با ایمن ترین خودروهای دنیا در سال 2020 آشنا شوید

به گزارش دَبی بلاگ، ایمنی یکی از مهم ترین ویژگی های هر خودرو است که خودروسازان مطرح دنیا توجه ویژه ای به آن دارند. چالش ساخت ایمن ترین خودروهای دنیا هرساله توسط موسسه های مختلف تست ایمنی در سراسر دنیا برگزار می گردد؛ که یکی از معتبرترین آن ها، سازمان ایمنی بزرگراه های ایالات متحده آمریکا (IIHS) است که سال جاری هم مانند سال های قبل، با آنالیز خودروهای مختلف، لیستی از ایمن ترین خودروهای دنیا را ارائه نموده است.

با ایمن ترین خودروهای دنیا در سال 2020 آشنا شوید

این خودروها با دریافت رتبه های بالای استاندارد (Top Safety Pick) و بسیار بالای استاندارد (+Top Safety Pick) در بالاترین نقطه ایمنی جهانی خودرو ایستاده اند. سازمان IIHS سال جاری در زمینه تست خودروها سخت گیرتر از سال های قبل عمل نموده و در زمینه های سیستم ترمز اضطراری اتوماتیک، تصادف زاویه دار از جلو و عملکرد خوب چراغ های خودرو سخت گیری بیشتری به خرج داده است.

این موسسه سال جاری خودرویی را شایسته دریافت رتبه دانسته که حتما نمره خوب در تمام موارد دریافت کند، در حالی که تا پیش از این ملاک برای دریافت رتبه، نمره قابل قبول بود. از خودروهایی که در این رقابت پیروز به دریافت رتبه ایمنی Top Safety Pick شده اند، می توان به فورد آج، هوندا آکورد، هیوندای النترا GT، آئودی A7، آئودی Q8، ب ام و سری 3، شورولت اکوایناکس، هیوندای کونا، هیوندای سانتافه، کیا سورنتو، کیا سول، هوندا سیویک کوپه و سدان، کیا تلوراید، لکسوس RX، لینکلن کورسیر، مزدا CX 9، نیسان آلتیما، سوبارو ایسنت، تویوتا کرولا سدان و هاچ بک، تویوتا راوفور، فولکس واگن تیگوان و ولوو XC40 اشاره نمود.

خودروهایی که در این رقابت پیروز به دریافت رتبه Top Safety Pick پلاس شده اند هم عبارتند از آکورا RDX، آئودی A6، جنسیس G80، لکسوس NX، هوندا اینسایت، نیسان ماکسیما، کادیلاک XT6، مرسدس بنز کلاس C سدان، هیوندای نکسو و تویوتا کمری.

در ادامه به آنالیز ویژگی های خودروهای Top Safety Pick پلاس یا به زبان ساده تر ایمن ترین خودروهای جهان خواهیم پرداخت.

آکورا RDX

شاسی بلند آکورا RDX یک خودروی لوکس ژاپنی است که سال جاری توانست در میان ایمن ترین خودروهای جهان رتبه بالایی دریافت کند. این خودرو با طراحی خاص و زیبا و کیفیت ساخت سطح بالا، در نسخه 2020 خود، خودرویی فول آپشن و کاملاً ایمن را ارائه نموده است. تجهیزاتی مانند ترمز اضطراری اتوماتیک، کروز کنترل تطبیقی، دستیار راننده برای کنترل خودرو میان خطوط و جلوگیری از انحراف آن در کنار سیستم ترمز و پایداری متنوع و کامل، یک خودروی کاملاً ایمن را در اختیار مشتریان قرار می دهد.

آکورا RDX مجهز به پیشرانه ای چهار سیلندر با حجم دو لیتر است که توان فراوری قدرت 272 اسب بخار و گشتاور 380 نیوتن متر را دارد. این خودرو با قیمت 37,300 دلار در مدل پایه عرضه شده است و در صورت سفارش سیستم چهارچرخ متحرک این قیمت به 39,300 دلار افزایش می یابد.

آئودی A6

آئودی A6 در نسخه 2020 با اضافه کردن ارتفاع خودرو و تغییراتی در طراحی ظاهری، بسیار پرقدرت ظاهر شده است. این خودرو در کلاس استیشن واگن، رقیب جدی هم در بازارهای جهانی ندارد.

علاوه بر تغییرات ظاهری، اضافه شدن سیستم تعلیق انحصاری All Road به این خودرو، توانایی رانندگی در راستاهای ناهموار را فراهم نموده است که برای علاقه مندان به آفرود خبر بسیار خوبی است.

آئودی A6 مجهز به سه مدل پیشرانه با قدرت های متفاوت است. نسخه پایه این خودرو، با قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتن متر ضعیف ترین نسخه است. مدل کواترو 50 TDI از پیشرانه ای با قدرت 282 اسب بخار و گشتاور 620 نیوتن متر بهره می برد. اما قویترین نسخه آئودی A6 نسخه 55 TDI است که با پیشرانه ای با قدرت 349 اسب بخار و گشتاور 700 نیوتن متر، صفر تا صد کیلومتر را در مدت زمان 5.2 ثانیه طی می نماید.

قیمت این خودرو در مدل پایه 659000 دلار اعلام شده است که با احتساب هزینه تحویل 995 دلاری به 66,895 دلار می رسد. قیمت کامل ترین و قوی ترین نسخه آئودی A6 مبلغ 71,395 دلار اعلام شده است که برای یک آلمانی در فهرست ایمن ترین خودروهای جهان طبیعی است.

جنسیس G80

جنسیس G80 یکی دیگر از گزینه های فهرست ایمن ترین خودروهای جهان است. نسل جدید جنسیس، یک سدان لوکس و جذاب است که با ویژگی های بسیار خوبش رقیبی جدی برای سدان های مرسدس بنز محسوب می گردد.

جنسیس G80 با طراحی ظاهری بسیار زیبا و خاصش از همان ابتدای رونمایی، چشم ها را به سمت خود کشاند. این طراحی جذاب در داخل کابین با تریم چرم، چوب و آلومینیوم و ارگونومی بی نظیر، تصویری خاص از یک خودروی ایده آل خلق نموده است.

جنسیس جدید با فناوری های خاصی مانند نمایش اطلاعات بر روی شیشه (HUD)، اپل کارپلی و اندروید اتو، هشدار نقطه کور، سیستم تعویض راستا با فرمان چراغ راهنما، کروز کنترل هوشمند تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک و بسیاری امکانات رفاهی و ایمنی دیگر، خوش درخشیده است.

این خودرو مجهز به دو پیشرانه است. نسخه ارزان تر با پیشرانه دو و نیم لیتری با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 421 نیوتن متر بهره می برد که قیمتی معادل 47,700 دلار دارد. قویترین نسخه جنسیس G80 با پیشرانه سه و نیم لیتری و قدرت 375 اسب بخار و گشتاور 530 نیوتن متر با قیمت 67,650 دلار به بازار خودرو معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: با گران ترین خودروهای جهان آشنا شوید

لکسوس NX

لکسوس با نسخه های پیشین NX توانسته بود دل طرفداران این خودرو را به دست آورد. لکسوس NX در نسخه 2020، تغییرات اندکی در طراحی ظاهری و داخلی انجام داده است.

در این نسخه جدید که عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای جهان را نیز یدک می کشد، فناوری هایی مانند شناسایی علائم ترافیکی، سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو، سیستم یاریی عبور از پیچ ها با کمترین میزان کم فرمانی و سیستم هوشمند حرکت میان خطوط در این نسخه جدید در نظر گرفته شده است.

لکسوس NX از یک پیشرانه دو و نیم لیتری با قدرت 194 اسب بخار و گشتاور 350 نیوتن متر بهره می برد. قیمت این خودرو در نسخه پایه 36,720 دلار و در کاملترین نسخه 50,555 دلار معین شده است.

هوندا اینسایت

هوندا در نسخه جدید اینسایت، با تغییراتی در طراحی ظاهری و تریم های مختلف داخلی این خودرو، نسخه ای جذاب و خاص از هوندا اینسایت عرضه نموده که مورد توجه مشتریان داخل ژاپن و سراسر جهان قرار گرفته. هوندا اینسایت یک سدان زیباست.

این خودرو در کنار تجهیزات ایمنی کامل خود، از فناوری اپل کارپلی و اندرو اتو، سیستم ناوبری ماهواره ای، جایگاه های برقی با قابلیت جمع شدن جایگاه های عقب و سیستم اینترنت 4G و وای فای نیز بهره می برد. هوندا اینسایت با پیشرانه 1.5 لیتری و قدرت 151 اسب بخار و گشتاور 267 نیوتن متر قیمتی کمتر از 25 هزار دلار در بازارهای جهانی دارد هم اکنون یکی از ایمن ترین خودروهای جهان محسوب می گردد.

نیسان ماکسیما

مدل 2020 نیسان ماکسیما، در کنار طراحی ظاهری و داخلی بی نظیرش، به بسته ایمنی Safety Shield 360 نیز مجهز است. بسته ای که باعث شده این خودرو در لیست ایمن ترین خودروهای جهان قرار بگیرد.

فناوری های ترمز اضطراری اتوماتیک، تشخیص عابر پیاده، هشدار نقطه کور، هشدار حرکت بین خطوط، سنسور هشدار برخورد از عقب در ترافیک ها و ترمز عقب اتوماتیک در بسته ایمنی نیسان ماکسیما 2020 گنجانده شده است. ماکسیما با قابلیت دید 360 درجه و سانروف پانوراما تقریباً هیچ کمبودی در آپشن های فنی و رفاهی اش ندارد.

این خودرو مجهز به پیشرانه ای 3.6 لیتری با قدرت 300 اسب بخار و گشتاور 353 نیوتن متر به علاوه جعبه دنده ایکس ترونیک CVT است. قیمت این خودرو در نسخه پایه معادل 34,250 دلار و در کاملترین نسخه برابر با 41,540 دلار در بازارهای جهانی است.

کادیلاک XT6

پرچم دار کادیلاک این بار یک کراس اوور خاص به نام XT6 است. خودرویی که جذابیت و شخصیت یک خودروی آمریکایی را در کنار امکانات فنی و رفاهی و بسته کامل ایمنی، یک جا دارد. طراحی ظاهری این خودرو شاید زیبایی کراس اوورهای ژاپنی و کره ای را نداشته باشد اما اصالت و وقار همان چیزی است که با دیدن این خودرو به ذهن متبادر می گردد.

کادیلاک XT6 در کنار سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو و جایگاه های برقی تاشو، ویژگی های ایمنی مانند هشدار نقطه کور، دوربین دید در شب، دوربین 360 درجه، کروز کنترل تطبیقی، ترمز اتوماتیک دنده عقب، ترمز اضطراری اتوماتیک و یاری راننده در حرکت بین خطوط را نیز در بسته ایمنی خود به همراه دارد.

این خودروی ایمن با پیشرانه 3.6 لیتری V6 ارائه شده که قدرتی معادل 310 اسب بخار و گشتاور 373 نیوتن متر دارد. کادیلاک برای نسخه پایه XT6 قیمت 53 هزار دلار و برای نسخه مجهز به چهارچرخ متحرک قیمت 58 هزار دلار را معین نموده است.

مرسدس بنز کلاس C

مرسدس بنز در نسخه جدید کلاس C تغییرات ظاهری کمی ایجاد نموده است که ظاهر خودرو را جذاب تر نشان می دهد. این تغییرات در داخل کابین این خودرو با تریم های مختلف دو رنگ قهوه ای تیره و بژ تیره و ترکیبی از دو رنگ جدید خاکستری ماگمایی و مشکی، کابینی خاص و متفاوت را طراحی نموده که شخصیت و وقار خودرویی با برند متفاوت مرسدس بنز را به خوبی نشان می دهد.

در این نسخه جدید ویژگی هایی نظیر دستیار هوشمند راننده، ترمز اضطراری اتوماتیک، دوربین های 360 درجه و پارک اتوماتیک اضافه شده است. مرسدس بنز کلاس C مجهز به پیشرانه دو لیتری توربوشارژ با قدرت 255 اسب بخار و گشتاور 370 نیوتن متر است که با قیمت 53,280 دلار در نسخه پایه و 63,360 دلار در نسخه فول آپشن عرضه شده است.

هیوندای نکسو

هیوندای در نسخه 2020 نکسو، طراحی جذابی را ارائه نموده است. برندهای کره ای در چند سال اخیر جهش خیره کننده ای در زمینه طراحی و کیفیت خودروهایشان داشته اند. این بار هیوندای با عرضه نکسو توانست عنوان یکی از ایمن ترین خودروهای جهان را نیز از آن شرکت خود کند.

هیوندای نکسو یک کراس اوور SUV زیباست. خودرویی که در کنار ویژگی های مثبت نسخه های پیشینش، مجهز به کروز کنترل تطبیقی، ترمز اضطراری اتوماتیک، هشدار نقطه کور و سیستم پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو نیز می باشد. هیوندای نکسو مجهز به پیشرانه ای با قدرت 161 اسب بخار و گشتاور 364 نیوتن متر است که با شتاب 9.5 ثانیه از بسیاری رقبای آسیایی خود پیشی می گیرد.

قیمت اعلام شده هیوندای برای نکسو در نسخه پایه معادل 59,345 دلار و در نسخه فول آپشن و کامل 62,845 دلار اعلام شده است. علاوه بر این هزینه ای معادل 1045 دلار نیز برای هزینه تحویل این خودرو در نظر گرفته شده است.

تویوتا کمری

تویوتا کمری 2020 در لیست ایمن ترین خودروهای جهان یه ویژگی خاص دارد. تویوتا این خودرو را با قیمتی بسیار مناسب عرضه نموده است.

کمری در نسخه 2020 علاوه بر نسخه بنزینی، نمونه هیبریدی خود را نیز معرفی نموده است تا رقیبی قدرتمند برای سدان های هیبریدی جهان باشد. تویوتا با اضافه کردن سیستم چهارچرخ متحرک (AWD)، سیستم پشتیبانی اپل کارپلی و اندروید اتو، ناوبری ماهواره ای و سیستم های یاری راننده کامل، خودرویی ایمن و مطمئن است.

این خودرو مجهز به پیشرانه ای 3.5 لیتری با قدرت 301 اسب بخار است. قیمت این خودرو در نسخه پایه 31,995 دلار و در نسخه فول آپشن 43,255 دلار اعلام شده است.

فهرست ایمن ترین خودروهای جهان به روزرسانی خواهد شد

مطمئنا این فهرست ایمن ترین خودروهای جهان به همینجا ختم نمی گردد و به مرور زمان و با فراوریات جدید کارخانه های خودروسازی بازیگران جدیدی وارد بازار خواهند شد. در سال 2020 خودروهای کره ای و ژاپنی عملکرد چشمگیری در طراحی و ایمن سازی خودروهایشان داشتند و همانطور که در این فهرست هم می بینید، محصولاتشان دیگر در کنار نام های عظیم صنعت خودروسازی جهان مانند بنز و ب ام و و آئودی قرار گرفته است. این ها را اگر در کنار صنعت خودروسازی خودمان قرار دهید متوجه می شوید که ما چقدر از غافله عقب مانده ایم.

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: دیوار
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 11215

به "با ایمن ترین خودروهای دنیا در سال 2020 آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با ایمن ترین خودروهای دنیا در سال 2020 آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید