بررسی بیوانفورماتیکی دارو های موجود برای مهار ویروس کرونا

به گزارش دَبی بلاگ، عضوهیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز از انجام تحقیق و بررسی بیوانفورماتیکی تعداد زیادی از دارو های موجود برای یافتن داروی مناسب جهت مهار آنزیم پروتئاز کرونا ویروس خبر داد.

بررسی بیوانفورماتیکی دارو های موجود برای مهار ویروس کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، عضوهیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهواز از انجام تحقیق و بررسی بیوانفورماتیکی تعداد زیادی از دارو های موجود برای یافتن داروی مناسب جهت مهار آنزیم پروتئاز ویروس کرونا و معرفی دارو های مؤثر برای مهار این بیماری خبر داد.

محمدرضا دایر در این خصوص گفت: در این پژوهش تلاش شده تا با استفاده از روش بیوانفورماتیک و از میان دارو های متعدد موجود در درمان بیماری های ویروسی یا برخی بیماری های دیگر و بر اساس مطالعه ساختار-عمل، دارو یا دارو هایی شناسایی شوند.

عضو هیئت علمی گروه زیست شناسی دانشکده علوم دانشگاه شهید چمران اهواز با اشاره به اینکه این مطالعه با استفاده از روش های محاسباتی قابل قبول در جامعه علمی انجام شد، اضافه کرد: دارو یا دارو هایی که قدرت اتصال به جایگاه فعال آنزیمی دارند می توانند به عنوان مهارکننده احتمالی آنزیم پروتئاز کووید 19 در نظر گرفته شوند تا پس از بررسی کلینیکی میزان مؤثر بودن آن ها مورد ارزشیابی قرار گیرد.

دایر در توضیح چگونگی عمل کرد ویروس کرونا در سلول میزبان گفت: ویروس کرونا پس از وارد شدن به سلول میزبان تکثیر پیدا می کند و محصول اولیه این تکثیر پروتئین هایی است که به صورت پلی پروتئین بوده و برای تبدیل شدن آن ها به ویروس های بالغ به عملکرد آنزیمی به نام پروتئاز نیاز دارند.

او اضافه کرد: در این پژوهش، ساختار پروتئاز ویروس کرونا که به کمک کریستالوگرافی اشعه ایکس معین شده، از وب سایت داده های پروتئینی دانلود و با ساختار سارس مقایسه شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه شهید چمران اهوازدر ادامه گفت: این مطالعه اولیه نشان داد که ساختار پروتئاز کووید 19 با ساختار سارس تفاوت ساختاری دارد، لذا دارو های مؤثر روی این دو گونه ویروس به احتمال زیاد متفاوت باشند.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 7712

به "بررسی بیوانفورماتیکی دارو های موجود برای مهار ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بررسی بیوانفورماتیکی دارو های موجود برای مهار ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید