ها واریز نشده و 200 میلیارد تومان نیز از بانک ها به حساب مشمولین واریز شده که در کل مبلغ واریزی به 520 میلیارد تومان رسیده است.

وی اضافه کرد: اگر بیش از 10 روز از فروش سهام عدالت گذشت حتما به فروش رفته و مبلغ آن باید واریز شده باشد؛ درصورت واریز نشدن به احتمال زیاد شماره شبا اشتباه است و یا شماره حساب فعال نیست و مشمولان باید به شعبه بانک ها مراجعه نمایند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت گفت: اگر شماره شبا درست بود افراد با شماره تلفن 1569 مرکز سهام عدالت تماس گرفته و مشخصات خود را اعلام نمایند تا به صورت موردی پیگیری شود.

امکان فروش 30 درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد

در همین رابطه امیر لعلی، مدیر امور بازاریابی و ارتباطات بانک صادرات در صفحه شخصی خود درباره چرایی تاخیر در واریز مبالغ فروش سهام عدالت شرح داده است: دلیل شفاف و واضحی دارد به طوریکه بانک ها باید 30 درصد پرتفوی افراد را بفروشند.

به گفته او همه پرتفوی دفعتا فروش نمی رود؛ به طور مثال اگر 30 درصد تعداد همه سهام باشد، تمام سهام تقاضا ندارد یا تعدادی بورسی نیستند؛ بنابراین بخش به بخش فروخته می شود و تدریجی پول ها در چند مرحله واریز می شود.

کارگزاری ها سبد سهام عدالت را برای فروش می گذارند در این بین به دلیل بورسی نبودن برخی سهام و عدم تقاضا برای برخی سهم ها، فروش 30 درصد پرتفوی در یک مرحله وجود ندارد، بنابراین واریزی سهامداران در چند مرحله و در روز های مختلف صورت می گیرد.

به همین دلیل روابط عمومی بانک ملت نیز در شرح دلیل واریز نشدن تمام 30 درصد سهم فروشندگان سهام عدالت اعلام نمود: با توجه به این که عملیات فروش سهام باید توسط نهاد های ذیربط در بازار سرمایه صورت پذیرد، بنابراین درخواست های جمع آوری شده به وسیله شرکت کارگزاری بانک ملتجهت فروش، به شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار (سمات) ارسال می شوند.

در این خصوص بانک ملت صرفاً عملیات جمع آوری درخواست های فروش سهام عدالت را عهده دار است و اطلاعات و جزئیات این فرآیند از قبیل نحوه و زمان فروش سهام، تعداد و مبلغ سهام فروش رفته، همچنین پرتفوی مشتریان صرفاً در اختیار شرکت سمات است.

با این تفاسیر افرادی که برای فروش سهام عدالت خود اقدام کردند باید منتظر فروش سهام خود به صورت مرحله باشند و هر زمان که سهام فروخته شود مبلغ به حسابشان واریز می شود.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 9669

به "به چه دلیل پول فروش سهام عدالت مرحله ای واریز می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه دلیل پول فروش سهام عدالت مرحله ای واریز می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید