ایران قدرت اول منطقه در زیست فناوری است

به گزارش دَبی بلاگ، دبیر ستاد فرهنگ سازی اقتصاد دانش بنیان با بیان اینکه قدرت اول منطقه در بایوتکنولوژی و زیست بوم فناوری هستیم، گفت: هیچ دارو، واکسن یا الزامات مورد نیازی نیست که این زیست بوم نتواند آماده کند و تحویل جامعه بدهد.

ایران قدرت اول منطقه در زیست فناوری است

پرویز کرمی دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران درباره فعالیت ها و دستاوردهای این ستاد، گفت: چندین طرح را در حوزه پیشگیری، تشخیص و درمان و فراوری واکسن مورد حمایت قرار دادیم و با شرکت هایی که در توسعه و فراوری واکسن و داروها فعالیت می نمایند، قراردادهایی بسته ایم.

وی اضافه کرد: در حوزه پیشگیری ملزومات مصرفی مانند دستکش لاتکس، ماسک های سه لایه، N95، N99 و خطوط فراوری احتیاج بود که باید هرچه سریع تر مجوزهای کیفی برای این لوازم گرفته می شد، کارهای اداری، مجوزها، آیین نامه ها و بخش نامه هایی که باید پالایش می شدند و بعضی نیز باید در سطح ستاد ملی کرونا آنالیز می شدند که معاونت علمی در این حوزه ورود کرد؛ البته برای مواد ضدعفونی نماینده دست و سطوح، طرح های کلان فناوری که در فراوری خط فراوری ماسک سه لایه جراحی و نانو کاربرد دارند، حمایت از ساخت چندین نوع دستگاه که در حوزه ضدعفونی چه برای بخار آب اکسیژنه پلاسمایی یا UV لازم بود نیز معاونت علمی وارد شد تا به این شرکت ها یاری کند.

ساخت تجهیزات هایتکی توسط دانش بنیان ها

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان گفت: در حوزه فراوری کیت های تشخیصی و سریع الاستخراج، سرلوژی، پلاسمایی یا کیت هایی که به هر نوعی جامعه و بخش بهداشت به آن احتیاج داشت کوشش کردیم تا احتیاج را شناسایی و یاری های لازم برای فراوری و ساخت آنها صورت گیرد.

کرمی ادامه داد: در حوزه تجهیزات پزشکی نیز می توان به حمایت از توسعه پلتفرم های تحلیل کلان داده ها بر پایه هوش مصنوعی، دستیار هوشمند تحلیل تصاویر پزشکی و سی تی اسکن اشاره کنیم که به فراوری دستگاه های آزمایشگاهی مانند سانتریفیو ژهای لازم، الایزرها، دستگاه های دوربین حرارتی، ساخت دتکتورسی تی اسکن ها و فراوری دستگاه سی تی اسکن منجر شد.

وی به تجهیزات هایتکی اشاره نمود و گفت: ساخت ونتیلاتورها، بای پپ، دستگاه های اتاق عمل، آی سی یو، داروهای ضدویروس یا هر دارویی که در جامعه جهانی مطرح می شد زیست بوم فناوری به سرعت این تجهیزات و داروها را در داخل ایران نمونه سازی، طراحی و به فراوری انبوه می رساند که اینها ثمره کار و کوشش و توان شرکت های دانش بنیان در حوزه بایوتکنولوژی است.

قدرت اول منطقه در بایوتکنولوژی و زیست فناوری هستیم

دبیر ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان ادامه داد: در این حوزه، زیست فناوری به خوبی درخشید و ما متوجه توان زیست بوم حوزه بایوتکنولوژی و زیست فناوری کشور شدیم به طوری که در منطقه قدرت اول هستیم. هیچ دارو، واکسن یا الزامات مورد احتیاج و پروتکلی نیست که مورد احتیاج کشور باشد و این زیست بوم نتواند این کار را در کنار فراوری دستگاه های تجهیزات پزشکی آماده کند و تحویل جامعه بدهد.

وی گفت: در این حوزه شرکت های دانش بنیانی داشتیم که در حوزه مطالعات بالینی و کارآزمایی پزشکی وارد شدند، هزاران نوع تست، هزاران ساعت تحقیق مطالعات بالینی روی موضوعات مختلف دارویی و پروتکل های بهداشتی انجام شد و تمام اینها ماحصل یاری و توان شرکت های داش بنیان در حوزه های مختلف بود.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: https://bestcanadatours.com، تور ارزان کانادا، ویزای تضمینی مولتی کانادا، ویزای مولتی 5 ساله کانادا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: dabiblog.ir شناسه مطلب: 8886

به "ایران قدرت اول منطقه در زیست فناوری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران قدرت اول منطقه در زیست فناوری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید